Varmt og skyfritt .. Blir nok en varm dag, mor har bestilt privat bil som skal vise oss øyen i dag .. Sånn blir det! Litt forandring er bra .. Ha en flott onsdag .. i dag går Viking-Lotto til Mauritius
God morgen fra hovedstaden! Oppe i høyden er det skyfritt og solen titter snart frem. Det ligger et skikkelig tåkehav lenger nede. @Eddie47 Hva skal Vikinglotto'en på Mauritius? Det er jo ikke der jeg er? EDIT: Trykkleif
Mornings fra Olja også. Dagens tema her ute ser ut til å bli det samme som det har vært noen dager nå; Tåke. Glad jeg ikke skal hjem i dag for å si det sånn og satser på at det letter til neste onsdag i alle fall! Ha en tåkefri dag uten forsinkelser!
God morgen fra Intercontinental Le Grand Paris. Dette må kunne sies å være ett såkalt erverdig hotell, er vist fra 1862 eller rundt om der svigers er født. Utsikten fra balkongen er OK, 2 knøttbalkongen med samme utsikt mot operaen; Grei velkomst på hotellet i går. Tidlig innsjekk, oppgradert rom og noe jus som velkomstgave; Loungen er ikke av de stiligste eller største, men de topper jo det meste med å ha Sjampis stående framme hele åpningstiden. Riktignok «bare» den samme som BA serverer på short men den smakte faktisk bedre på bakken?; Ellers ett greit matutvalg som ble byttet titt og ofte; Litt sprit ble det også på kvelden, ikke all verden til utvalg; Dagen i dag blir tilbrakt på ORY, uten en eneste flight. Ha en god dag folkens
God morgen fra @holmen omtalte tåkedekke. Alle er jo så fornøyde her, snakker om sol, paradis og champis dag ut og dag inn.. Tenker at det er fornuftig at noen trekker dere ned på bakken igjen med en dose virkelighet.. Poster derfor et bilde tatt for en liten stund siden, men gikk forbi der i går og det ser urovekkende likt ut ennå. Ha en realistisk dag. Husk at de fleste lever uten sjampis i dag
Morn fra Oslo. Ikke mye på tapetene utenom jobb. Satt og vurderte om jeg skulle dra og se Metallica i vår, men trommis som ikke kan tromme lenger (om han noensinne har kunnet det) og vokalist som ikke kan synge lenger slått sammen med billett til et par tusen fikk meg på bedre tanker. På god vei til å bli som Kiss. Blir en skitur i kveld istedenfor. Ha en fin en!
God onsdag frå ein opplagt Sunnfjording. Arvingen vakna berre fem gangar i natt, so i dag er eg vaken og opplagt som berre det. Middagsbesøk til (beste)foreldre seinare. Kjem det litt ViaTrumf inn og no so er dagen perfekt.
Har alle Maersk-plattformene navn som høres ut som de tilhører et ondt intergalaktisk imperium? Happy hump day fra landjorda. Blir vel mest jobbing, men drømmen om en CT-tur begynner så smått å ta form... Er det fortsatt Expertflyer som er beste verktøy der? Ser at det er et par andre navn som har dukket opp i det siste.
Har alle Maersk-plattformene navn som høres ut som de tilhører et ondt intergalaktisk imperium? Ja det har de tror de i ledelsen liket sci-fi
he-he, det kan nok stemme bra det. Min rigg heter "Interceptor" og i tillegg har vi bl.a. "Intrepid" også. Og stemningen blir vel ikke noe mindre intergalaktisk eller ond når man ser følgende bilder fra riggen min;
God onsdag fra hovedstaden men ikke den norske men den finske hovedstaden Helsinki! Nå blir det ture ut til en matbutikk for litt frokost eller om vi finner et annet sted. Ha en ellers flott onsdag
God formiddag fra Trondheim Det blæs hær......og ingen snø er igjen nesten. Varmt er det også....og det liker vi. Ha en strålende onsdag
God morgen fra Vestlandet. Hadde et håp om at neste CT skulle brukes på Etihad F. Ringte Tallinn for å forhøre meg litt, CT var ikke lov å bruke på denne gitt. Så da må vi ut med 250.000 x2 for EY F bare til AUH. Blir nok ikke på oss med det første
Hadde Mærsk som kunde tidligere, da med mindre sci-fi navn som Giant, Gallant og Inovator. Mærsk er jo sykt stort, men veldig forskjell på de forskjellige "avdelingene". Folka på drilling var jo kjempe, mens nå, når jeg må forholde meg til de helv$@es j@@@a innkompetente amøbene som driver med containerfrakt.. måtte de brenne lenge.. Men, drillingfolka, tommel opp
ha-ha-ha En av mine kamerater jobbet i containerbusinessen til Mærsk i en periode, men det ble ikke så lenge nei... Men ja, har samme inntrykket etter å ha jobbet med og for diverse Mærsk avdelinger i mange år - store forskjeller.
God onsdag kveld fra HK. Reiste i går videre med PAL for noen dager i HK. De har en helt enkel og grei lounge i MNL. En time i loungen var helt greit. God service på den korte turen på ca 2,5 time. Blir ganske personlig service når det var kun 3 personer som reiste i c. Det var nok vin til alle. Har tidligere opplevd mye kaos ved innsjekking i MNL men hele prosessen inkludert securitas gikk på en halvtime når en først kom inn i avgangshallen. Gode skinn seter for en kortere reise. Gikk for hvit fisk som smakte meget bra selv om jeg gjerne skulle hatt litt krydder for å toppe smaken. Pepper og saltbøsse er enda ikke standard hos PAL. Det har vi vel heller ikke godt av. Ha en fin onsdag kveld.
God ettermiddag fra gull loungen i OSL, turen går til Hongkong igen, denne gang litt lengre, greit med nattflying beggeveier, har biz ut og satser på oppgradering fra plus til biz på mandag. Målet med denne reise er skredder og besøk i Macao, noen bra tips vadman skal gjøre i Macao?