Jeg er fortsatt på Crowne Plaza Beijing Wangfujin. Sitter i lobbyen og venter på sønnen, som sikkert kommer til å klage over at han måtte innom både Amsterdam og Moskva. Dagen i dag blir nok tilbragt på hotellet med en trøtt og sliten student. Mor har fortsatt brukket tå og lurer på når den skal bli bra igjen.... Har (heldigvis?) litt jobb å gjøre, bl.a forberede foredraget som jeg skal holde på reiselivsmessen. Om noen ønsker gratis billetter kommer jeg til å lodde ut noen på bloggen min forresten. Ha en fin-fin førjulstid! (Vi håper på å ikke dø av forurensning... ) Xxx.
God morgen fra Dubai! Iskalde 14 grader da jeg satte meg i bilen på vei til jobb i dag. Setevarme og boblejakke! Blitt litt for godt vant til varmt vær. Som en på jobben sa da jeg hadde på genser på jobben forleden, "I'm revoking your viking status"! Hold varmen og ha en fin dag!
God morgen fra Trondheim Mye vind og 6,5 grader på morran idag - ikke akkurat julestemning.... Fortsatt tre dager igjen på jobb før juleferie, skla i tillegg jobbe i mellomjula , så det var den jula... Siste shoppingrunde i kveld da kidsa skal overnatte til tanta. Ha en fortreffelig onsdag
Morn fra SK908 hvor frokost nettopp ble inntatt. Ble oppgradering på hele reisefølget til Business på returen og, så 200k poeng fattigere på fire dager. Selv med flat seng ble det bare 3 timer på øret, så litt spent på hvordan det blir med connection på 4 timer på OSL... Ha en strålende onsdag!
Gjør kinesiske myndigheter noe med forurensningen? Det kan da umulig bli akseptert av folk i det lange løp?
God morgen. Er det normalt at jetlag vekker deg 05.00 og nekter deg å sove mer på oddetallsdager, men på partallsdager er det vanskelig å stå opp før kl 14?
I Hangzhou tror jeg ikke de gjør noe. Der var det omtrent like ille som Beijing de siste dagene. I Beijing er det bemerkelsesverdig lite biler på veiene, så jeg lurer på om de har noe restriksjoner på hvem som får lov til å kjøre. (Sønnen bukte "bare" 25 min. med drosje fra flyplassen til hotellet...) Jeg vet dog at man må søke om å få ha bil i Kina (ihvertfall der vi har vært), så noe gjøres vel. Ett av problemene er at de som HAR bil bruker den HELE tiden, selv om det hadde væt både mer praktisk, miljøvennlig og raskere å gå eller sykle. I Hangzhou foretrekker jeg å bruke den elektriske sykkelen (som ikke har pedaler, da blir det kanskje moped??? ) min fremfor å ta drosje fordi det tar lengre tid å ta drosje. Ellers har vi fått med oss munnbind med filter fra kollegaen til mannen, men foreløpig har jeg ikke følt for å bruke det. Satser på at vi overlever de dagene vi er her... (Synd at jeg ikke har skikkelig nett, hvis ikke kunne jeg lastet opp et bilde over hvor dårlig sikten egentlig er... ) Xxx.
Mornings fra TRF etter en kort tur fra BGO. Ingeniørslipsene byttet ut med ungeskrik og fyllesyke studenter på BGO. Det betyr at det er jul!
Rolig førjulsmorgen her - og det føles bra. Rogaland har typisk St. Hans-vær idag. det vil si regn og grått og cirka 8 grader. Siden jeg har tatt juleferie og har god tid, sitter jeg på nettet og leter etter det perfekte familiehotellet for høstferien som vi skal tilbringe i San Fransisco. Har en mental sperre på 3500 per natt, men synes alt i San Fransisco er utrolig dyrt.
God ettermiddag frå Vestlandet! Godt å vere i jobb igjen, men det har ikkje blitt gjort like mykje som eg skulle ha gjort. Har bl.a sett litt på naboen som har jobba med å plukke takrestar og villmarkspanel frå marka etter vindpusta som kom i natt. Skulle nok ha brukt 20 og ikkje 16 mm stål til feste ja.... 30 timar utan fly, og 9 dagar igjen til neste gong. Så blir det tid til julefeiring og gjennomgang av CO2-rekneskapen for i år. Ha ein fin dag!