Gratulerer med dagen til Peter Gabriel (71), Karoline Krüger (51) Robbie Williams (47) og Jørn Andersen (58) Svanhild og Scott kan kose seg med litt kake siden de har navnedag i dag. Hurtigruteskipet DS Irma og lasteskipet DS Henry blir senket ved Hestskjæret fyr på Hustadvika av norske torpedobåter i 1944 61 år siden Frankrike testet sin første atombombe i Algerie Koss blir Olympisk mester og satte verdensrekord på 5 000 meter med tiden 6.34,96 på Lillehamer i 94 Det er også 155 år siden Jesse James ranet sin første bank Noen feirer også Cheddar Day og Tortellini Day i dag. Eneste planen for egen del er å være sjåførlærer for Junior. Nyt lørdagen folkens, nå er det 128 dager til solen snur igjen
Får hilse fra terrassen, litt tidlig da, men sånn ser det ut ca kl 09:00 på morgenen der jeg bor, og i dag så skal jeg hente leiebilen som jeg skal ha den siste uka på La Gomera før jeg reiser over Tenerife
God morgon frå Valdres. Her viser den moderne tolknininga av korleis eit tungmetall føler på utestatus, nett no at det er 23 blå. Det er fyr i peisen kaffi i koppen, og ein kropp under dyna. Dagen er i gang, men det skal brukes litt til å fordøye ei ennhaldsrik veke, der ein har fått utforska seg sjølv med både private og profesjonelle opplevingar. Som nyskilt, så har egså funnet ut at eg må klare å lese betre av når ungene bur hos meg, og tur til TRD utgår i mars. God laurdag, no skal det litt electronica til øyret!
God morgen fra Lillestrøm, i det som antagelig er vinterkuldas siste krampetrekning. Over helgen begynner våren, håper vi. Har bestemt meg for å handle et par maskiner i dag, og noen flyreiser. Sånt blir det poeng av. Må bare vente til barnebarn er avlevert.
God morgen fra Trønderhovedstaden! I dag er det jo nesten sommer med kun -5 her. Internett lyser rødt og Get/Telia har noe krøll på fiberlinja. Ikke spesielt populært mottatt av ipad-banden men men. I dag er det akkurat 1 år siden siste utenlandstur. 13 feb 2020 dro jeg, junior, farfar og søskenbarn til Miami. 3 dager på cruise til blant annet Cococay Island og 5 netter ved Miami Beach. Helt uforglemmelig tur og vi opplevd mye. Husker det var en liten gul lapp ved ankomst MIA om at en måtte være obs på Covid-19 om en kom fra Kina. Ingen ante hva som var i vente. Det gikk ikke mange dagene etter vi kom hjem før verden var totalt annerledes.
God morgen, også fra trønderhovedstaden. Det ble vel et par ekstra poeng på SAS MC i går, men innser nå at det ikke hjelper stort når CT'en jeg har går ut i slutten av måneden og ikke mars som jeg hadde trodd Er vel for mye å håpe på at det kommer en ny forlenging. ...for ikke å snakke om CT-en fra 2018 som er brukt på en reise som 99% sikkert må kanselleres...! Æ'kke lett å være bonusnisse for tida!
God morgen fra Drammen! Trengte en liten ferie fra oppussing, så vi booket oss inn på Tollboden for en natt. Her er det lite folk, stille og rolig. Straks frokost, da den ikke varer evig. Etter frokost har jeg tenkt til å legge meg i sengen igjen, og se på tv. Utsjekk kl 17 passer fint på en lat lørdag. Kos dere i solen! (Hvis det er sol der dere er da..)
God morgen fra Grorud, her er det fortsatt kaldt som bare faen med minus 12 grader, men nå påstår de jo at våren er på gang så da blir det vel snart bedre. Med tilnærmet tomt bookingskjema de neste månedene måtte jeg ta litt grep her og har booket et par hotellopphold sånn i nærheten. Første helgen i mars tar jeg med mine to eldste nieser en tur til eksotiske Drammen og helgen etter stikker jeg en tur alene til enda mer eksotiske Gjøvik. Må rett og slett bare se noe annet enn Grorud og Lørenskog. Det var jo en gang at vi sa at det var bedre med en dram i timen enn en time i Drammen, blir spennende å se om det har endret seg.
Har oppholdt med i Drammen siden i går kveld, det har gått overraskende bra. Fikk kjøpe litt å drikke på, det hjalp nok.
God morgen fra Trondheim. Skulle egentlig vært mellom de syv fjell i helga, ble ikke slik og helga blir gjennomført på Teams. En strålende lørdag med tanke på at resten av arbeidsuken også foregår på Teams... Men men håper jeg får muligheten til å besøke Eddiestan flere ganger ila våren. Ha en strålende lørdag
God formiddag folkens. -19 her på morran. Vært en tur på det lokale bakeriet og svidd av en bra sum der på kaker og snadder til helgen. I kveld blir det en etterlengtet tur til en kompis for øl og smågodt. Dessverre kan man ikke ta fly dit, men lokal Uber (les kjerringa hans) kjører og henter Ha ei flott helg folkens, og husk at det er morsdag, valentines og fastelavn i morra, så skjem bort koner, menn, samboere, barn og dere selv
Opphevet i går ..redd for øl turister https://www.vg.no/nyheter/innenriks/i/41mRma/bekymret-for-oeltoerste-oslo-borgere