God mandag

Tråd i 'InsideFlyer Lounge' startet av flying_all, 04. mars 2019.

1. TJT

TJT Medlem

Likes mottatt:
    314
    Bonuspoeng:
    63
    Goood morgen fra gullstua på OSL. I dag skal jeg endelig besøke verdens vakreste by - Bergen - for første gang. Har avtalt møter med så og si alle større severdigheter, bl.a. Fløyen, Ulriken, Kode museene, Bymuseet og Akvariet. Mye enklere å få til slike møter enn i Oslo må jeg si. Så får vi se hvor vanskelig det blir å lande avtaler. Uansett, gleder meg til å bli kjent med byen!

Avixlo and Kristian like this.
  2. mathiasfe

mathiasfe Veteran

Likes mottatt:
    13,281
    Bonuspoeng:
    183
    God tur! Jeg reiser til FRU og ALA via ARN, PEK, FRA og IST (i den rekkefølgen) om en måned, så du må gjerne skrive et reisebrev fra turen. Blir det mashrutka mellom Bishkek og Almaty eller skal dere kjøre selv?

Eddie47 liker dette
  3. EndreD

EndreD Veteran

Likes mottatt:
    19,244
    Bonuspoeng:
    183
    Dette er flight fra London så vi starter 11.50 lokal tid og kan se masse :)

Hjem foretrekker vi raskest mulig, så da blir det business direkte til Oslo fra Bangkok.

Har vi forresten tilgang til f-loungen etter vi lander i Bangkok og venter på c-flight til Krabi?

4. animals

animals Senior Medlem

Likes mottatt:
    996
    Bonuspoeng:
    93
    https://insideflyer.no/forums/threads/loungeadgang-i-f-oversikt-over-lounger-og-regler.10956/

Ser sånn ut:

Bangkok (BKK)

Royal First Lounge
    Adgang dersom:
    *Utgående *A F
    *Innkommende TG F og utgående TG C
    *Royal Orchid Plus Platinum
    Annet:
    *60/30 min massasje for utgående billett på TG F/C
    Åpningstider: 0500-0100
    URL: https://www.thaiairways.com/en/exp_thai/Airport_Services/royal_orchid_lounges.page

EndreD liker dette
  5. EndreD

EndreD Veteran

Likes mottatt:
    19,244
    Bonuspoeng:
    183
    Dette forumet, altså. Tar ett minutt å få svar :)

6. flying_all

flying_all Finnair Platinum + EBD / EBG lifetime

Likes mottatt:
    7,013
    Bonuspoeng:
    183
    Takker!
    Vi reiser 8 april. Tenkte å finne en taxi sjåfør når vi er der, også ny sjåfør på grensen som kjører siste stykket til Almaty. Noen stopp på veien for å ta litt bilder :)

7. Flyvende_mare

Flyvende_mare Drømmer om F

Likes mottatt:
    3,252
    Bonuspoeng:
    93
    Jeg kom bokstavelig talt nettopp hjem fra nøyaktig den turen og må si jeg hadde det helt topp! Billig blir det jo også da du slipper unna med kun en natt på hotell om du vil. Må selvsagt passe på å få sovet mest mulig på flyet og utnytte tiden på bakken bra, men jeg fikk gjort aktiviteter i bøtter og spann. Rakk til og med en båttur ut til Peng Chau og tilbake i løpet av helgen. Clubrom på Cordis anbefales om budsjettet tillater det. Sier bare DO IT!

Sonictravel liker dette
  8. mathiasfe

mathiasfe Veteran

Likes mottatt:
    13,281
    Bonuspoeng:
    183
    Da reiser vi nesten samtidig. Lander i Bishkek på morgenen den 10. April og returnerer fra Almaty den 17. April. Har personlig sett litt på muligheten å fly til Almaty via Astana med en natt der. Innenriksbilletter med lokale flyselskap er billig i Kasakhstan. Hvis ikke blir det muligens en mashrutka mellom Bishkek og Almaty.

flying_all liker dette
  9. LN-FHU

LN-FHU Freaked out member Moderator

Likes mottatt:
    10,331
    Bonuspoeng:
    183
    God ettermiddag fra Trondheim
    Tilbake i hverdagen, på godt og vondt. Neste planlagte tur er slutten av april....lenge imellom desverre.
    Ha en fantastisk mandag :)

flying_all liker dette
  10. ordnetseg

ordnetseg EBG saved my life!

Likes mottatt:
    1,549
    Bonuspoeng:
    93
    Livet smiler! :) regner med det er folk på forumet her som vet nøyaktig hvor jeg er. Er jo på grunn av S03 E01 med to gode naboer, at valget falt på dette hotellet. Det innfrir! :)

Attached Files:

11. flying_all

flying_all Finnair Platinum + EBD / EBG lifetime

Likes mottatt:
    7,013
    Bonuspoeng:
    183
    Lander I Bishkek 11 april, reiser videre til Almaty med bil 12 april. 13 april i Almaty også til Dushanbe 14 april :)

For oss ble valget lett, bil, så får man se mer av landet. Vurderte Uzbekistan 13 april... men må nesten se litt av landene og ikke bare suse seg kjapt igjennom alt der :D

mathiasfe liker dette
  12. Travellingalf

Travellingalf Ut på tur - aldri sur Moderator

Likes mottatt:
    10,403
    Bonuspoeng:
    293
    Fantastisk moro å se ett lite utsnitt fra den andre siden av verden og likevel umiddelbart kjenne seg igjen! :) Der hadde vi det fint ja.
    Så får du si fra om du vil ha tips om en meget trivelig og god guide som kan ta dere med på sightseeing.

ordnetseg liker dette
  13. EndreD

EndreD Veteran

Likes mottatt:
    19,244
    Bonuspoeng:
    183
    Nå sjekket jeg linken her og ifølge den ser det ikke ut til at vi har tilgang:
    Lounge Access :
    • Royal First Class passengers departing the same day on TG operating flight

• First Class passengers departing same day on any Star Alliance operating flight

• Royal Orchid Plus Platinum card holder departing same day on TG operating international flights

Så jeg tok kontakt med Thai Airways på facebook og også der mente de at vi ikke har tilgang.

Er det noen som faktisk har prøvd og kan bekrefte at vi får tilgang?

Last edited: 04. mars 2019
  14. jgroneng

jgroneng Fastboende

Likes mottatt:
    19,702
    Bonuspoeng:
    293
    På Thai så er det 3 rader, og siden det er trafikk både foran 1 og bak 3, så er rad 2 sånn akkurat midt i mellom.

EndreD and animals like this.
  15. democomputer

democomputer Senior Medlem

Likes mottatt:
    5,996
    Bonuspoeng:
    183
    Heisann fra DUB. På tide å komme seg hjem fra guttetur. Flight #9 på to uker avslutter en periode med bra aktivitetsnivå etter en januar uten flyginger. Siste justering av timeplanen nå så er det planlagte flyturer hver måned tom november.

15517050936031490864460222354827.jpg
    K

Earl and Kristian like this.
  16. pineapple_juice

pineapple_juice Aktivt Medlem

Likes mottatt:
    779
    Bonuspoeng:
    93
    God mandag.
    Fikk i helga booka en tur til Kroatia i april, til den nette sum av kr 1946,- for to pers t/r.
    Ikke blodfan av DY, men det får gå... Kjekt med open-jaw! :)

Avixlo and Kristian like this.
  17. TOSflyer

TOSflyer EBD

Likes mottatt:
    230
    Bonuspoeng:
    43
    God mandag fra SK 4423 på vei til OSL. Her er det høyhastighets WiFi, ledig midtsete i et ellers fullbooket fly, og det tikket nettopp inn en mail fra Avis om at den bestilte knøttbilen er oppgradert til BMW X5 plug in hybrid. Fin start på uken :D

Earl, SAJblue and Travellingalf like this.
  18. Travellingalf

Travellingalf Ut på tur - aldri sur Moderator

Likes mottatt:
    10,403
    Bonuspoeng:
    293
    God mandag ettermiddag fra Olja også.

Her teller man dager og snart timer til man skal hjem på fire uker fri på onsdag (forhåpentligvis) og det skal jaggu bli snadder!
    Ikke mye å skryte av været her ute i dag, men i forhold til årstiden så har det vært usedvanlig fint offshore de siste to ukene. Men med fint vær så kommer gjerne den hersens tåka også sigende og den kan vi godt klare oss uten!

Ha en fabelaktig kveld.

DSCN2346.JPG

Earl, Avixlo and TOSflyer like this.
  19. samtom

samtom Aktivt Medlem

Likes mottatt:
    942
    Bonuspoeng:
    93
    Vi pleier å være i Ao Nang og bruke det som base for utflukter rundt i området. Noen liker også å bo på Railay, men jeg synes det er litt for mye ymse kaliber av hoteller som tilbys, og synes det er stress å styre med store kofferter o.l. av og på longtail-båter hvor du må vasse inn til land. Stranda i Railay er mye bedre, men det er kun en kort 100-bahts båttur rundt hjørnet fra Ao Nang. Anbefaler også å leie en privat longtbail båt for en dag og dra til Hong Island, det koster ikke så mye og om du er tidlig ute slipper du muligens de verste turistmengdene.

Vi har brukt å bo på Aonang Cliff Beach Resort, innafor hotell om du velger Sea View eller Panorama-rommene. Sikkert byens beste utsikt fra infinity poolen også. De er VIP-hotell hos Expedia hvis du er gullmedlem der, så er det kanskje verdt å nevne. Du finner selvfølgelig både billigere og dyrere hoteller avhengig av preferanser..

På Phi Phi har vi som regel bodd på Zeavola. Er på en egen strand (Laem tong) som deles med 3 andre resorts, litt unna partysonen i byen. Går ferge dit fra hovedkaia 2 ganger daglig. Litt høy prisklasse på resorten, men synes definitivt det er verdt det.

EndreD liker dette
  20. Avixlo

Avixlo Veteran

Likes mottatt:
    9,047
    Bonuspoeng:
    183
    Var ålreit forran, men liker meg ved 27A:rolleyes:
    Nå hadde jeg den billigste billetten med Norwegian og da er det de som bestemmer hvor jeg skal sitte og når jeg kom til automaten på gardermoen så fikk jeg byttet fra 2E til 2F for ellers var de fleste andre (inkludert 27A) setene booket. Vindusplass er bedre enn ingenting synes nå jeg. Bedre en midten av seteraden ihvertfall

Kristian and Sonictravel like this.

Del denne siden