Pleier vel å hete palme-søndag og være i påsken Men i denne tidssonen er det på tide å si god ny dag, alle IFere Og både palmene og jeg trives i 36 grader, selv om temp har falt helt ned til 32 nå på natten En av poolene som blå prikk der i bakgrunnen.
Da var vi kommet fram til siste natten og har tatt farvel med Playa del Carmen. 5th avenue for et sirkus, her er det alltid mye liv Ha en strålende mandag alle sammen, så krysser jeg fingrene for løsning i Sas konflikten
Solkysten er litt våt og grå i dag! Tegnefilmer på TV er en velsignelse og besteforeldre kan sove litt lenger .. Livet på landet er lett! Godt det er helg
God morgen fra et regntungt østfold. Hva som står på menyen (arbeidsmessig og ernæringsmessig) i dag vites ikke, men det blir hvert fall spennende å se kl 12 om vi har et resultat fra SAS konflikten. Annen sak. Etter Amex velger å sette opp prisen på sitt Platinum kort til 650 (fra kr 550) og samtidig har slett kundeservice og IKKE har klart å oppgradere meg til GOLD i Radisson på ca 4 måneder så har jeg betalt for et produkt jeg ikke har fått fullstendig. Er klar til å klage de inn til Forbrukerrådet fordi de ikke leverer tjenesten de reklamerer tungt for og som er en av de sentrale fordelene ved å ha kortmedlemsskapet. Jeg har klaget 3 ganger, men får likegyldige svada-svar hver gang om at det er en prosess på gang og at "det ikke ligger på vårt bord". Det ligger på deres bord. Dersom de ikke leverer, så må en forhåndsmessig del av kortavgiften refunderes etter mitt skjønn, eksempelvis 20%.
God formiddag fra rett på utsiden av Sandefjord Jeg håper på en løsning hos SAS! Damen jeg pratet ved ankomst og bagasje service til sas igår var optimist. Ellers er denne dagen lite planlagt. Blir vel kanskje en tur til Bestefar rundt tiden mamma stikker på jobb. Ellers lite planer. Har satt meg opp som tilgjengelig på jobb her nede men har ikke hørt noe så jaja. Ønsker uansett alle her en flott mandag. Legger til et flybilder tatt igår:
God morgen fra gullstua på OSL. Endelig ferie!! Første leg sas/cityjet Osl-Ams. Så går turen østover. Nyt sommeren. Takk all IF’ere på dette forumet for inspirasjon, nerding og utallige timer for å gjøre bonushobby rikere.
Syden baby Fuglen som skal fly første leg var på ruteforslag Dublin, så vi får håpe turen til Oslo går bra Mer bekymret for leg 2. Drn fuglen har mange turer i dag Vel vel. Det blir som det blir God mandag
God morgon frå Aust-Finnmark! Blir det streik? Blir det ikkje? Æ vilj på ferie, for farsken! Elles har helga i nordaust vore ganske så fin med tosifra utetemperatur der første tal ikkje er 1, men 2! Det er sjeldan kost! Delar av Stillehavsflåten i kvenbyen Ha ein fin dag, folkens, fortrinnsvis utan streik, men med ein god tariffavtale i baklomma
Morn fra Kastrup. Rart å være her uten å fly verken til eller fra, men gøy å se på terminalen og flyene fra rommet på 11. etg. Snart på tide med en tur til sentrum og se oss litt rundt. I morgen fortsetter ferden men vingeløs transport med kurs mot Nederland. Ha en flott dag!
God formiddag fra Oslobyen som fortsetter å vise seg i typisk Oslovær. Fint men med mer potensiale. Forkjølet og hjemme på sofaen. Dagen i dag blir så langt brukt til å se Love Death Robots på Netflix. En usdevanelig god liten horror serie. Og e liten slåsskamp med Sonos som nekter å oppføre seg av en eler annen grunn.
Det som er greit med Hella er jo at det ikkje er høgt vannspeil Eller noe som helst annet for den del Gratulerer med dagen til Dronning Sonja forøvrig, «kjappe» 85år
Og der var lh861 45 min forsinket. Og jeg har 55 minutter i Frankfurt Jaja. Fuglen til neste destinasjon er nå 35 min forsinket inn til Madrid og fprt det samme til Frankfurt så det er håp.
Og da var SAS-streiken et faktum. Tipper Flyr og Norwegian spesielt får meget travle dager (samt VY og fergeselskapene)
God ettermiddag fra Jessheim Slik som tingene utvikler seg nå så kan man kanskje være glad for at årets sommeferietur er over. Klarte tross alt å komme oss hjem på fredag til tross for relativt drøyt med forsinkelser etter hvert. På den positive siden hadde vi på flyvningen VCE-CPH den hyggeligste, flinkeste og mest hjelpsomme flyvertinnen jeg noen gang har opplevd på SAS eller noe annet selskap. Ettersom vi mistet slottiden vår fra VCE ble vi sittende nesten to timer i flyet før avgang, men ikke noe ønske var for stort eller for lite og alt ble gjennomført med et smil og en hyggelig kommentar. De dro også ut tralla og sørget for servering mens vi satt på bakken. Sånn kan det altså gjøres. Nå er det bare å nyte en uke hjemmeferie, selv om jeg deltok på et lite jobbmøte i dag som føltes viktig. Da skal det jobbes i hagen hos den bedre halvdel, så jeg håper på at været kan stabilisere seg noenlunde. Værmeldingen ser i alle fall ikke for ille ut... Ha en strålende en!
God ettermiddag fra Trondheim. Streiken er et faktum, akkurat når jeg skal flytte på tvers av landet og har flere flighter med SAS for å både overta ny og vaske ut gammel leilighet om 7-10 dager. Klarte å hive meg rundt og booke Flyr den ene ruta og en melkerute med Widerøe den andre med full fleksibilitet mens det fortsatt var relativt OK priset, så da har jeg en backup om det går skeis med de opprinnelige billettene. Dette blir spennende.
Lander etter første leg med Sas/cityjet på Schiphol- wtf, streik?! - her er det litt kaotisk og neste leg med turkish så falt alt sammen for bakkemannskap på Schiphol som lagde helt ragnarok ved boarding. Ingen prioritet og bare tull. Men nå er vi ihvertfall ombord rad 1 på en eldre 777. Men godt mot, forsinket blir det. Men hva gjør vel det med servering våre tanker går til de som brått fikk ferien avlyst. Next stop IST. Fortsettelse følger
God ettermiddag fra Middelhavet. En dag i Palma er over og skipet har satt kursen for Marseille. Palma var en utrolig hyggelig og flott by som fortjener et lengre besøk.
God kveld fra Oslo. Ikke mange dager igjen før det blir ny tur. Det er hyggelig å få denne meldingen selv om jeg visste fra før at det ikke er noen grunn til å være bekymret.