God onsdag fra Guangzhou

Tråd i 'InsideFlyer Lounge' startet av Fnate, 17. mars 2015.

  1. Fnate

    Fnate Halvstudert Røver

    Innlegg:
    3,545
    Likes mottatt:
    6,549
    Bonuspoeng:
    183
    Grytidlig morgen er det, her jeg sitter og venter på taxi til flyplassen. Når man bor på et hotell av min kaliber er det ikke akkurat taxikø utenfor, så dette tar sin tid. Det er uansett deilig å forlate rommet, som stinker noe *****.

    Neste stopp Tokyo via oasen Hong Kong, og test av Dragonair A330 biz til HK. Cathay F videre.

    See ya!
     

    Attached Files:

  2. Reidar

    Reidar Aktivt Medlem

    Innlegg:
    409
    Likes mottatt:
    405
    Bonuspoeng:
    63
    God kveld onsdag , hjem fra SFO via EWR. Hodet er vel bandasjert så jeg håpner slipper Goose igjen. Blir jeg kasta av ORD ,er vel ikke Tommy på plass til å passe på meg :D
     
    Fnate liker dette
  3. peterfox

    peterfox EBD-QR Platinum- HH Gold - Carlson Rewards - Gold

    Innlegg:
    2,144
    Likes mottatt:
    2,214
    Bonuspoeng:
    113
    God onsdagsmorgen fra Hovedflyplassen.

    Her jobbes det med alt fra aksjekurser, passasjertall og annet fjas.
    Hvorfor handler ikke folket toll frie varer lenger?

    Privat er det bookings, til FAE (nei ikke Faero Islands) som gjelder.
    Tanken på at man i juli måned kan flakse 4 personer bestående av 2 adults og 2 kids for under 40K til en rekke sexy-destinations (Ikke THai)... noe å jobbe med.
    Misliker tapet av ID tkts, men ser mange billigere muligheter dersom man er veldig smart. Her er det bare ferieplanene til det "f@kking offentlige" som skal godkjennes i ente instanster.

    Glad onsdag alle samman...........
     
  4. LN-MOW

    LN-MOW Chattahoochee - eller 'Han Som Klapper Fly'

    Innlegg:
    1,457
    Likes mottatt:
    1,547
    Bonuspoeng:
    113
    Jejeje ... Her i vestsørøst er nok en praktfull vårdag over. Men kanskje litt varmt med 27 grader ... ;)

    Uansett, deilig å kunne sitte på terassen igjen og nyte en ladning myrvann. Blir fint onsdag også, men så skal det bli litt ustabilt igjen. Men det gjø'kke no .. Har jobbhelg.

    God tur ut i den store verden til Velferdsoffiserer, breiale nordlendinger, bandasjerte Kanarifugler og alle dere andre...
     
    Fnate and Reidar like this.
  5. Fnate

    Fnate Halvstudert Røver

    Innlegg:
    3,545
    Likes mottatt:
    6,549
    Bonuspoeng:
    183
    Ha haaaaaa... den euforiske gleden hver gang man ankommer HK fra Kina. :) :) :) :)

    WOOOOOOOOOOHOOOO
     
    wilhelm, CCS87, Reidar and 2 others like this.
  6. KristianSk

    KristianSk Veteran

    Innlegg:
    1,712
    Likes mottatt:
    1,998
    Bonuspoeng:
    113
    Det er fasinerende (vel, egentlig ikke) hvordan Hong Kong er mitt desiderte favorittsted på denne planeten og mainland china er helt øverst på listen over steder jeg ikke vil besøke igjen, med mindre jeg må. Jeg har bare vært i mainland én gang og da evakuerte jeg før tiden (slik du gjør hver gang du er i Asia)... ;)

    Måtte Hong Kong aldri bli Kina.
     
    Last edited: 18. mars 2015
    mhsalv, wilhelm and Fnate like this.
  7. stalek

    stalek Medlem

    Innlegg:
    184
    Likes mottatt:
    132
    Bonuspoeng:
    43
    Satans møkkamorgen! Fikk akkurat vite at SK907 tirsdag neste uke er kansellert, og denne ferien er en tur hvor alt bør gå helt smooth siden det er damas første gang utenfor Europa. Hva som skjer med Optiontownlotteriet er heller ikke godt å si, der går det kanskje galt også.

    Har ikke hørt en skit fra SAS enda om hva som skjer, tok akkurat kontakt med de for å komme først i køen før all balubaen begynner.

    Må også etterhvert få forflyttet ræva ut til Ski.

    Ha en bedre start på dagen.
     
  8. stalek

    stalek Medlem

    Innlegg:
    184
    Likes mottatt:
    132
    Bonuspoeng:
    43
    Nå ringte svensken meg opp igjen og bekreftet at flyet var kansellert, de kunne nemlig ikke finne ut av det når jeg ringte første gangen. Alt var i skjønneste orden men heldigsvis er jeg flink til å overtale.

    Ble booket om til SK903 via ARN, blir en mye tidligere avreise fra OSL enn planlagt. Grøss! Det jeg er mest spent på nå er hvordan det skal gå med Optiontown - forespørselen, ligger oppgraderingen fortsatt inne men flyttet til SK903 eller må jeg krangle så busta fyker for å få refundert penga?

    Søren altså.
     
  9. bern747

    bern747 Aktivt Medlem

    Innlegg:
    273
    Likes mottatt:
    375
    Bonuspoeng:
    63
    SK903 tirsdag 24.03 er satt opp med ny kabin;) Går OT'en din igjennom kan vel dette bli en ganske så fin tur... :)
     
    stalek liker dette
  10. stalek

    stalek Medlem

    Innlegg:
    184
    Likes mottatt:
    132
    Bonuspoeng:
    43
    Kult!

    Problemet mitt nå er nettopp at OT fortsatt viser at jeg har booket OSL-EWR direkte på sine websider. Hvordan skal jeg få fiksa det slik at oppgraderingsforespørsel skal ligge på SK903?

    Litt nervøs nå iht. at kundeservice hos OT ikke sies å være den beste.
     
  11. bern747

    bern747 Aktivt Medlem

    Innlegg:
    273
    Likes mottatt:
    375
    Bonuspoeng:
    63
    Der må jeg melde pass.... men ser ut til at det (enn så lenge) er god plass i Biz og Plus iaf...

    upload_2015-3-18_8-31-30.png
     
    stalek liker dette
  12. stalek

    stalek Medlem

    Innlegg:
    184
    Likes mottatt:
    132
    Bonuspoeng:
    43
    Jepp, og økonomi er ganske full. Blir derfor rimelig forbanna om OT ikke flytter forespørselen. Har sendt en mail så får vi se om de svarer innen 24 timer, å ringe er nok det beste men jeg hører for dårlig.
     
  13. Jørgen

    Jørgen Livsnyter

    Innlegg:
    2,805
    Likes mottatt:
    2,115
    Bonuspoeng:
    113
    Bare å ringe med en gang.. Skjønner ikke at SAS kan være bekjent av å samarbeide med noe med så dårlig kundeservice som OT..
     
    stalek liker dette
  14. stalek

    stalek Medlem

    Innlegg:
    184
    Likes mottatt:
    132
    Bonuspoeng:
    43
    Jeg hører for dårlig til å kunne snakke i tlf på et annet språk enn norsk så må nesten bare vente :/
     
  15. Bizflyer

    Bizflyer Veteran

    Innlegg:
    3,818
    Likes mottatt:
    3,024
    Bonuspoeng:
    113
    God litt over lunsj fra det Osloske.
    Festlig å bo på hotell når det er veiarbeid utenfor som bråker noe så infernalsk helt frem til kl 0030. Hadde egentlig trengt litt mer søvn kjenner jeg. Fullt program med møter i hele dag, før man er invitert ut på middag i kveld. Satser på at det blir en hyggelig aften. I morgen er det møter og så fly hjem.

    Du får dytte Ditte i telefonen for deg... Håper det løser seg for deg!!
     
  16. stalek

    stalek Medlem

    Innlegg:
    184
    Likes mottatt:
    132
    Bonuspoeng:
    43
    Hjelper mye når dama er døv! ;)
     
    Fnate liker dette
  17. Fnate

    Fnate Halvstudert Røver

    Innlegg:
    3,545
    Likes mottatt:
    6,549
    Bonuspoeng:
    183
    :)
     
  18. Travellingalf

    Travellingalf Ut på tur - aldri sur InsideFlyer Ambassadør

    Innlegg:
    5,685
    Likes mottatt:
    10,234
    Bonuspoeng:
    293
    God onsdag kveld!

    Atter en rolig dag i Nordsjøen over og når været også er på vår side så er det nesten bare kos. Og om ganske nøyaktig to døgn er jeg hjemme igjen med madamen og katta og det skal bli storveies!
    I dag har jeg også booket meg flight AES - OSL - ARN til MegaDo og enda en gang var det rimelige SAS Plus billetter å oppdrive. Så da blir det litt poeng på den turen også. Nå gjenstår det "bare" å bestemme seg for hva man skal gjøre vedrørende returen fra Heathrow...
     

Del denne siden