God onsdag morgen

Tråd i 'InsideFlyer Lounge' startet av Eddie47, 25. mars 2020.

  1. Eddie47

    Eddie47 1D

    Innlegg:
    14,150
    Likes mottatt:
    869,611
    Bonuspoeng:
    293
    Husk å levere Vikinglotto kupongen
    F85E27D6-7204-4622-9013-848B209F8545.jpeg
     
    Calling, Earl, ThanaCity and 10 others like this.
  2. RoadKing

    RoadKing Helt hekta

    Innlegg:
    15,661
    Likes mottatt:
    32,508
    Bonuspoeng:
    293
    Dægger'n, jeg visste det var noe jeg hadde glemt :)
     
    Avixlo and Eddie47 like this.
  3. Eddie47

    Eddie47 1D

    Innlegg:
    14,150
    Likes mottatt:
    869,611
    Bonuspoeng:
    293
    Lett å gå surr i dager ... når man egentlig ikke gjør annet enn å vente på at det hele går over .... 9 dager igjen av karantene og 6-10 uker til vi nærmer oss normaliteter?
     
  4. Arvid1410

    Arvid1410 Veteran

    Innlegg:
    1,531
    Likes mottatt:
    6,716
    Bonuspoeng:
    183
    Hehe, ja i disse dager er det en smule utfordrende å følge Muhammed Ali sitt visdomsord "Don't count the days, make the days count."
     
    Berlioz liker dette
  5. indahla

    indahla Flyr for lite...

    Innlegg:
    6,656
    Likes mottatt:
    21,705
    Bonuspoeng:
    293
    Jeg tror dessverre det tar betydelig lengre tid før vi er tilbake til normalen, hvis vi noen gang kommer dit. Blir nok en ny type "normal" tenker jeg.

    Ellers skjer det ikke mye nytt her i Larvik. Fortsatt hjemmekontor og fortsatt 40% permittert. Klarer foreløpig å fylle de 60%'ene med kundeoppgaver men ser litt tynnere ut fremover. Så ikke umulig at prosenten går opp/ned avhengig av hvordan en ser ..

    Så "A Star is Born" i går kveld og ble ikke akkurat i et bedre humør av den. Veldig bra film men ikke en film du vil se for en "happy ending".

    Edit: Vær: disig sol. Ikke så galt egentlig =)
     
    Last edited: 25. mars 2020
    Earl, Torris, Avixlo and 2 others like this.
  6. holmen

    holmen "Ung" og "lovende"

    Innlegg:
    16,879
    Likes mottatt:
    57,474
    Bonuspoeng:
    293
    Hjemmekontor, dag 10.
    Jeg er glad jeg ikke bare jobber hjemme til vanlig. Men, jeg er glad jeg jobber i et firma som (ennå) ikke er rammet av permitteringer. Har flere venner og familiemedlemmer som nå er del av Norges høyeste arbeidsledighet siden 2. Verdenskrig. Det kan bli hardt for enkelte av dem om dette fortsetter lenge.

    Heldigvis er det snart påskeferie! o_O:(:confused:
     
    Sonictravel, Earl, Torris and 7 others like this.
  7. Torris

    Torris Aktivt Medlem

    Innlegg:
    320
    Likes mottatt:
    2,503
    Bonuspoeng:
    93
    God onsdags morgen fra Romsdalen.

    Støtter @holmen i at jeg er glad dette hjemmekontorlivet ikke er det jeg har til vanlig. Føler jeg forvitrer litt her mens jeg forflytter meg hele 10 meter fra frokostbordet til kontoret. Savner til og med bilkjøringen til jobb :D

    Her i huset er også begge i temmelig trygge jobber i forhold til permitteringer. Har dessverre også bekjente hvor begge i familien har blitt permittert. Så det her er tøft. Må bare håpe at det ikke varer alt for lenge.

    Ellers... værrapport: PISSREGN! :(
     
    Sonictravel, Earl, Berlioz and 4 others like this.
  8. Flyingdutchman

    Flyingdutchman Veteran

    Innlegg:
    3,403
    Likes mottatt:
    21,167
    Bonuspoeng:
    183
    God morgen fra hjemmekontoret. Det begynner å lukte vår ute mens regnet skyller bort snøen. Tenker det blir tungt å komme tilbake til åpent landskap der temperaturen er styrt av kvinner (dvs badstu-lignende tilstander) og vinduer ikke kan åpnes. Ikke at man midt i sentrum får samme gode lukten som her på fjellet, men det er detaljer.
    I annet nytt... Har kjøpt en 10 liters bålkjele, men vet ikke helt hva jeg skal ha oppi. Noen som har forslag?
    Kjøpet er forøvrig et resultat av å ikke ha reiser å bruke penger på, så lokalt brukte penger blir det mer av og det er forsåvidt vel en positiv konsekvens av covid. Har også bestilt en del kjøtt fra Trondheim Slakthus. Spent på hvorvidt det blir bedre smak sammenlignet med "rema-kjøtt".

    Ha en flott dag!
     
    Last edited: 25. mars 2020
    Sonictravel, Earl, Torris and 6 others like this.
  9. Origo

    Origo Senior Medlem

    Innlegg:
    1,247
    Likes mottatt:
    2,712
    Bonuspoeng:
    113
    Våknet opp til varsel om ledig NH-F suite HND-LHR.
    Siste flight i box for en tur med 4xNH suite til HNL i ...juni...:rolleyes::oops::(
    Tror ikke jeg gidder å ringe inn for endring engang. Om det skulle åpne opp så vil vel arbeidsgiver eller FHI (les karantene) sette en effektiv stopper for dette.

    Selvsagt av liten betydning, men innrømmer gjerne et stille sukk i karantenens isolasjon.
    (Forumet er vel også eneste sted i verden der dette kan medføre medlidenhet fra enkelte...)

    Ha en fin-fin dag, med eller uten karantene!
     
    Sonictravel, Earl, Torris and 5 others like this.
  10. Misterix

    Misterix Veteran

    Innlegg:
    3,755
    Likes mottatt:
    3,576
    Bonuspoeng:
    113
    Hovedstaden, litt sol, litt sky og tja... 7 grader? Her er det ingen planer for dagen så får ta til takke med tipset til @Eddie47 å levere vikinglottoen. Da får man jo hvertfall gjort noe :cool:

    God lille lørdag!
     
    Sonictravel, Earl, Torris and 5 others like this.
  11. holmen

    holmen "Ung" og "lovende"

    Innlegg:
    16,879
    Likes mottatt:
    57,474
    Bonuspoeng:
    293
    et bål?
     
  12. holmen

    holmen "Ung" og "lovende"

    Innlegg:
    16,879
    Likes mottatt:
    57,474
    Bonuspoeng:
    293
    Dette er nok det som kalles I-landsproblemer i andre fora. Og det tar seg nok ikke så bra ut der ute blant "vanlige" folk. :p
     
    Origo liker dette
  13. Sunnfjordingen

    Sunnfjordingen Sunnfjording

    Innlegg:
    4,232
    Likes mottatt:
    22,426
    Bonuspoeng:
    183
    God onsdag frå Sunnfjord. Her reknar eg så både kaffi og tastaturknappar hoppar veggimellom. Optimisten i meg har fått madammen og arvingen opp på biz heim frå EWR i sommar. No manglar berre han sjølv, men det vert vel neppe noko av den turen.

    Snart helg?
     
    Sonictravel, Earl, Torris and 4 others like this.
  14. Avixlo

    Avixlo Veteran

    Innlegg:
    1,757
    Likes mottatt:
    8,426
    Bonuspoeng:
    183
    God formiddag fra Sandefjord
    Igår dro jeg og ei venn av meg en tur til Kongsberg for å kjøpe en gave til favorittjenta som idag har bursdag. Så håper det var verdt det.
    Så idag blir den store planen at vi kjører videochatt ikveld siden det er disse corona tider, men det blir vel bra.

    Ellers kan jeg melde om at det blåser litt ute og at det i skrivende stund er 6°C her.

    Så hold dere friske og en god bedring til dere som er blitt syke! Så får vi prøve å ha en flott onsdag i disse corona tider så langt det lar seg gjøre
     
    Sonictravel, Earl, Torris and 4 others like this.
  15. Flyingdutchman

    Flyingdutchman Veteran

    Innlegg:
    3,403
    Likes mottatt:
    21,167
    Bonuspoeng:
    183
    Jeg var upresis, beklager, det var et innlegg før tilstrekkelig kaffeinntak. Bålpanne har jeg, det er den jeg fyrer i, jeg mente bålkjele. 10 liter suppe blir litt i det meste laget.
     
  16. holmen

    holmen "Ung" og "lovende"

    Innlegg:
    16,879
    Likes mottatt:
    57,474
    Bonuspoeng:
    293
    Kan lage suppe, og fryse ned? Så har du mat i disse korona-tider.
    Ellers kan du lage spaghetti-saus eller ragu. Fryse ned i porsjonspakker, så har man nesten ferdig middag i lange tider.
    Denne trenger visst 10 liter kjele også https://www.godt.no/oppskrift/1048/texas-chili
     
  17. Sunnfjordingen

    Sunnfjordingen Sunnfjording

    Innlegg:
    4,232
    Likes mottatt:
    22,426
    Bonuspoeng:
    183
    3DFB69C2-7BE4-4C68-93A8-A0925D85D4B3.jpeg
    Forsiktig. Suppe kan vere farlig.
     
    Sonictravel, Calling, Earl and 8 others like this.
  18. Wiolenze

    Wiolenze Veteran

    Innlegg:
    4,425
    Likes mottatt:
    29,340
    Bonuspoeng:
    183
    God formiddag.

    Siden det er vaffeldagen i dag så følger jeg @Sunnfjordingen , holder jeg meg unna suppe i dag. Takk til @Eddie47 også, gevinsten fra Extra i går skal inn på Vikinglykke.

    Folkens, aller siste dagen i karantene i dag. Men blir vel ikke noe galskapsreising de neste ukene heller dessverre selv om det er mye som frister for tiden.
     
    Earl, SAJblue, Sunnfjordingen and 4 others like this.
  19. Berlioz

    Berlioz Gammel? Jeg??

    Innlegg:
    1,900
    Likes mottatt:
    12,838
    Bonuspoeng:
    183
    Hyttetur. Neida, ikke overnatting. Slett ikke.
    Mistet kontakt med Millovner, og da må det sjekkes. Vann liker ikke kuldegrader innendørs heller! Root cause ukjent, men svenskeknappen virket. Nå legges den gamle Heatlinken inn i kjeden, da kan svenskeknappen styres fra heimen.
    God og problemfri/problemløsende onsdag ønskes alle!
     
    Earl, Wiolenze, Torris and 3 others like this.
  20. RoadKing

    RoadKing Helt hekta

    Innlegg:
    15,661
    Likes mottatt:
    32,508
    Bonuspoeng:
    293
    Man blir vant til det. Jeg hadde hjemmekontor fra 2001 til 2010.
     
    Sonictravel liker dette

Del denne siden