God Lørdag!

Tråd i 'InsideFlyer Lounge' startet av kjeeli, 13. mars 2021.

1. kjeeli

kjeeli Veteran

Likes mottatt:
    27,558
    Bonuspoeng:
    183
    God Lørdag
    13.mars er en dato som kan by på litt av hvert.
    Hans Fredrik Gude ble født på denne dag i 1825, han
    er mest kjent for maleriet han komponerte sammen med Adolph Tidemand.
    Brudeferd i Hardanger

brudeferden.png

Forfatter Amalie Skram tok kvelden på denne dag 59 år gammel,
    det samme gjorde Johan Nygaardsvold 73 år gammel.

I 1948 gjennomførte Norsk Tipping sin første kupong med 12 Engelske kamper.
    Kongsberg sølvverk la ned driften etter 334 års virke.

Greta og Grete kan kose seg med marsipankake i anledning navnedag.

Samtidig feires det også National Good Samaritan Day, Coconut Torte day og Open an Umbrella Indoors Day!

Nyt Lørdagen Folkens :)

RoadKing, Wiolenze, Calling and 17 others like this.
  2. flying_all

flying_all Finnair Platinum + EBD / EBG lifetime

Likes mottatt:
    7,006
    Bonuspoeng:
    183
    Alt du vet :D så ble man litt klokere i dag også. Har ikke det skjedd noe spesielt innen flytrafikk på denne dagen igjennom tidene?

kjeeli, ArthurDent, LN-FHU and 6 others like this.
  3. SayWhat

SayWhat Senior Medlem

Likes mottatt:
    1,454
    Bonuspoeng:
    93
    God morgen, eller kanskje meir korrekt snart god natt.

Apollo 9 landet den 13 mars 1969 etter den først testflyging av det komplette Apollo systemet. Kanskje ikkje heilt flytrafikk, men den flaug jo på eit vis.
    https://en.wikipedia.org/wiki/Portal:Aviation/Anniversaries/March_13
    Plus ein haug med flykrasj.

kjeeli, EndreD, LN-FHU and 7 others like this.
  4. obay

obay Senior Medlem

Likes mottatt:
    5,629
    Bonuspoeng:
    183
    God lørdag!

Min tur til å stå opp med kidsa så her er det bare å finne frem egg & bacon :D

Nettopp lært hvor de henrettet folk i gamle dager i Trondheim også av alle nyttige ting hehe. Anbefaler disse podcastene om en vil vite litt mer historie slarv fra Trondheim:
    https://play.acast.com/s/tronderhistorie

kjeeli, SayWhat, Avixlo and 12 others like this.
  5. holmen

holmen "Ung" og "lovende"

Likes mottatt:
    64,767
    Bonuspoeng:
    293
    God morgen fra landet.
    Solen har stått opp, og nå er det ganske fint ute. Men det var vel ikke helt nødvendig med den snøen som kom på torsdag?

I dag skal jeg gjøre minst mulig. Men må nok ut og gå en tur i det fine været.

Nyt lørdagen!

kjeeli, SayWhat, Avixlo and 10 others like this.
  6. Sonictravel

Sonictravel Veteran

Likes mottatt:
    29,493
    Bonuspoeng:
    183
    God morgen fra Trondheim, nesten som å komme til en annen verden i forhold til Oslo her! Deilig å oppleve litt tilnærmet normalitet.

Solen skinner og frokosten på Radisson BLU er absolutt ok :)

kjeeli, SayWhat, Avixlo and 10 others like this.
  7. haifinn

haifinn If u are bored flying, your standards are too low

Likes mottatt:
    14,503
    Bonuspoeng:
    183
    God morgen fra Grenland. Formiddagshelg i prosessindustrien. Lite flyrelatert å melde i disse tider.
    God helg til alle.

kjeeli, SayWhat, Sonictravel and 9 others like this.
  8. Eddie47

Eddie47 1D

Likes mottatt:
    875,509
    Bonuspoeng:
    293
    God morgen fra solkysten.... på denne morgenen for ett år siden våknet vi i Ubud på Bali hvor vi hadde vår siste dag og skulle kjøres til Nusa Dua av vår faste sjåfør på hotellet, Sulis (Suliatmaja Made).
    Som vanlig brygget vi kaffe og satt oss på sengen og leste norske aviser og da lyste coronaen mot oss. Det var lite snakk om den i Ubud selv om det var en nedgang på opp mot 70% turister.
    Husk at Bali er 7 timer "foran" oss ..
    Erna snakket intenst til oss og sa vi måtte putle oss hjem!
    Bjørn Guldvog kom med enda rarere profetier, nordmenn i utlandet kunne bli strandet for grenser kunne bli stengt og flyruter kansellert! (Hørt sånt sprøyt??)

Når vi hadde fått søvnen ut av øynene sendte jeg en mail til Vibeke med spørsmål om hun kunne hjelpe oss hjem litt tidligere enn 20.03 ....
    Etter at mailen var sendt, satt vi oss bilen for en lang dags rundtur på øyen som skulle ende opp på hotellet i Nusa Dua ut på ettermiddagen og vi glemte hele styret hjemme og Vibeke ...

Etter en flott og innholdsrik tur rundt på øyen kom vi oss til hotellet i Nusa Dua sa farvel til Sulis og sjekket inn på hotellet, hvor jeg også sa i resepsjonen at vi kanskje kom til å sjekke ut tidligere fordi våre myndigheter hadde "kommandert" oss hjem og vi ventet på nye flybilletter.
    Etter å ha klaget på det første rommet fikk vi en flott suite, satt vi oss ned i salongen med en velfortjent øl og koblet oss på nett .... leste litt nyheter før mailboksen ble åpnet, der lå det en mail fra Vibeke.
    Hvis dere kan være på flyplassen, så kan jeg booke dere på fly til IST i kveld, og i kveld betød NÅ for flyet går om 2 timer ....
    Etter flere overveielser måtte vi erkjenne at det ikke ville gå .... og svarte Vibeke at det fikk vi ikke til, men klarer du å finne billetter søndag eller mandag.
    (Da ville vi få et par dager på stranden.)

Svar fra Vibeke kom fort, nye billetter mandag 16.03 i C: DPS-IST-CPH-BGO
    Lykke i suiten ... vi gikk og spiste en bedre middag på stedets japanske restaurant.
    I dagene etter startet virkelig forviklingene ....

Last edited: 13. mars 2021
    Kristian, Upsaker, RoadKing and 19 others like this.
  9. Morganjo

Morganjo Nytt Medlem

Likes mottatt:
    38
    Bonuspoeng:
    13
    God morgen fra Viken.
    Dagen startet med rydding i garasjen og en påfølgende tur til avfallsanlegget.
    Straks skal yngste arving kjøres til trening.
    I kveld blir det restaurantbesøk i nabobyen og overnatting på hotell. Helt unødvendig, men trenger en liten følelse av å gjøre noe annet...
    Ønsker alle en flott helg

kjeeli, Sonictravel, Avixlo and 9 others like this.
  10. Sunnfjordingen

Sunnfjordingen Sunnfjording

Likes mottatt:
    25,640
    Bonuspoeng:
    183
    God morgon frå Sunnfjord. Kjekt med trumf. I natt kom det vel 4000 fleire poeng inn på EB-kontoen, og no er eg igjen over 100k poeng. Legg eg meg skikkelig i selen kan det kanskje bli ein egotripp i First før heile klassen forsvinn. Det spørst kva konsernsjefen seier til å vere heime med avkommet. Melbourne er eit reisemål som fristar veldig i kombinasjon med fire lange legs med god mat og drikke. Synd ANA ikkje flyg dit. Håp for SQ i 2022?

kjeeli, SayWhat, Avixlo and 11 others like this.
  11. ValdresBjarne

ValdresBjarne Om eg går på jakt? Ja, bonusjakt

Likes mottatt:
    9,366
    Bonuspoeng:
    183
    For eit år siden, var det fyrste dagen i eit liv med post traumatisk stress-syndrom, der stadige endringar, avbestillingar og reisenekt, kom som attendevendande mardraumar og forsterka diagnosen. No eit år etter har eg på mange måter akseptert denne styggen på ryggen, og eg har pressa syndromet mot håpet om ei verd der ein kan få ta del i galskapen att, sjølv om eg held på å miste vetet her.
    God laurdag!

kjeeli, SayWhat, Avixlo and 9 others like this.
  12. Eddie47

Eddie47 1D

Likes mottatt:
    875,509
    Bonuspoeng:
    293
    Har i dag fått mail fra SAS om endringer på reisen til Canada i september ....
    Har lett en stund ... og det er forunderlig at SAS ikke klarer i klar tekst og fortelle hva endringen går ut på?? Det burda da ikke være vanskelig?
    Når Lufthansa skriver om slikt så står endringen i mailen.

Jeg har funnet endringen:
    United ha byttet flight nr fra UA591 til UA784 .... ellers alt annet likt.

Kristian, flying_all, kjeeli and 8 others like this.
  13. Adrian E

Adrian E Turbulensjeger

Likes mottatt:
    3,499
    Bonuspoeng:
    113
    God lørdag fra Lillestrøm, kan melde om nydelige værforhold, så blir fort en tur utendørs.

Etter et år på hjemmekontor, så skal dagen by på små hint av hvordan livet var før. Dom Perignon ligger nå og oppnår riktig serveringstemperatur, asiatisk take away ordnes i kveld. Når jeg ikke kan dra til Hong Kong, så skal jeg lage mitt eget Hong Kong!

Ha en flyvende en og god helg!

Upsaker, flying_all, kjeeli and 11 others like this.
  14. Berlioz

Berlioz Gammel? Jeg??

Likes mottatt:
    15,473
    Bonuspoeng:
    183
    God morgen fra Sølvbyen på denne minnerike dato. Det eneste gode som skjedde for ett år siden var at det kom et reiseråd fra UD, det åpnet for forsikringsdekning av kansellerte reiser. Riktignok strevde Tryg med hvordan de skulle kommunisere dette til omverden, men de landet på føttene til slutt.
    Påsketuren vi hadde ventet på i halvannet år skulle gå til NZ, og til Warbirds over Wanaka. Alt godt planlagt med CT og kjøpt lokal tur på NZ. Slik gikk det jo ikke. SQ kansellert flightene, og på nettsidene så vi også at flyshowet var avlyst. Da var det bare å hive seg på mailen til turoperatøren og be om penger tilbake. Og det skal de ha, newzealandsk agent og australsk operatør, god service og penger på konto uten knussel. Valutagevinst ble det også.
    Nå, et år senere, og med den tredje bølgen rullende rundt oss, er vi fortsatt usikre på hvordan reisefremtiden blir. I fjor tippet vi normalisering i august, nå er vi mere på neste år. Så vi bestiller og kansellere, og flytter og ordner. Heldigvis er planleggingen halve moroa, men det er litt kjedelig at pt er den hele moroa!
    Det var dagens tilbakeblikk. Nå lener vi heller oss fremover, og ønsker vi alle en frisk og fin lørdag!

Kristian, flying_all, kjeeli and 9 others like this.
  15. holmen

Likes mottatt:
    64,767
    Bonuspoeng:
    293
    Det er merkelig at de ikke klarer å fortelle hva som er endringen ja. De sier bare at det er skjedd en endring på reise med ref.nr Xxxxx, og så er de ferdige med informasjonen. Synes de.

Asiana klarte også å fortelle at ankomst var flyttet 50 minutter. I klartekst.

flying_all, SayWhat, EndreD and 3 others like this.
  16. LN-FHU

LN-FHU Freaked out member Moderator

Likes mottatt:
    10,296
    Bonuspoeng:
    183
    God formiddag fra Hytta Husleia. Egg & bacon ble familiefrokosten til stor glede. Dola skinner fra skyfri himmel og snøen smelter foran øynene våre. Skituren ble avlyst da skiene til ungene ble igjen hjemme....:mad::mad::mad:
    Ja ja....shit happens og vi får nyte utendørslivet i nærområdet istedet.
    Billecart-Salmon Extra Brut 2009 Ligger på kjøl så det er jo ikke så verst utsikter til ikveld allikevel :):)

Ha en livlig lørdag :):):)

flying_all, kjeeli, SayWhat and 8 others like this.
  17. Points4Fun

Points4Fun Senior Medlem

Likes mottatt:
    3,966
    Bonuspoeng:
    93
    God formiddag fra Viken og hvor familien er i avklaringskarantene til tenåringsdatteren i huset har testet negativt etter å ha blitt definert som nærkontakt til en i klassen. Fikk heldigvis handlet alt til helgen på TTT:)

Helgen skal for øvrig tilbringes med søk etter nasjonale MR for å se om det er mulig å opprettholde EBD. Med utløp av opptjeningsperiode 31 oktober regner jeg ikke med at SAS vil forlenge.

En AD Coutelas Cuvée 1809 ligger klar til aftenen. Skal nok «stå han av» denne helgen også:D

Upsaker, flying_all, kjeeli and 6 others like this.
  18. holmen

Likes mottatt:
    64,767
    Bonuspoeng:
    293
    Det som er fint med håndverkere som jobber på lørdager, er at ting blir fortere ferdig, totalt sett.

Det som er litt upraktisk med håndverkere som jobber på lørdager, er at det er litt vanskelig å slappe av når noen pigger opp et bad i underetasjen, samtidig som noen setter opp stillas på utsiden. Så nå må vi komme oss ut av huset.

God helg!

19. Spielhaug

Spielhaug Veteran

Likes mottatt:
    9,220
    Bonuspoeng:
    183
    Du kommer deg da ut i frisk luft! :cool:

flying_all, ArthurDent and holmen like this.
  20. Avixlo

Avixlo Veteran

Likes mottatt:
    8,657
    Bonuspoeng:
    183
    God lørdag fra Den Arktiske hovedstaden
    Fikk svar sent igår på at jeg ikke har påvist Korona så nå er livet "herlig". Han ene kameraten min sitter i karantene grunnet at dama hans har testa positivt. Enn så lenge har han testa negativ men siden de bor på et lite sted så får han nok Korona.

Ellers blir dagen idag brukt til å handle inn litt. Han i karantene trenger litt stasj han også. Så vi skal være gode kamerater. Så får vi se hva dagen bringer.
    Men ha det kjekt idag og unngå Korona. Ha en flott lørdag

Del denne siden