God lørdag morgen fra Air Canada Maple Leaf Lounge på Heathrow. Klar for årets fjerde og femte flyvninger til BGO via OSL. Personlig synes jeg Air Canadas lounge er den beste i terminal 2 og frokosten skuffet som vanlig absolutt ikke!
God morgen fra hovedstaden! Her skinner nesten sola, det er bare litt mye skyer i veien.. Men den har tittet frem, og kommer snart frem igjen. Pga valp som vil tidlig opp har jeg fått unna mye husarbeid allerede. Må en tur på hytta i dag for å sjekke vannet og varmen. Blir en fin liten biltur og fergetur i finværet. Nyt været! (hvis du liker den typen vær du har fått tildelt)
God formiddag frå landet som flyt av mjelk om honning. I desse dager flyt det diverre mest i vatn. Plan for dagen i dag var Dødehavet og Masada, i Dødehavet var det symjeforbud grunna bølgjer og vegen til Masada er stengd grunna flaum. Temperaturen er i alle fall grei. Legg ved eit par bilete frå Jerusalem.
God morgen fra solskinnsbyen! 3 små blå her på Laksevåg og et fantastisk vintervær ... snøfritt her nede og snø på fjellet. En hel uke til første flytur og første møte med noen fra denne gærne gjengen .. Du verden, jeg gleder meg og håper ungdommene har respekt for den gamle og passer på at han kommer med flyet hjem ....
God laurdag frå Aust-Finnmark! Her har det kome eit aldri så lite snøfall som fører til at ein må fram med snøskuffa. Vel, ho står no framme året rundt fordi det er vel berre eit par–tre månader som er garantert snøfrie (grovt sett) Elles går vel dagen med til litt planlegging av Argentina-tur om fem veker Ha ein fin laurdag, alle saman!
God morgen fra Kristiansand. Fruen har blitt ukependler, og vi bytter litt på å besøke. Jeg trodde dette var syden, men her er det jo like grått som i fødebyen.
God formiddag fra et solrikt romerike. Morgenen har gått med å få ryddet garasjen og kjørt på gjenvinnings stasjon, det var også kun utsatt 3 måneder nå.... Blir vel en liten tur ut senere i dag og så litt god rødvino til kvelden. 6 dager til Singapore og 30 grader. God dag til alle
God lørdag fra et OSL badet i solskinn! I mangel på loungetilgang (flyr med DY idag) gjorde en fish&chips på Fiskeriet, like god som vanlig, at formiddagen likevel ble god. Registrerer store forsinkelser både til Miami med SK og Bangkok med DY, håper dere kommer dere avgårde etterhvert. God helg der ute!
God formiddag fra BA loungen på Manchester airport. Solen skinner og utsikten mot rullebanen er fin, liker det at loungen har utsikt airside Sikkerhetskontrollen på MAN er en interessant opplevelse. Virker som om de tror/er vandt til at ingen har fløyet før og har med seg alt mulig rart i håndbagasjen. Det er bilder med alle mulige språk av alt man ikke kan ha med seg og vaktene spør hver eneste reisende om hva de har i håndbagasjen. Så da tar ting ofte tid... Ut i fra køen av folk som måtte vente på manuell kontroll av bagasjen så tyder det på at vaktene dessverre jobber ut i fra erfaring...
Du skal ikkje bekymre deg, klart dei skal passe på oss! Og no er det straks berre seks døgn igjen Det som bekymrar meg i dag er nyheitene om svelestopp på ferjene på Vestlandet når El-ferjene no kjem for fullt. For å spare straum kan det bli slutt på nysteikte sveler på elektriske ferjer: https://www.nrk.no/sognogfjordane/norske-ferjer-kan-slutte-a-lage-sveler-1.13854416 Tide/Norled og Fjord1 bør bite seg merke i at det vert omsett sveler på dei fleste kortbaneflyplassane i vest. Med omtrent like mange flyplassar som ferjekaier; risikerar ein ei passasjerflukt frå ferje til fly når ein skal krysse fjorden i framtida? Om det fører til at Widerøe utvidar rutetilbudet så kan eg sikkert leve med å steike svelene mine sjølv. Samferdsel er ei alvorleg sak.