God lørdag!

Tråd i 'InsideFlyer Lounge' startet av Are, 31. mars 2018.

1. Are

Are EBD - Eurobonusekspert? Moderator

Likes mottatt:
    19,630
    Bonuspoeng:
    293
    Langfredag er over, ny og lang lørdag kommer.
    Her skal man flytte seg over flere tidssoner så dagen blir faktisk lang.
    Fredagen ble også å relativt lang, ved innsjekk i Taiwan med EVA fylte de ut søknadsskjema for 144 timer transitvisum for oss. Forklarte at vi trenger kun 24 timer, men var visst det samme skjema..
    Ved ankomst Kina stod en kar og ventet på oss med navneskilt.
    Vi ble guidet til skranken for visum og leverte pass der. Ettersom vi var eneste i C på EVA sin 321 kunne vi etterhvert se hele flyet stille seg i kø for passkontroll mens vi ventet.
    Etterhvert ble kona ropt inn for fotografering. Deretter drøyde det en stund, så kom politidamen ut og stilte spørsmål om mitt stempel fra Tyrkia i passet. Jeg forklarte og viste et kinesisk visum utstedt etter dette stempelet.
    Hun gikk tilbake, og vi ventet. Og så ventet vi litt mer.
    Hun løp ut med passet mitt til noen andre politibetjenter i området og så kom hun tilbake.
    Og så ventet vi litt mer.
    Etterhvert var passkøen tom, mens kona hadde fått tilbake sitt pass måtte jeg fortsatt bakgrunnssjekkes nøyere. (Hun var med på samme reise til Tyrkia, men med forrige pass...).
    Etterhvert kom et nytt fly inn og vi så nå for oss at vi havner bak køen her også..
    En av politidamene spurte hvorfor vi skulle bare være 21 timer i Kina og jeg forsøkte å forklare sightseeing. (ville ikke legge ut om geocaching..) De lo godt av dette og fortsatte kontrollen.
    Etter en snau time ropte en av de meg inn på bakrommet for fotografering.
    Litt senere kom hun ut med mitt pass.
    Hele det nye flyet var på plass i køen og vi så for oss en time ventetid, heldigvis ble vi shuttlet frem i køen av mannen som hentet oss ved gaten og stod parat hele tiden hos oss.
    Passkontrollen gikk mer eller mindre greit og endelig var vi i mål!

Nå sitter vi i Asiana sin F lounge og venter på at Lufthansa skal ta oss hjem i riktig format, via FCT håper jeg..

God dag videre!

LHFbillett.jpg

DanH, RoadKing, wilhelm and 14 others like this.
  2. Kristian

Kristian 'Bittelitt' bonussamledilla

Likes mottatt:
    38,489
    Bonuspoeng:
    293
    Om eg ikkje hadde vore litt smånervøs på dette tidspunktet, hadde i alle fall dette fått fram eit par ekstra pulsslag! Godt du vart godkjent :)

God påskeaftensmorgon frå det austfinnmarkske!

Her er skin sola frå omtrent skyfri himmel. Det er berre éin ting å gjere: Komme seg ut på plankene – snart :)

Ein fin påskeaften ønskjast til alle :)

Are and ArthurDent like this.
  3. Xflipper

Xflipper Veteran

Likes mottatt:
    3,161
    Bonuspoeng:
    113
    God morgen, og godt planta hjemme i sofaen etter 10 deilige dager i Thailand.
    TG F leverte langt over forventningene både FRA-BKK og BKK-LHR og er super fornøyd. Ble til min overraskelse hente og eskortert både i FRA til A380 og i LHR fra flyet til bagasjen. TG leverer og jeg skjønner ikke hvorfor alle syns det er så "dårlig"??.
    Det eneste jeg vill rakke ned på på turen var en herremann ved min side på 1A som var så høy på seg selv at det var til og bli kvalm av. Satt og skjelte ei dame i telefonen ut så det var flaut, og det under take off o_O Slik satt han under store deler av flygingen:

upload_2018-3-31_10-15-15.png '
    Slik satt han og mens de (fake?)smilende flyvertinnene dekket opp mat mens han hadde beina på bordet. har ikke ord :eek:

DanH, Kristian, Are and 3 others like this.
  4. olekvi

olekvi Aktivt Medlem

Likes mottatt:
    540
    Bonuspoeng:
    93
    Morn!

Godt plassert i Air Canada sin Maple Lounge etter en tur innom Lufthansa Senator, begge på Frankfurt, sitter jeg nå egentlig bare og venter på 1K ombord i NH204.

Antall alkoholenheter til nå i dag: 0

Kristian liker dette
  5. seppma

seppma Reiseglad

Likes mottatt:
    114
    Bonuspoeng:
    43
    Sittter i gullstuen i CPH på vei hjem etter min første kontantfrie ferie. Deilig og slippe kontanter , kortbetaling fungerer fast noen tar fortsatt extra betalt for kortbruket, trodde EU hadde stoppet dette.

6. funkenstein

funkenstein Senior Medlem

Likes mottatt:
    7,224
    Bonuspoeng:
    183
    God tidlig aften fra executive loungen i Athinee Hotel Bangkok!

Etter å ha vansmektet (vel, alt er relativt) 3 dager i loungen i Marriott Sukhumvit er dette som balsam for sjelen. En stilfull og dempet atmosfære, flott buffet og gode drikkevarer (oppmerksomt etterfylt av dyktige ansatte).
    Eneste som bryter med elegansen er at tv'en er påslått, på HBO, og der går Star Wars (heldigvis uten lyd). Ikke nok med det, det er et av George Lucas forsøk på å drepe serien, Revenge of the Sith...
    Jaja, jeg kan jo alltids sette meg på en stol som vender vekk fra skjermen...

Ha en flott helg, og May the force be with you!:cool:

NoLimit liker dette
  7. mrhermano

mrhermano Medlem

Likes mottatt:
    28
    Bonuspoeng:
    28
    Sånn er det å være rik. Da kan du gjøre hva du vil uten at noen tør å si noe til deg :) Vil tro at han ikke er så opptatt av bonus poeng... Det er vel cash som er king der i gården.

Xflipper liker dette
  8. sutenai

sutenai Not throw away...

Likes mottatt:
    3,131
    Bonuspoeng:
    93
    God lørdag fra TRD der de tydeligvis stenger bollebua tidlig i dag. Legger ingen demping på stemningen når det er årets første flyre- vel... årets første utreise i alle fall

Kristian liker dette
  9. ArthurDent

ArthurDent Veteran

Likes mottatt:
    5,931
    Bonuspoeng:
    183
    Var ute for en slik en på en jernbanestasjon i London. Han kjeftet såpass på sin partner (som så ettertrykkelig kuet ut) at jeg rett og slett gikk bort til ham og sa at i tillegg til å være tvers gjennom ufordragelig overfor sin medreisende, var han en skam for sine landsmenn og en plage for sine omgivelser. Jeg var faktisk såpass oppbragt over opptrinnet at jeg ikke hadde feiget ut om han hadde blitt fysisk.

DanH, Are, jgroneng and 4 others like this.
  10. OttoL

OttoL Veteran

Likes mottatt:
    12,513
    Bonuspoeng:
    183
    1B7C5661-EFC9-4B64-BCF5-DE5D34731D86.jpeg

Jauda.

Kristian and Are like this.
  11. Eddie47

Eddie47 1D

Likes mottatt: