God mandag fra Songdo, Incheon!

Tråd i 'InsideFlyer Lounge' startet av geddi, 15. aug 2016.

  1. geddi

    geddi Senior Medlem

    Innlegg:
    1,298
    Likes mottatt:
    3,262
    Bonuspoeng:
    113
    Her i morgenstillhetens land(land of the morning calm) er dagen godt i gang.

    Digger dette hotellet/service residenceet mer og mer. Ikke ofte man har walk-in garderobe når man er ute å reiser :D
    2016-08-15-10-04-07.jpg
    2016-08-15-10-04-34.jpg

    Det er ferietid og hotellet er smekkfullt. Køen strakk seg langt utover bildet. Veldig populært hotell og Sheraton ved siden av har mistet mange kunder etter at Oakwood åpnet dørene.
    2016-08-15-10-05-10.jpg

    Litt om Songdo:
    Er en av tre IFEZ (Incheon Free Economic Zone) som ble startet for rundt 15 år siden, hvor det blir lagt til rette for utenlandske investorer og selskap.

    Fra IFEZ hjemmesider:
    The Free Economic Zone (FEZ)

    Refers to an area where business and economic activities of foreign investors are guaranteed by promoting systems and conditions that differ from other areas.

    Thus The Free Economic Zone is an international city that offers taxation support, free economic activities, high quality administrative services, and a convenient living environment.

    Songdo er nå en av de mest moderne og dyreste områdene å bo i Korea. Området er mye brukt i koreanske filmer og dramaer, som er veldig populære, selvfølgelig i Korea, men også i resten av Asia og økende grad i resten av verden.

    Dette er en av grunnene til at hotellet er fullt. Mange koreanere fra andre deler av Korea komme hit på ferie, bor på Oakwood, slapper av og opplever Songdo. Jeg så igår flere familier med opptil 20 handleposer med øl, mat, snack :)

    God dag ønskes alle!
     
    Last edited: 15. aug 2016
    Larata liker dette
  2. geddi

    geddi Senior Medlem

    Innlegg:
    1,298
    Likes mottatt:
    3,262
    Bonuspoeng:
    113
    Var hos frisøren igår. Det var en fin opplevelse.

    2016-08-15-10-07-59.jpg

    Kort oppsummering:
    1. Vask av hår med hodebunnsmassasje
    2. Mintolje påsmurt nakken og 2 min nakkemassasje
    3. Klipp
    4. Vask av hår med hodebunnsmassasje
    5. Ny olje, en annen lukt denne gangen, påsmurt nakken og 2 min hode og nakkemassasje
    6. Styling
    7. Drikke
    Jeg gikk for en iskaffe
    2016-08-15-10-08-06.jpg

    Flott opplevelse for den nette sum av krw25000 eller kr.190 :)
     
  3. Eddie47

    Eddie47 1D

    Innlegg:
    14,178
    Likes mottatt:
    869,702
    Bonuspoeng:
    293
    image.jpeg God (?) mandag morgen fra Bergen
     
  4. WannaBeFrequentFlyer

    WannaBeFrequentFlyer EBD (Lifetime Gold), Strawberry Platinum Lifetime

    Innlegg:
    1,232
    Likes mottatt:
    1,358
    Bonuspoeng:
    113
    "God morgen" fra Chicago (klokka har passert midnatt)! :p

    Jeg skal dra hjem fra ORD i kveld og lurte på om det er noen vits å dra tidlig til flyplassen? Skal sjekke inn bagasje og vet ikke om jeg får gjort det når som helst? Tenkte å teste Swiss sin lounge..
     
  5. view

    view Veteran

    Innlegg:
    1,849
    Likes mottatt:
    1,926
    Bonuspoeng:
    113
    Nei, har sittet å blomstret der ute en gang etter tidlig innkommende connection og de åpner ikke før ca 3,5 t før første avgang. Ingen mulighet for å bli kvitt bagasjen før det dessverre.

    Loungene er heller ikke noe å skryte av der ute, selv Swiss har en liten og mindre bra lounge. Selvom den vel er bedre enn SAS sin, som jeg synes er litt kjip der. Ville heller satser på et bedre måltid i byen og kommet litt senere.
     
    WannaBeFrequentFlyer liker dette
  6. LN-FHU

    LN-FHU Freaked out member InsideFlyer Ambassadør

    Innlegg:
    3,910
    Likes mottatt:
    10,274
    Bonuspoeng:
    183
    God morgen fra Trondheim
    Liutt bedre idag enn igår , men henger fortsatt noe gruff i gjen i systemet... Ja ja, kaffen er i koppen og man er klar for dagens arbeidsøkt.

    Ha en frisk mandag :):)
     
    Larata liker dette
  7. Kristian

    Kristian 'Bittelitt' bonussamledilla

    Innlegg:
    6,327
    Likes mottatt:
    35,302
    Bonuspoeng:
    293
    God mandag frå det austfinnmarkske!

    På fredag peilte sjefen på meg då ekstraoppgåvene måtte gjerast, så det vart aldri helg og at det no er mandag greier ikkje skolten min å forstå. Jaja, sånn går no dagane...

    Sola skin og tur til det spitsbergenske skal planleggjast :)

    Ein god dag ønskjast til alle!
     
  8. Henrik

    Henrik Hellas-sympatisør

    Innlegg:
    2,131
    Likes mottatt:
    7,758
    Bonuspoeng:
    183
    God mandag fra Oslo! Feirer tendenser til blåmandag med blå skjorte og blå himmel. Dagen skal i aller største grad brukes innelåst på kontoret til langt på kveld for å gjøre siste finpussen før en jobbrelatert eksamen, så får vi se hvordan det prosjektet går. Innser allerede nå at parkliv frister marginalt mer.

    Ha en kanonbra en!
     
  9. Kjakan

    Kjakan Let There Be Dragons!

    Innlegg:
    1,235
    Likes mottatt:
    950
    Bonuspoeng:
    113
    God mandag fra Oslo!
    Har levert en halvliter blod i morges, og sitter nå på kontoret og går gjennom helgens mailer. Feiret bursdag i går og ble et par skjorter, en bukse, noen øl og noen kroner rikere. Alltid hyggelig med selskap av familien også selv om noen timer holder i massevis. Små posjoner er vel det greieste med familie.
    Tenkte jeg skulle prøve meg på en joggetur i kveld, men lurer på hvordan kroppen reagerer på det etter blodgivning i dag. Noen som vet?
    Uansett, ha en snasen dag!
     
  10. Bizflyer

    Bizflyer Veteran

    Innlegg:
    3,818
    Likes mottatt:
    3,024
    Bonuspoeng:
    113
    God morgen fra det Sørlandske!
    Så var ferien over for denne gang, og da var det opp tidlig og komme seg på kontoret. Nå sitter jeg bare å gleder meg til lunsj..... Den holder nok neppe Singapore Airlines standard, men det er kanskje mer sunt å komme seg tilbake til grovbrød og melk og heller trappe ned på champagnen?

    Været er fint og i ettermiddag skal junior spille fotballkamp. Så da får far heller følge med.

    Akkurat det skal jeg ikke si sikkert, men som en pekepinn fikk en kamerat av meg beskjed at når han skulle gi "innskudd" i både blodbank og sædbank på samme dag, måtte han gå i sædbanken først......... Så det kan jo være en pekepinn? :eek:
     
    geddi liker dette
  11. Wiolenze

    Wiolenze Veteran

    Innlegg:
    4,444
    Likes mottatt:
    29,503
    Bonuspoeng:
    183
    God mandag og første dag i siste ferieuke fra OSL området. Ser ut som om meterologene endelig har kastet terning med litt hell. Fortsetter det sånn ut uka er det jo ingen grunn for å finne fram bookingmaskinen, bare å nyte finværet.

    Men nå til ukas høydepunkt, plenklipp
     
  12. RoadKing

    RoadKing Helt hekta

    Innlegg:
    15,664
    Likes mottatt:
    32,511
    Bonuspoeng:
    293
    God morgen, da var desemberturen til Koh Samui med CT i boks. Thai F på langdistanse. OSL - MUC - BKK - USM - BKK - CDG - BRU - OSL.

    Håpet er at MUC - BKK skal kunne byttes i en Luftwaffe F med tid og stunder. Vi får se.
     
    MadsVaHa and geddi like this.
  13. Fnate

    Fnate Halvstudert Røver

    Innlegg:
    3,545
    Likes mottatt:
    6,549
    Bonuspoeng:
    183
    God kveld fra Lillestrøm. En travel kontordag er ferdig, og nå blir det litt HBO fra telefonen...

    Har en is i frysen, som jeg ikke bør spise så jeg får følge nøye med på TV'en.

    Ha en fin en
     
    Earl and Kjakan like this.
  14. KatManDu

    KatManDu Senior Medlem

    Innlegg:
    574
    Likes mottatt:
    746
    Bonuspoeng:
    93
    God kveld fra KRS.
    Slutt på fin ferie, tilbake til hverdagens møter og annen bla bla.
    Og sånn går no dagan...

    Snart er det høst o_O
     
  15. Earl

    Earl Veteran

    Innlegg:
    2,362
    Likes mottatt:
    7,559
    Bonuspoeng:
    183
    God kveld fra hovedstaden.
    Her har man vært innom IKEA en snartur i dag (var der tidlig så kom før det ble fullt og kaotisk), og dermed brukt noe av ettermiddagen på å skru sammen byggesett fra IKEA... resultatet ble bra så da skal man vel ikke klage.
    Ellers så har mye av dagen blitt benyttet ute i solen da man har ferie denne uken, noe som føles veldig godt siden de fleste andre er tilbake på jobb :D
    I morgen skal man ut å fly, er 1 måned siden siste flytur nå, så blir godt med litt luft under vingene ;)
    Som @Fnate hadde jeg is i fryseren, men den er nå plassert i magen ;)

    Ha en fortsatt god kveld alle sammen, og husk å nyte isen hvis den kommer ut av fryseren ;)
     

Del denne siden