God start på den nya veckan!

Tråd i 'InsideFlyer Lounge' startet av PCR, 20. okt 2014.

  1. Finn Erik Edvardsen

    Finn Erik Edvardsen Medlem

    Innlegg:
    237
    Likes mottatt:
    202
    Bonuspoeng:
    43
    Det lufthansa Pilotens ber om er at de som andre kan opprettholde muligheten til aa gaa av med redusert pensjon 5 aar tidligere, ikke noe annet enn naar en norsk nordmann fra norge velger aa gaa av ved fyllte 62 aar. Det er ikke noedvendigvis et utenomjordisk krav, i svaert mange selskaper maa pilotene gaa ved fyllte 60aar - og med en stor gruppe piloter i omgangskretsen opp igjennom aarene er det overraskende mange med helseproblemer (dvs. at de ikke er i stand til aa opprettholde sertifkatet) saa at det paa os som surfer skriverbord synes at 55 aar er tidlig, er nok det fulle bildet noe mere sammensatt.
     
    SASlovah4evah and KristianSk like this.
  2. TOS

    TOS Senior Medlem

    Innlegg:
    543
    Likes mottatt:
    396
    Bonuspoeng:
    63
    Jeg trodde "Übergangsversorgung" refererer til pensjon (men tysken min er litt rusten), og at målet er felles tariffavtale for alle cockpit crew. Det står fint lite om hva som er de elementene som er bestridt i innholdet i en slik felles tariffavtal, annet enn referansen til "Übergangsversorgung".

    Nå tror jeg f.eks. ikke at Tyskland har AFP, men kjenner ikke pensjonssystemet der i detalj. Jeg tror at ordinær pensjonsalder er 65 år i både offentlig og privat sektor der.
     
  3. LN-MOW

    LN-MOW Chattahoochee - eller 'Han Som Klapper Fly'

    Innlegg:
    1,457
    Likes mottatt:
    1,547
    Bonuspoeng:
    113
    Dere vil ha en bil med Sirius XM satelittradio og følg kanal 27 og 60. Kjenner jeg dere rett vil imidlertid kanal 38 også bli mye spilt.
     
    SASlovah4evah liker dette
  4. Twin Otter

    Twin Otter Airport Collector

    Innlegg:
    191
    Likes mottatt:
    70
    Bonuspoeng:
    28
    Jeg mener vi hadde noe lignende i bilen vi hadde i California nå nylig. Det var et helt hav av kanaler og kategorier å velge mellom. Fint med usb-tilkobling. Spotify fikk kjørt seg en del for å si det sånn.
     
    SASlovah4evah liker dette
  5. Henshaw

    Henshaw ID Traveller (ish)

    Innlegg:
    265
    Likes mottatt:
    171
    Bonuspoeng:
    43
    Pleier selv å ha godt forbruk av kanal 36 når man har slikt tilgjengelig
     
    SASlovah4evah liker dette

Del denne siden