God lørdag den 11. Juli

Tråd i 'InsideFlyer Lounge' startet av Avixlo, 11. juli 2020.

Tags:
  1. jgroneng

    jgroneng Fastboende

    Innlegg:
    5,222
    Likes mottatt:
    17,316
    Bonuspoeng:
    293
    Lens flare kan oppstå uansett hva fotoutstyr du har. Det viktigste er jo å bruke utstyret riktig, og vite begrensingene. Jeg fortsetter med min iPhone 11 pro, og tar bilder uten Lens flare.

    Og i noen tilfeller så ønsker du Lens flare effekten i bildet ...
     
    Last edited: 11. juli 2020
    drsyk, ArthurDent, kjeeli and 2 others like this.
  2. Upsaker

    Upsaker Fastboende

    Innlegg:
    7,767
    Likes mottatt:
    21,969
    Bonuspoeng:
    293
    God kveld fra et Oslo som virkelig var nydelig et par timer i stad, lens flare eller ei. En 2 år gammel iPhone Xs gjør fortsatt nytten, men det hjelper å ta bildene i raw. Det beste kameraet du har er uansett det du gidder å ta med deg.

    APC_0596-hdr.jpeg
     
    Adrian E, anders82, Earl and 8 others like this.
  3. kjeeli

    kjeeli Veteran

    Innlegg:
    2,195
    Likes mottatt:
    22,530
    Bonuspoeng:
    183
    At lens flare kan oppstå uansett hvilken linse man bruker vet jeg meget godt @jgroneng. Jeg tar såpass mye bilder mot f.eks solnedgang at for meg er lens flare en uting. Jeg har også meget god erfaring med å bruke foto utstyr riktig.

    Dessverre har jeg ikke tatt vare på testbildene jeg tok med 11 pro vs 5s mot downlights, men 5s telefonen hadde ikke lens flare.
    Det er hyggelig at du fikk en tlf uten denne feilen, vet at dette problemet ikke gjelder alle produksjoner.
    Men jeg valgte å ikke ta sjansen på å få tilsendt en ny med samme produksjonsfeil.
    Men den erfaringen jeg fikk med min 11 pro var langt unna mine forventninger til ett kamera inkludert i en tlf til 13k.
    Søk: Iphone 11 pro lens flare, på google så får du opp hvordan mine bilder ble.
    Da skjønner du kanskje min skuffelse over kvaliteten på kamera.

    @Upsaker helt enig at raw er best, bruker Sony A6000 for å ta bilder i raw.
    Xs er en av modellene som har sluppet unna det problemet jeg fikk med 11 pro.
     
    Upsaker liker dette
  4. ArthurDent

    ArthurDent Veteran

    Innlegg:
    1,702
    Likes mottatt:
    5,888
    Bonuspoeng:
    183
    Du verden! Øst eller vest for Arendal? Noen detaljer her jeg ikke helt kan plassere. Skodder på hytteviduene, snekke (som på Sørlandet heter sjekte) men av uvant fabrikat... (åpen Troll 19/20 fot}??
     
    Eddie47 liker dette
  5. ArthurDent

    ArthurDent Veteran

    Innlegg:
    1,702
    Likes mottatt:
    5,888
    Bonuspoeng:
    183
    Se det, du. Da er du bare en kvartmil eller så fra mitt "sørlandske". Er riktignok havstril for øyeblikket, men WF skal vispe meg sørover til mandag. Da kan @Eddie47 nyte "Solkysten" alene, mens jeg returnerer til Solkysten (TM). :)
     
    phileas, jgroneng and Eddie47 like this.
  6. anders82

    anders82 Veteran

    Innlegg:
    2,870
    Likes mottatt:
    9,153
    Bonuspoeng:
    183
    Båten er Crescent. 19 fot tror jeg
    Nord for Arendal. En liten båttur sør for Lyngør. Dypvåg er nærmeste kirke for den som tror på slikt
    Har en åpen tresjekte og. Med en-takts fra FM :)
    Hyttene i bakgrunnen ligger rett ved en gammel mtb med navnet KNM Jo
     
    ArthurDent liker dette
  7. ArthurDent

    ArthurDent Veteran

    Innlegg:
    1,702
    Likes mottatt:
    5,888
    Bonuspoeng:
    183
    Aha, i området Gjeving, Løktene, Askerøya, Krokvåg, med andre ord? Kjører av og til gjennom "Snarsunda" mot Askerøya /Lyngør.
     
    anders82 liker dette
  8. anders82

    anders82 Veteran

    Innlegg:
    2,870
    Likes mottatt:
    9,153
    Bonuspoeng:
    183
    Det stemmer på en prikk. Øya på bildet er lille Løktene
     

Del denne siden