God morgen fra slummen!

Tråd i 'InsideFlyer Lounge' startet av milehigh, 14. mai 2019.

  1. milehigh

    milehigh Veteran

    Innlegg:
    2,984
    Likes mottatt:
    8,365
    Bonuspoeng:
    183
    Føler jeg er i en endeløs spiral mot avgrunnen. En klassereise- nedover. Mao ville vel iallfall likt det.

    Stadig mindre suiter å våkne i. Krøpet ned rundt 50 kvm for en standard suite på Marco Polo parkside Beijing. Må prøve å komme meg fortest mulig herfra. Utsjekk om 20.

    Til dere andre litt lenger oppe i systemet- ha en fortreffelig dag!
     
    LN-FHU, Avixlo, Insomnia4u and 10 others like this.
  2. OttoL

    OttoL Veteran

    Innlegg:
    4,319
    Likes mottatt:
    12,286
    Bonuspoeng:
    183
    Morn fra Oslo. Gårsdagen var rett og slett ganske bra ettersom jeg fikk gjennomslag fra finansministeren for BA/CX i CW/J til SYD via SIN ned og HKG hjem. Da er det bare å innse at det er litt over 318 dager til en litt utvidet påskeferie i 2020 :eek::oops:

    Godt det snart er helg!
     
    LN-FHU, Avixlo, indahla and 8 others like this.
  3. jgroneng

    jgroneng Fastboende

    Innlegg:
    5,220
    Likes mottatt:
    17,304
    Bonuspoeng:
    293
    Morgenstund fra Oslo. I dag skal det reises både med buss, tog og fly. Men først 3 timer jobb, så laaaaanghelg.
     
    LN-FHU, Avixlo, drsyk and 4 others like this.
  4. holmen

    holmen "Ung" og "lovende"

    Innlegg:
    16,907
    Likes mottatt:
    57,563
    Bonuspoeng:
    293
    God morgen fra hovedstaden!
    Solen skinner (enn så lenge), og hunden er glad og fornøyd. Håper han fortsetter med det når han skjønner at han skal på feriekoloni mens vi drar til Island.

    I dag skal jeg blant annet se om jeg finner noen billetter til juleferien. Kan bli bra!

    Straks helg.
     
    LN-FHU, Avixlo, NoLimit and 6 others like this.
  5. AB69

    AB69 Medlem

    Innlegg:
    126
    Likes mottatt:
    210
    Bonuspoeng:
    43
    God morgen fra slow-track på et regntunt Værnes. Klasseløs reise til Reykjavik i dag. Bra det står litt håkarl med tilbehør og venter på meg der borte!
     
    Last edited: 14. mai 2019
    EndreD, LN-FHU, Avixlo and 5 others like this.
  6. Earl

    Earl Veteran

    Innlegg:
    2,362
    Likes mottatt:
    7,559
    Bonuspoeng:
    183
    God morgen fra Malmö.
    Langhelgen ble avsluttet i går med fly til Kastrup. Grunnet møter i Sverige resten av uken og tidlig start i dag så var det rett fra ferie i England til møter med jobben...
    Jaja, skal vel ikke klage når man starter arbeidsuken på en tirsdag, er jo bare ett par dager til det er langhelg igjen :)
     
    LN-FHU, Avixlo, drsyk and 5 others like this.
  7. ArthurDent

    ArthurDent Veteran

    Innlegg:
    1,702
    Likes mottatt:
    5,888
    Bonuspoeng:
    183
    Mao ville likt at du/andre gjennomgikk det, men han ville ikke likt/akseptert at han selv "ble utsatt" for noe slikt. I det skjulte levde han selvfølgelig etter den modifiserte maksimen. : "Alle dyr er like, men noen er likere enn andre" Mao var en sann "Kamerat Napoleon"
     
    Last edited: 14. mai 2019
    Earl, milehigh, LN-FHU and 4 others like this.
  8. Kristian

    Kristian 'Bittelitt' bonussamledilla

    Innlegg:
    6,327
    Likes mottatt:
    35,302
    Bonuspoeng:
    293
    God morgon frå Aust-Finnmark!

    Endeleg sit eg med ein flybillett til nordvestlege delar av Junaiten. 9 500 fjellrøysdalarar t/r via LAX/SFO i SK+. Ikkje så altfor ille, spør du meg.

    Problemet no er at posisjoneringsflygingane frå Gokk til Tigerstaden kostar omtrent like mykje... Det er ganske ille, meiner no eg.

    Elles teikn til sol ute og kvikksølvet ligg stabilt midt mellom 0- og 10-talet. Sommaren er på veg!

    Ha ein fin-fin tysdag, folkens :)
     
    Earl, ArthurDent, LN-FHU and 9 others like this.
  9. RoadKing

    RoadKing Helt hekta

    Innlegg:
    15,687
    Likes mottatt:
    32,570
    Bonuspoeng:
    293
    Det er helt sykt.
     
    ArthurDent and LN-FHU like this.
  10. Arvid1410

    Arvid1410 Veteran

    Innlegg:
    1,531
    Likes mottatt:
    6,716
    Bonuspoeng:
    183
    God morgen fra Holstebro, DK. Lite med Choice hoteller å oppdrive her i nærheten, så jeg rakk akkurat å statusmatche NCC status til Diamond Select i Best Western. Det gav uttelling og oppgradering til suite på første forsøk.

    Med et par timers møte rekker jeg akkurat ikke ettermiddagsflyet fra BLL, så da blir det å vente til kveldsflyet i stedet. SAS loungetilbudet på BLL er jo heller ikke imponerende (les: fraværende). Det tegner til å bli en lang dag i lufthavnen... :eek:

    Fikk forresten oppgradert leiebilen (til en artig liten 320d) fra Hertz også på grunn av Gold Plus medlemskapet, som også er statusmatchet fra NCC. Det er lettere å holde seg på toppen når man først er der, enn å jobbe seg oppover :cool:

    Ha en toppers dag alle sammen
     
    ArthurDent, LN-FHU, Avixlo and 4 others like this.
  11. Kristian

    Kristian 'Bittelitt' bonussamledilla

    Innlegg:
    6,327
    Likes mottatt:
    35,302
    Bonuspoeng:
    293
    Ja, la meg få utdjupe:

    Prisen blir drive opp av at eg kanskje ikkje er så fleksibel. Følgjande fly utgår:
    – Alle fly før 13:00 (dvs.: 0500, 0515, 0838, 0941, 1143)
    – Sjefen krev oppmøte for lønsutbetaling...

    Kveldsflya (17:20 (mjølkeruta til TOS) og 18:52) er risky business då éi innstilling er nok til at eg blir stuck nord av moralsirkelen og dermed ikkje kjem meg sørover til å nå LAX-flyet som medfører avreise frå OSL kl. 07:45.

    13:58 og 13:58 (ja, det går to fly 13:58) er den beste varianten, men begge to er slike pendlarfly og difor svindyre. 4 900 bols i Flex (same som OSL–SEA éin veg i SK+).

    Er det rart ein ikkje drikk meir??

    PS
    Her har eg ikkje tatt med nattflya kl. 2135 og 0030, men ingen av desse får meg ut av Finnmark før midnatt...
     
    Earl, RoadKing, LN-FHU and 3 others like this.
  12. Upsaker

    Upsaker Fastboende

    Innlegg:
    7,759
    Likes mottatt:
    21,957
    Bonuspoeng:
    293
    Endelig er dagen her! Denne turen begynte sin spede barndom i august og nå 10 måneder senere skal vi jorda rundt på to uker. Nå skal det spises, drikkes, soves og kjøres til flyet til den store gullmedaljen.

    6AF38355-322D-4B39-9D6D-EEC8DB37924E.jpeg
     
    Earl, KRS, Liza and 26 others like this.
  13. Kristian

    Kristian 'Bittelitt' bonussamledilla

    Innlegg:
    6,327
    Likes mottatt:
    35,302
    Bonuspoeng:
    293
    Dette framstår då som lite attråverdig... Ikkje misunneleg! Det blir ut av munnvika mumla eit 'God tur!' Ikkje misunneleg, sa eg!
     
    ArthurDent, LN-FHU and Upsaker like this.
  14. OttoL

    OttoL Veteran

    Innlegg:
    4,319
    Likes mottatt:
    12,286
    Bonuspoeng:
    183
    Knall i padden! Rapport? :D
     
    ArthurDent, LN-FHU and Upsaker like this.
  15. indahla

    indahla Flyr for lite...

    Innlegg:
    6,657
    Likes mottatt:
    21,705
    Bonuspoeng:
    293
    Riktig god tur!! Er det SQ22 du skal fly?

    27D3B823-B2A3-4208-A0AC-3A7EFFAAA2C7.jpeg
     
  16. Upsaker

    Upsaker Fastboende

    Innlegg:
    7,759
    Likes mottatt:
    21,957
    Bonuspoeng:
    293
    Takk for det! Blir sikkert ikke noe gøy.
    Drypp kommer det helt sikkert, vi får se hva vi rekker mellom slagene.
    Tusen takk! Ja, SQ22 en gang ute i neste uke.
     
    ArthurDent, LN-FHU, drsyk and 3 others like this.
  17. pineapple_juice

    pineapple_juice Aktivt Medlem

    Innlegg:
    368
    Likes mottatt:
    588
    Bonuspoeng:
    93
    God morgen. Kan melde om rusk i Experflyer-maskineriet. Alle søk på 'Flight Availability' med SQ resulterer i:
    The requested information could not be retrieved or is not available. This is likely due to invalid input criteria or lack of access to the information from the airline. Please revise the search parameters and try again.

    :(
     
    ArthurDent and LN-FHU like this.
  18. drsyk

    drsyk Dr. Bonusnisse

    Innlegg:
    6,825
    Likes mottatt:
    21,409
    Bonuspoeng:
    293
    God morgen fra Drammen, for mye å gjøre på kontoret, for trøtt etter "helg moroa" skulle ta en power napp kl. 2100 og skrive ferdig siste del av "tur til Berlin uten å være i Berlin"...Våknet da kona sa skal du ikke stå opp? Da var klokken 06.45...

    Ca. 47 dager igjen til første F reise i livet...(litt lei av å sikle på reisebrev etter reisebrev, nå vil en oppleve litt seg):D:D:D

    Noe som skjer med SAS for tiden, hverken EB fra reisen, AmEx, SAS TW, SAS MC er ankommet...Ja ja får bare være tålmodig...

    God dag i luften som på bakken...
     
    ArthurDent, OttoL, ordnetseg and 5 others like this.
  19. drsyk

    drsyk Dr. Bonusnisse

    Innlegg:
    6,825
    Likes mottatt:
    21,409
    Bonuspoeng:
    293
    Oi oi oi...Dette ser ut som en knall tur...Ønskes en riktig GOOOD TUR til reisende!

    Men hvor er reisebrevet :rolleyes:
     
    ArthurDent and LN-FHU like this.
  20. Upsaker

    Upsaker Fastboende

    Innlegg:
    7,759
    Likes mottatt:
    21,957
    Bonuspoeng:
    293
    Takk for det! Det kommer, kanskje o_O
     

Del denne siden