God aften fra Haugesund,
To rustne herrer (meg og en kompis) syklet en tur til indre kai i 3-4 tiden i regnværet (men det er vindstille og behagelig temperatur) for å ta oss en kaffi. Det ble ikke slik, 3-4 timer senere, akkurat hjemkommet, kan man konstatere at det visst fristet mere med utepils. Men det var kjekt å mimre litt om forgagne reiser samt diskutere litt om fremtidige reiser, fotball og andre viktige ting.
Artig at denne plutselig dukket opp i Smedasundet da:
KNM Glimt på et sjeldent besøk i indre havn. Ser disse relativt ofte i Karmsundet men ikke her inne. Også artig at jeg var på servicekurs på disse fartøyene for mange herrens år siden. Kværner selskapet jeg jobbet for overtok ansvaret for styremaskineriet (ufrivillig) fra Kværner Energy, og fra før av hadde vi også ansvaret for selve vannjet'ene. Ingen på avdelingen ville ha noe med dette å gjøre, og som yngste mann og rookie samt relativt nyansatt falt det selvsagt på meg.
Da forlangte jeg et kurs og fikk det; 5 dager på Umoe Mandal som det vel het den gang.
Også artig at de spilte Conny's Englar (lokal fotballåt) på full guffe da de kastet loss etter et kort stopp.
Ellers så diskuterte vi om vi skal begynne å planlegge ny skitur til et eller annet sted i Alpene til neste år, blir sikkert Val d'isere tenker jeg, om det blir noe av. Har vært der tre ganger tidligere og selv om en del andre steder også er prøvd så har ingen klart å matche Val d'isere enn så lenge.
Og ja, nevnte jeg det; det regner, sånn der "tynt" regn akkurat som i en sånn "regndusj" og man blir søkkvåt, men som sagt faktisk 17-18 C og da går det greit.
Nå: sprette en Riesling (Geil Bechtheimer Riesling Spätlese Feinherb 2018) og få noe fisk (blanding hvit/rød) i aluminiumsfolie og inn i ovnen, spise og vente på avspark FKH-Viking (selv om det er løye å se fotballkamper uten publikum).
Ha en fortreffelig aften!
Tror jaggu meg at det blir en klunk myrvann på terassen også før kampen.
Edit; ser at Marcelo Bielsa skal få oppkalt en gate etter seg i Leeds. De tar fotballen på alvor på balløya. Faktisk artig at Leeds United er tilbake på øverste nivå
Last edited: 18. juli 2020