God mandag morgen - fra Mauritius

Tråd i 'InsideFlyer Lounge' startet av Storbaba, 29. nov 2021.

  1. Storbaba

    Storbaba Bitt av bonusbasiller..

    Innlegg:
    1,830
    Likes mottatt:
    2,065
    Bonuspoeng:
    113
    Good morning - siste døgn i paradis startes her nå. Deilig å få brukt en CT og få to uker i god varme. Blir heftig å komme hjem til minusgrader og jobb igjen..

    Ha en flott uke.

    20211129_084805.jpg
     
  2. Berlioz

    Berlioz Gammel? Jeg??

    Innlegg:
    1,909
    Likes mottatt:
    12,913
    Bonuspoeng:
    183
    God morgen fra Sølvbyen. 10 blå i dag. Kommunens badekar var heldigvis isfritt.

    Tok mot til meg i går og feiget ut. Berlin ble kansellert. Var egentlig mer bekymret for nedstenging og trasig opphold enn selve viruset. Siste skremme-versjon er her trolig allerede.

    Straks kaffe og Wheeler Dealers.
    Ha en fin og modig dag!
     
    Rscott, ArthurDent, Upsaker and 15 others like this.
  3. Maggie

    Maggie Veteran

    Innlegg:
    4,260
    Likes mottatt:
    22,038
    Bonuspoeng:
    183
    God morgen fra hjemmekontoret.

    T11 til Miami, leser at både Japan, Filippinene og Israel stenger grensene på ny:eek:
    Biden vis solidaritet med oss IF-ere og hold landet åpent minst ut året :rolleyes:

    @drsyk Hva er dine tanker?

    Ha en strålende mandag alle IF-ere :)
     
    Rscott, Upsaker, Points4Fun and 12 others like this.
  4. RoadKing

    RoadKing Helt hekta

    Innlegg:
    15,690
    Likes mottatt:
    32,597
    Bonuspoeng:
    293
    God morgen fra Anfi i Arguineguin. Solen er på vei opp over horisonten. Selv skal jeg benke meg på mitt midlertidige hjemmekontor.
    Ha en praktfull dag med eller uten kuldegrader.
    329058E8-828C-4161-916A-F796178AA654.jpeg
     
    Rscott, ArthurDent, Upsaker and 16 others like this.
  5. Wiolenze

    Wiolenze Veteran

    Innlegg:
    4,449
    Likes mottatt:
    29,531
    Bonuspoeng:
    183
    God morgen fra gullstua, turen går med LX til LJU via ZRH. Første LX flight som HON for min del, forventer vel ikke at det gjør noen forskjell på flighten men er det håp om å slippe buss i ZRH?

    Starter bra, E7 og bussgate på OSL. Ikkeno Cayenne her, helt greit det. Men at monitor i lounge og selve terminalen har «go to gate» mens E7 har gate closing er sikkert frustrerende for flere enn meg.

    Edit; bra flight til ZRH, parkering på gate så det ble å rusle til F loungen. Den var stappa siden F loungen på E er c-19 stengt enda.

    Menyen er OK, men tok ikke noe annet enn litt bobler;
    AD5EDFDE-2EC8-42B8-A9FE-6A567A131F73.jpeg

    Avreise fra loungen er med bil siden vi har remote stand;
    CA4B2DF1-C46D-4D12-A3F8-B8BE73C6B8A2.jpeg 3ECC9748-D0F9-4B8E-89E6-97789EE5D31E.jpeg C94E25C1-D821-4E40-9CB4-5A921E37E2A0.jpeg

    Nå er det bare å håpe at IHG byr på oppgradering i LJU så har mandagen levert.
     
    Last edited: 29. nov 2021
    Jon_A, Origo, watchaddicted and 22 others like this.
  6. Flyingdutchman

    Flyingdutchman Veteran

    Innlegg:
    3,412
    Likes mottatt:
    21,239
    Bonuspoeng:
    183
    God morgen fra hjemmekontoret!
    Heldagsmøte på webex så da er det lite poeng i å pendle.
    Fikk i går en liten "ojsan" opplevelse da jeg fant ut av amex premium tilbudet som samboeren hoppet på bare varer ut måneden, hadde i hodet at det var ut året. En liten sommerferiebestilling -som vi har holdt på å planlegge de siste to uker- fikser "gapet" mellom det som er brukt til nå og opp til 36k.
    Ellers er det -14 på andre siden av vinduet og jeg er glad for at jeg slipper å gå ut så mye. Må etterhvert se om bilen vil starte etter å ha stått på batterilader over natta og så bare la den stå på tomgang en stund slik at alt som er frossen fast kanskje løsner litt, noe som vil gjøre morgendagen litt lettere.
    Helt andre "struggles" enn å høre på palmesus dette ;)

    Ha en flott dag!
     
    Rscott, RoadKing, ArthurDent and 15 others like this.
  7. spacecosmos

    spacecosmos EBD

    Innlegg:
    584
    Likes mottatt:
    2,986
    Bonuspoeng:
    93
    God morgen fra OSL. Makan til mye greier og en skikkelig "blåmandag" skal man lete lenge etter. Selv kapteinen på flyet brukte ordet "blåmandag".

    Lang historie kort, så er det mye forsinkelser og kansellerte avganger. Bare flaks at jeg for én gangs skyld møtte opp 1 time før opprinnelig avgang, jeg ble nemlig automatisk rebooket til et fly som dro en halvtime før opprinnelig avgang. Og fikk dermed kommet meg med denne til SVG.

    Ønsker alle en mindre dramatisk start på dagen. ;)
     
    Rscott, RoadKing, ArthurDent and 15 others like this.
  8. drsyk

    drsyk Dr. Bonusnisse

    Innlegg:
    6,825
    Likes mottatt:
    21,409
    Bonuspoeng:
    293
    Goooooooooood morgen ifra Viken

    Status Covid, Fredag 2 stk uvaksinerte innlagt på Bærum(begge i respirator og kunstig koma, en av dems familimedlem, fant ut på søndag at de var "litt for syke å være hjemme" og det viste seg å være ektefellen til luringen som ble langt inn på fredag(nå i resp og kunstig koma), kun barna som er "friske", 3 stk uvaksinert innlagt på Bærum... Meget artig på jobb om dagen. 4 andre covid positive sendt hjem. Anb. alle munnbind og antibac(på hendene altså) Vodka kan drikkes om halsen er sår;)

    Tilbake til flyreiser.

    Tentativ T-11...Polsk polka gris?
    T-21 tyrkisk marsipan gris på grill spyd. ErDuGal stenger neppe.

    Japan stengt for alle utlands reisende, usikkert om transitt er mulig.
    US følger vel på? Eller trenger de cash fra turisten. @Maggie du er litt i en russisk rullet ja... Krysser fingrene for din reise :)

    Ha en super dag.
     
    Last edited: 29. nov 2021
    Thomas123, Rscott, RoadKing and 14 others like this.
  9. Wiolenze

    Wiolenze Veteran

    Innlegg:
    4,449
    Likes mottatt:
    29,531
    Bonuspoeng:
    183
    Virker til å være ny taktikk fra SAS det, hadde samme situasjon til CPH for noen uker siden. Jeg rakk ikke den tidligere avgangen så hele turen gikk i vasken.
     
  10. drsyk

    drsyk Dr. Bonusnisse

    Innlegg:
    6,825
    Likes mottatt:
    21,409
    Bonuspoeng:
    293
    Kan de bare gjøre det uten tilstrekkelig forvarsel?
     
    ArthurDent liker dette
  11. holmen

    holmen "Ung" og "lovende"

    Innlegg:
    16,908
    Likes mottatt:
    57,574
    Bonuspoeng:
    293
    God morgen fra hjemmekontoret (les: sofaen).
    Hoster og nyser om hverandre. Har derfor booket en ny test i ettermiddag, for å være på den helt sikre siden.

    I mellomtiden ser jeg på "spennende" programmer på TV. :rolleyes:

    Ha en friskere mandag!
    (Og bli kvitt dette Covid-tullet, så jeg kan dra til California om et par uker)
     
    Rscott, RoadKing, drsyk and 12 others like this.
  12. funkenstein

    funkenstein Senior Medlem

    Innlegg:
    1,015
    Likes mottatt:
    6,514
    Bonuspoeng:
    183
    Hei fra bortekontoret!

    Her ble man smittet av det samme motet som @Berlioz, så kommende helgs tur til London ble nettopp kansellert...:(
    En hurtigarbeidende komité besluttet brått at store deler av hotell&flybudsjettet på den turen skal brukes til ekstra god mat&drikke hjemme istedet. Synes man fortjener et slikt plaster på reise-såret.

    Jaja, solen skinner over hovedstaden, så får presse inn en spasertur ute i lunchen. Hjelper på humøret, det også!

    Nyt dagen!
     
    Rscott, RoadKing, drsyk and 10 others like this.
  13. haifinn

    haifinn If u are bored flying, your standards are too low

    Innlegg:
    1,437
    Likes mottatt:
    12,644
    Bonuspoeng:
    183
    God formiddag fra Grenland. Endelig tilbake på jobb etter to ukers Covid pause.
    Julebord blir avlyst hilsen sjefen. Ellers er jeg smågretten på hotels, som aldri får ut fingeren ved utbetaling til viatrumf.
    8 blå, hei og hå
     
    Rscott, ArthurDent, drsyk and 9 others like this.
  14. Arvid1410

    Arvid1410 Veteran

    Innlegg:
    1,531
    Likes mottatt:
    6,716
    Bonuspoeng:
    183
    Måtte du fylle ut innreiseskjema til Sveits for transfer på ZRH? Skal (forhåpentligvis) via ZRH på fredag, men klarer ikke helt å tolke informasjonen....
     
    ArthurDent liker dette
  15. Arvid1410

    Arvid1410 Veteran

    Innlegg:
    1,531
    Likes mottatt:
    6,716
    Bonuspoeng:
    183
    God morgen fra Jessheim.

    Ser med stadig stigende angst på at verden stenger ned igjen, men jeg har i alle fall ikke tenkt å gi opp min planlagte tur til Valencia til helgen før det er praktisk umulig å komme seg dit.

    Ellers en stort sett begivenhetsløs uke, bortsett fra selvfølgelig at det har blitt en problemstilling om man slipper inn på Ullevål sykehus for et møte på onsdag

    Ha en strålende en!
     
    Rscott, RoadKing, ArthurDent and 10 others like this.
  16. afirm

    afirm Veteran InsideFlyer Ambassadør

    Innlegg:
    1,853
    Likes mottatt:
    5,476
    Bonuspoeng:
    183
    God natt frå Mexico City!

    Flyturen over på laurdag gjekk fint, sjølv om businessproduktet på LH sine B748 er so-som-so. Turen over dammen starta med trugslar om at dersom du tok av munnbindet for noko meir enn a «very brief moment» medan du tok deg ein matbit eller ein sup av drikka so ville dette bli rapportert til riktige myndigheiter både i Tyskland og Mexico, handhevinga heldigvis var noko mildare. Dei to frå crew som hadde ansvar for oss hadde ei behageleg tilnærming, men eg fekk eit teikn frå eit «tilfeldig forbipasserande crew» ein gong maska var av (sjølv om eg hadde teke ein slurk champagne 2 sekund tidlegare).

    Gårsdagen vart brukt til litt sightseeing i området. Både Teotihuacán og det historiske sentrum av Mexico City var interessant. Lenge sia forrige avkryssing av nye Unesco-stadar!

    No trekk vi om nokre timar mot MEX for ein flytur til CUN.

    Ha ein strålande dag!

    9A3DC982-005D-43D2-B28E-55FC6FD5C5BE.jpeg B991AB11-2567-4093-AFE7-3AB554EA1FC9.jpeg CAA2047D-D62D-4325-A2BC-B114B08441C2.jpeg
     
    Origo, Rscott, mathiasfe and 16 others like this.
  17. rimitone

    rimitone Senior Medlem

    Innlegg:
    965
    Likes mottatt:
    5,192
    Bonuspoeng:
    163
    God morgen. Uke med reising, så håper det roer seg med smitte.

    ARN på onsdag til torsdag. CUN via IST på fredag, nevnt det før, men må innrømme den siste ses det frem imot, en uke med sol, varme og avslapping. Er dog redd det blir lite gode bobler på destinasjon.
     
    Rscott, RoadKing, ArthurDent and 11 others like this.
  18. Eddie47

    Eddie47 1D

    Innlegg:
    14,188
    Likes mottatt:
    869,729
    Bonuspoeng:
    293
    Håper du kommer deg uproblematisk hjem ....noe skjer i regionen.
    Sør-Afrika hentet i går hjem ferierende innbyggere fra Mauritius med SA191 med en a333.
    Og Mauritius hentet hjem innbyggere fra Sør-Afrika med MK852 a333 og i dag med a350 ...
     
    Rscott, ArthurDent and drsyk like this.
  19. Points4Fun

    Points4Fun Senior Medlem

    Innlegg:
    552
    Likes mottatt:
    3,880
    Bonuspoeng:
    93
    God? mandag formiddag fra kontoret her i hovedstaden

    Kjenner jeg allerede er lei av omikron og vi har knapt kommet i gang. Det så lenge lyst ut med tur til Tokyo i ANA F, California og SAS C osv, men nå spørs det...

    Noen som kan anbefale en morsom hobby som kan foregå innenlands og heeelt uavhengig av virusmutasjoner?:D

    T-2 og Køben med båt.....tror jeg. Må teste DFDS Commodore lugar og lounge. Er det bedre enn gullstua, mon tro? Skal vel rekke en tur innom Champagne Treasures også.

    Ha en virusfri uke:)
     
    Rscott, RoadKing, ArthurDent and 8 others like this.
  20. ccurrahee

    ccurrahee Helt hekta

    Innlegg:
    9,657
    Likes mottatt:
    34,857
    Bonuspoeng:
    293
    Vet ikke helt om min mandag morgen bringer en sånn frokost:p


    Kurs uke, så sen start men mye forberedelser. Like greit å komme seg på jobb altså.
     
    Rscott, ArthurDent, drsyk and 3 others like this.

Del denne siden