God morgen fra solkysten.... på denne morgenen for ett år siden våknet vi i Ubud på Bali hvor vi hadde vår siste dag og skulle kjøres til Nusa Dua av vår faste sjåfør på hotellet, Sulis (Suliatmaja Made).
Som vanlig brygget vi kaffe og satt oss på sengen og leste norske aviser og da lyste coronaen mot oss. Det var lite snakk om den i Ubud selv om det var en nedgang på opp mot 70% turister.
Husk at Bali er 7 timer "foran" oss ..
Erna snakket intenst til oss og sa vi måtte putle oss hjem!
Bjørn Guldvog kom med enda rarere profetier, nordmenn i utlandet kunne bli strandet for grenser kunne bli stengt og flyruter kansellert! (Hørt sånt sprøyt??)
Når vi hadde fått søvnen ut av øynene sendte jeg en mail til Vibeke med spørsmål om hun kunne hjelpe oss hjem litt tidligere enn 20.03 ....
Etter at mailen var sendt, satt vi oss bilen for en lang dags rundtur på øyen som skulle ende opp på hotellet i Nusa Dua ut på ettermiddagen og vi glemte hele styret hjemme og Vibeke ...
Etter en flott og innholdsrik tur rundt på øyen kom vi oss til hotellet i Nusa Dua sa farvel til Sulis og sjekket inn på hotellet, hvor jeg også sa i resepsjonen at vi kanskje kom til å sjekke ut tidligere fordi våre myndigheter hadde "kommandert" oss hjem og vi ventet på nye flybilletter.
Etter å ha klaget på det første rommet fikk vi en flott suite, satt vi oss ned i salongen med en velfortjent øl og koblet oss på nett .... leste litt nyheter før mailboksen ble åpnet, der lå det en mail fra Vibeke.
Hvis dere kan være på flyplassen, så kan jeg booke dere på fly til IST i kveld, og i kveld betød NÅ for flyet går om 2 timer ....
Etter flere overveielser måtte vi erkjenne at det ikke ville gå .... og svarte Vibeke at det fikk vi ikke til, men klarer du å finne billetter søndag eller mandag.
(Da ville vi få et par dager på stranden.)
Svar fra Vibeke kom fort, nye billetter mandag 16.03 i C: DPS-IST-CPH-BGO
Lykke i suiten ... vi gikk og spiste en bedre middag på stedets japanske restaurant.
I dagene etter startet virkelig forviklingene ....
Last edited: 13. mars 2021