God mandag fra hjemmekontoret. Uplanlagt hjemmekontor, for jeg sov bort pendletiden... oops. Etter at SAS endret turen fra Alta og hjemover fra 0920 til 0620 har jeg letet litt etter alternativer. Plutselig var det 3 ledige billetter hele veien frem og tilbake til Hammerfest, der vi skal oppholde oss så det ble en kansellering og ny bestilling. Eneste lille ulempen er 8 timer ventetid i Tromsø, men da får vi jo tid til en liten bytur inni turen, blir kjekt det. Kanskje legge igjen det vi skulle ha betalt for leiebil hos en restaurant eller bar der, støtte lokaløkonomien langt unna hjemmet. Dagen skal gå med på å bli intervjuet og ellers er det krangling med data som står på menyen. Ha en flott dag!
Riktig god morgen fra indre østfold. Her er det snart kaffe på menyen. Morgenrutiner på jobb er iverksatt. I løpet av dagen kommer innstallasjonsgjengen (eventuelt ensom utskremt) fra Telia og skal få meg over fra Altiboks Fiber til Telia tidl. Get hybrid fiber. Hybrid fiber medfører coax i bynettet og fiber fra koblingspunkt i gata og inn til hus (er fiber her fra før). Telia leverer på ren fiber fra Q4 2022. Jeg har fått en grei pakkepris på 0 kr etablering, 5 mnd free of charge, 3 ethernet punkter koblet opp (RJ45 uttak i vegg) og 2 tv bokser inkludert i prisen. Da blir det eth uttak i anneks i hagen, i tv stue og på soverom i tillegg til eksisterende eth uttak i hovedstue. Endte med å bestille en TV fra Komplett i går til soverom og det ble denne PUS`en https://www.komplett.no/product/118...ideo/tv-er/philips-58-4k-smart-tv-58pus900612 - var et kortvarig tilbud med 5000 kr i avslag og da var det jo god valuta for pengene
God føremiddag frå Sunnfjord. Som vanleg var madammen reist på jobb då eg og ungane stod opp i dag. Yngstemann hadde prestert å gjere so kraftig i bleia at han rett og slett ikkje såg ut. Vurderte å sende snap til ein kollega som skal få sin fyrste etterkommar i mai, men slo det frå meg. Han vart til og med rein utan bruk av hageslangen. I kveld fortener eg eit par drammar med Lagavulin før eg inntek horisontalen. Elles ser det ut til at det berre er fem månadar att til vi får oss Kiwibutikk i kommunen. Det skal bli staaaaas. Då blir det laks og grønsaker til middag kvar bidige dag. T-38 til CPH T-77 til LAX/SFO T-132 til MNL/TPE
God morgen, og nok en mandag, ny uke og nye muligheter. Børsen er så rød at det er ubehagelig siste uken...usikker på om man skal bare lukke øyene og holde, eller selge og vente på å gå inn igjen...Håper konflikten snart tar slutt, ingen som vinner på dette.
God formiddag fra hjemmekontoret Rent inn schedule change fra Sas i løpet av helgen.. Må snart begynne med hjertemedisin grunnet disse. Kjenner pulsen øker i takt med frustrasjonen over hvor lite hjelp man oppnår fra Sas sine mailer. Kan puste lettet ut denne gangen, åpner seg kun opp muligheter for å flytte på noen bestilte reiser. Ha en strålende mandag alle bonusnisser
T-8, bekreftelse på gjennomgått covid er sendt til Sør-Afrika så da skal det komme et letter of exemption 24-48 timer før avreise Krysser alt for at det går greit. Ellers mandag og det er døvt. Riktig god uke til alle
God morgen. 1/3/22 ble det sykehus jobb i 12 mnd, for å fullføre min spes. utdannelse. Herregud for et mas og løpe maraton det er, savner kontor jobben min, har jo ikke tid til noe som helst lenger... Ha en fortreffelig mandag. Nada å meddele enn venter nå på fred på jordkloden og Covid status nedskalering. Ta vare på hverandre folkens.
God formiddag fra kontoret! Har gymmet litt på morgenen, og er klar for en ny uke. Ingen flyreiser denne uken, men 4 netter på hotell skal det likevel bli. Har også fått diverse mail fra SAS med endringer i løpet av den siste uken, og noen av dem må det ordnes opp i. Så da må man ringe SAS, for det er jo ikke mulig å gjøre dette på nett. Men, noe må man jo bruke arbeidsdagen på. Ha en behagelig mandag, folkens!
Mandag, er i Lumbini, Gautama Siddarta's fødested, og fødselstedet for en av verdens største religioner, Buddhismen. Her er det bygget ett nybygg over stedet der Buddha ble født
Fun(sad)fact er at veldig mange tver bare støtter 100mbps ethernet og dermed får kjappere hastigheter på streaming over wifi enn på kabel. Dette gjelder til og med enkelte toppmodeller.
God mandag, her skal det etterhvert avbestilles et par flyreiser, så det begynner å slunkes på bookinglista. Ha en fortreffelig mandag.
God mandag ettermiddag fra hovedstaden. Hjemmekontor i dag siden man hadde bra med Teamsmøter i kalenderen, som jo er enklere å delta på hjemme enn å sitte i åpent landskap og forstyrre alle rundt seg. Resten av uken ser det vel ut som om det blir bortekontor og befaringer som står på programmet, så får utnytte dagen i dag til litt forefallende hjemme mellom møtene. Nyt mandagen folkens
God mandag kveld fra sofaen! Fikk en mindre hyggelig telefon i går ettermiddag om at en kollega hadde falt ned en skrent og slått seg skikkelig på lørdag. Brekt armen, brist i 5 ribben og nakken, 15 sting i hodet og brudd i øyehulen(?) .. Skulle opereres idag men jeg vet ikke hvordan det har gått. Han hadde klart å reise seg opp etter fallet så ingen lammelse, men spesielt bra kan en jo ikke si at dagen hadde vært Og egoistisk sett blir det en del ekstra for meg å gjøre T-33 California