God morgen fra et shabby hotell ved MIA

Tråd i 'InsideFlyer Lounge' startet av mrhaakon, 28. sept 2022.

  1. mrhaakon

    mrhaakon Aktivt Medlem

    Innlegg:
    479
    Likes mottatt:
    1,390
    Bonuspoeng:
    93
    God morgen til dere som ligger hjemme og sover. Her har man akk lagt seg på et shabby flyplasshotell ved Miami International.
    Dagen har blitt brukt til å skaffe seg nye flybilletter til EWR, og kjørt fra Orlando for å komme seg hjem. Den tropiske stormen Ian har ødelagt en del av planene for hjemreisen, så håper bare at flyene går i morgen tidlig lokal tid :cool::rolleyes:o_O;).

    Håper dere har en bedre dag :D god natt!
     
    Calling, Earl, watchaddicted and 15 others like this.
  2. Maggie

    Maggie Veteran

    Innlegg:
    4,258
    Likes mottatt:
    22,024
    Bonuspoeng:
    183
    God morgen!

    T-3 til Chania, Kreta.
    Første ferie på lenge hvor jeg ikke har planlagt noe. Så om noen har gode tips til hva man bør gjøre og hvor man bør spise, så setter jeg stor pris på gode tips:)

    Ha en strålende onsdag alle IF-ere:)
     
    Calling, Earl, watchaddicted and 10 others like this.
  3. Spielhaug

    Spielhaug Veteran

    Innlegg:
    3,158
    Likes mottatt:
    7,910
    Bonuspoeng:
    183
    God tidlig morgen fra vest. Håper @mrhaakon fikk gjort litt av det dere skulle, før Ian ankommer. Ser ut til å bli stygt. Reiser selv til MIA på lørdag, regner med Ian har gjort seg ferdig til da.
    Ha en vindstille onsdag!
     
    Calling, Earl, watchaddicted and 12 others like this.
  4. holmen

    holmen "Ung" og "lovende"

    Innlegg:
    16,896
    Likes mottatt:
    57,522
    Bonuspoeng:
    293
    God morgen fra hjemmekontoret.
    Startet tidlig i dag, så jeg får unnagjort litt diverse, før eposter, telefoner og møter setter i gang. Enn så lenge har det vært svært effektivt. Godt hjulpet av to kopper kaffe. :)

    Fikk booket om to reiser med F&F i går, sparte nesten 3000 kr på å avbestille og booke på nytt. Kan ikke klage på det!

    Ønsker alle en super onsdag.
     
    Calling, Earl, watchaddicted and 11 others like this.
  5. tstone

    tstone Aktivt Medlem

    Innlegg:
    350
    Likes mottatt:
    1,025
    Bonuspoeng:
    93
    God kveld fra et helt OK Holiday Inn i Mountain View, California. Kvelden går med til å se på at weather channel gjentar utallige ganger at Floridas innbyggere må evakuere NÅ, ikke om en liten stund. Egentlig retur hjem med SAS på kommende lørdag, men plutselig var det ledig 2xbiz bonus fredag og da tar vi en litt tidligere retur.
     
    Calling, Earl, watchaddicted and 13 others like this.
  6. obay

    obay Senior Medlem

    Innlegg:
    1,315
    Likes mottatt:
    5,117
    Bonuspoeng:
    183
    God morgen!

    Skattenisssen har vært ute i natt og mange brev i postboksen. En ekstra mill er dermed snart på vei inn til felleskapet ... selvfølgelig ikke uventet og heldigvis på foretaket :)

    Dagens lyspunkt derimot blir en svipptur til hytta i påvente av håndverker i morgen tidlig :)
     
    Calling, Earl, watchaddicted and 10 others like this.
  7. Wiolenze

    Wiolenze Veteran

    Innlegg:
    4,443
    Likes mottatt:
    29,485
    Bonuspoeng:
    183
    God morgen fra Praha, akkurat ferdig med frokost.

    Bor på Four Seasons, grei beliggenhet og OK utsikt men må melde at hotellet begynner å bli modent for en oppussing

    God dag folkens
     
    Calling, Earl, watchaddicted and 10 others like this.
  8. haifinn

    haifinn If u are bored flying, your standards are too low

    Innlegg:
    1,407
    Likes mottatt:
    12,325
    Bonuspoeng:
    183
    Hei du- kan anbefale dere å ta en tur til Elafonissi beach. Kretas svar på Maldivene. Flott strand med rosa sand og krystallklart vann. Ligger ca 7-8 mil fra Chania. Det går bussturer dit, evt leie en bil. Landskapet/veien dit er ikke for folk med høydeskrekk. Smale veier høyt oppe i fjellsiden.

    Ellers så kan jeg anbefale en tur innom https://domesresorts.com/domesnoruzchania/

    Flott hotell- det går an å stikke innom for en drink og lunch.

    Hvis du skal være litt sportslig så kan jeg også anbefale en ravinetur.
    Enten Samaria( 18 km) eller den mindre Imbros (7 km)

    God tur
     

    Attached Files:

    • clear.png
      clear.png
      File size:
      137 bytes
      Visninger:
      2
    Calling, EndreD, Kvalvaag and 3 others like this.
  9. haifinn

    haifinn If u are bored flying, your standards are too low

    Innlegg:
    1,407
    Likes mottatt:
    12,325
    Bonuspoeng:
    183
    God formiddag fra Porsgrunn
    ¨
    Skal jobbe tre ettermiddager ut uka, før langfri.

    Det kribler i reiselysten- men klarer å holde ut seks dager til.

    Lett hostete og snørrete, men det går seg til.

    Ha en forventningsfull dag
     
    Calling, Earl, watchaddicted and 10 others like this.
  10. ccurrahee

    ccurrahee Helt hekta

    Innlegg:
    9,641
    Likes mottatt:
    34,849
    Bonuspoeng:
    293
    Takk til værrapport til vår utsendte reporter i Florida @mrhaakon ;)

    og god tips og men et litt mer hjemlig Maldivene @haifinn.

    Jeg kan tipse om at det er godt med vær i Oslo i dag også. Litt overrasket over at et kan blåse og regne samtidig som asfalten er tørr.
     
    Calling, Earl, EndreD and 7 others like this.
  11. Eddie47

    Eddie47 1D

    Innlegg:
    14,174
    Likes mottatt:
    869,679
    Bonuspoeng:
    293
    God morgen
    Solkysten leverer som alltid!
    Det er et nydelig syn når solen stiger opp over Lygra og speiler seg i blikkstille sjø!
    Livet er lett på strilelandet.
    Godt det er helg
    3FE80658-3D71-46A4-94B3-89816F5527B6.jpeg
     
    Calling, Earl, anders82 and 11 others like this.
  12. Eddie47

    Eddie47 1D

    Innlegg:
    14,174
    Likes mottatt:
    869,679
    Bonuspoeng:
    293
    Mye kanselleringer på MIA i dag dessverre …
     
    Kvalvaag and Flyingdutchman like this.
  13. Flyingdutchman

    Flyingdutchman Veteran

    Innlegg:
    3,408
    Likes mottatt:
    21,217
    Bonuspoeng:
    183
    God morgen fra bykontoret.
    Vår frues kirke bader i sollys, mye finere å se på enn det jeg har på skjermen :D

    Tegn på at man har funnet riktig ny partner... hun svarte "ja, hvorfor ikke?" på spørsmålet om jeg skulle bestille en helgetur til LA på F&F tilbudet! Fulgt av "vi rakk ikke West Hollywood på forrige tur og jeg vil se stjernegata, det holder med to netter".
    Så, det blir tur i slutten av januar, under to uker etter at vi kommer tilbake fra BKK :D
    Noen som har hotellanbefaling i West Hollywood, maksimum 2000kr per natt? (jeg spør ikke milehigh, fordi fruen liker ikke det hun oppfatter som "risiko"...)

    Ha en strålende dag alle sammen :)
     
    Calling, Earl, watchaddicted and 8 others like this.
  14. holmen

    holmen "Ung" og "lovende"

    Innlegg:
    16,896
    Likes mottatt:
    57,522
    Bonuspoeng:
    293
    Da tror jeg du ender på et shabby hotell, som trådstarter.
    Hvis det i det hele tatt finnes. Men det varierer veldig på datoene jeg kikker på, så det kan hende dere har flaks.

    Spørs også hva som menes med West Hollywood, stjernegata er i Hollywood. Ikke West. Og West Hollywood har ikke så mye hoteller.
     
  15. Flyingdutchman

    Flyingdutchman Veteran

    Innlegg:
    3,408
    Likes mottatt:
    21,217
    Bonuspoeng:
    183
    Relativt sett i nærheten av stjernegata, gjør ingenting om vi må gå et par km. Er vel jeg som har blingsa litt med betegnelsen da jeg tittet på kartet. :)
    En viss form av shabbyness tåles i to netter, men fint om det kan unngås selvfølgelig :D 27-29 jan er turen. Har sett noen moteller og hoteller som passer i budsjettet, men de ser jo ikke helt topp ut da, som forventet til prisen. Kanskje noen har gode erfaringer med en av de likevel...
     
    Last edited: 28. sept 2022
    EndreD and holmen like this.
  16. holmen

    holmen "Ung" og "lovende"

    Innlegg:
    16,896
    Likes mottatt:
    57,522
    Bonuspoeng:
    293
    Var det ikke noen her inne som hadde bodd på hotellet med det flotte navnet "Hollywood Celebrity Hotel"? Der får du rom med king size seng, mulighet for avbestilling og faktisk frokost inkludert (sikkert ikke veldig fancy) for 4191 kr på Hotels.com. Får overraskende gode anmeldelser.

    Det ligger rett bak Dolby Theater (Som var Kodak Theater i gamle dager), i samme kvartal som Hollywood/Highland kjøpesenter. Meget sentralt for Hollywood.
     
    Flyingdutchman liker dette
  17. Berlioz

    Berlioz Gammel? Jeg??

    Innlegg:
    1,905
    Likes mottatt:
    12,880
    Bonuspoeng:
    183
    God morgen fra hotell "hjemme". Helt ok standard og rent sengetøy. Jetlag er nesten kurert, men det er utvilsomt behageligere å reise vertikalt på globusen enn horisontalt.

    Nå er det fire måneders flytørke. Tror det skal gå bra, men var farlig nær en F&F bestilling i går kveld.

    Ha en fin dag, håper alle rir sine stormer av!
     
    Calling, Earl, watchaddicted and 7 others like this.
  18. rimitone

    rimitone Senior Medlem

    Innlegg:
    965
    Likes mottatt:
    5,192
    Bonuspoeng:
    163
    God onsdag. Litt tungt til tross for opplett. Formen er litt under snittet, men kontoret kaller likefult.

    Ikke så mye mer å komme med i dag egentlig, happy mittwoch.
     
    Calling, Earl, watchaddicted and 7 others like this.
  19. Kvalvaag

    Kvalvaag Senior Medlem

    Innlegg:
    697
    Likes mottatt:
    5,459
    Bonuspoeng:
    163
    God formiddag !

    Det gledes med å komme seg forseint til jobb grunna at noen smarte sjeler har funnet ut at vi stenger Vikafjellet 1000-1200
    Særs lite imponert, men la gå, avløyseren hadde ikkje komt seg heim allikavel, siden vedkommende returnerer over samme fjell :rolleyes:

    Nedtellingen til Chicago har såvidt begynt, noen som har ide om hvor lett det er å få seg bonusbilletter til Las Vegas i november ? Kanskje en bytter reisemål ;)
     
    Calling, Earl, watchaddicted and 6 others like this.
  20. EndreD

    EndreD Veteran

    Innlegg:
    1,992
    Likes mottatt:
    10,928
    Bonuspoeng:
    183
    God ettermiddag fra et overraskende fullt kontor i hovedstaden. Det hjelper på at vi har begynt å ha allmannamøtene fysisk i tillegg til på teams.

    Teller på knappene å booke en tur til USA. Kan jeg stole på at hvis jeg booker for cash på sas.no at også innenriks i USA er i oppgradert klasse eller bør jeg (som alltid) ha så kort innenriks som mulig i USA just in case? Det står ingenting presisert når jeg gjør en dummybooking og det er ikke mulig å reservere sete på innenriksflighten.
     
    Berlioz, Eddie47, Calling and 5 others like this.

Del denne siden