God tidlig onsdags morgen

Tråd i 'InsideFlyer Lounge' startet av Earl, 02. mai 2018.

1. Earl

Earl Veteran

Likes mottatt:
    8,025
    Bonuspoeng:
    183
    God morgen fra NSB toget som suser frem mot OSL.
    Var tungt å sette vekkerklokken på 0440 i går kveld, men man kom seg opp og snart venter bolaget på å frakte en til Køben som er dagens første stopp.
    Litt mandagsfølelse selv om kalenderen sier onsdag ;)

Nyt onsdagen folkens, snart helg igjen :)

Kristian liker dette
  2. holmen

holmen "Ung" og "lovende"

Likes mottatt:
    64,723
    Bonuspoeng:
    293
    God morgen fra hovedstaden!
    Mandag og lillelørdag på en og samme dag! Det kan jeg like. Må bare jobbe litt før helgen er tilbake på nytt. Og til helgen blir det kanskje øl&flybonus også, det er stas.

God onsdag, folkens!

3. mathiasfe

mathiasfe Veteran

Likes mottatt:
    11,517
    Bonuspoeng:
    183
    God morgen fra Aalborg!

Litt frokost, så begynner en lang dag. Har nemlig mitt første «on-board courier»-oppdrag i dag.

Først til Aalborg Lufthavn, hente ut bil fra Hertz, kjøre til Hirtshals og hente en pakke, kjøre tilbake til Aalborg Lufthavn, Norwegian til CPH og så Aegean til CAI via ATH. Der har jeg 13 timer før jeg snur og flyr hjem med Lufthansa via FRA.

Skulle kanskje valgt å være litt lengre i Egypt ..

DanH, Edvard, petterel and 5 others like this.
  4. Eddie47

Eddie47 1D

Likes mottatt:
    875,505
    Bonuspoeng:
    293
    Spennende, hvordan får du slike oppdrag?
    Hadde vært en fin jobb ...

5. MadsVaHa

MadsVaHa Veteran

Likes mottatt:
    5,758
    Bonuspoeng:
    183
    jason-at-the-airport_o_922385.jpg
    Forøvrig interessert i å høre hvordan man får seg en sånn jobb.

DanH and jgroneng like this.
  6. Bernhard2

Bernhard2 Medlem

Likes mottatt:
    171
    Bonuspoeng:
    43
    God morgen fra Trondheim. Her nytes en deilig kopp med kaffe mens man venter på svar fra plusgrade til fredagens tur til EWR. Kroppen er i feriemodus så tror ikke det blir gjort så mye på jobb idag :D ha en fin en :)

braathens safe liker dette
  7. LN-FHU

LN-FHU Freaked out member Moderator

Likes mottatt:
    10,294
    Bonuspoeng:
    183
    God morgen #2 fra Trondheim
    I motsetning til @Bernhard2 blir det gjort mye jobb her. Tertialrapport kom idag, og bryter man ned tallenes tale gir det grunn for både bonus, kake og klapp på skulderen for veldig bra utført jobb :D:D

Slike ting gjør dagen faktisk myyye lettere.

Ha en strålende onsdag :):):)

OttoL and Bernhard2 like this.
  8. Misterix

Misterix Veteran

Likes mottatt:
    3,576
    Bonuspoeng:
    113
    God lille lørdag fra hovedstaden. Først jobb, så klippetime også snart helg igjen :D

9. stakar

stakar Frequent Traveler - EBP

Likes mottatt:
    807
    Bonuspoeng:
    93
    God morgen fra Stockholm.

Som vanlig fakir flyet til Stockholm (SK848) og retur OSL med (SK491). Blir transit stopp på OSL i dag før turen går til CPH (SK1477) og HAM (SK0647). Tenkte å teste litt massasje i SAS Loungen idag. Har jo ikke gjennomgående billett, så da må jeg ut og inn gjennom security igjen + jeg må hente Rimowaen som ligger i bilen.

Ha en strålende dag.

petterel liker dette
  10. mathiasfe

mathiasfe Veteran

Likes mottatt:
    11,517
    Bonuspoeng:
    183
    Meldte meg opp på https://wings-onboard.com/wings/ (men det finnes flere selskaper, blant annet Airmates og Chapman) og fra tid til annen får jeg mail om jeg kan dra hit og dit på kort varsel.

Første gang var det til Atlanta (da gikk mobilen tom for strøm og noen andre tok oppdraget, mens jeg løp rundt som en galning etter en lader), andre gang var til Las Palmas (men ble avlyst av bestiller) og senere samme dag som LPA, fikk jeg melding om jeg kunne dra til Marseille (men denne ble også avlyst).

Så endelig i går ettermiddag fikk jeg mail om jeg kunne dra til Kairo i dag. Tok toget opp til Aalborg i går kveld, overnattet på hotell der, så hentet jeg i dag ut leiebil på AAL og kjørte til Hirtshals for å hente pakken. Nå er jeg tilbake på AAL og sitter og venter på SK1214 til CPH (Norwegian, som jeg egentlig skulle reise med, ble kansellert).

Wings betaler selvsagt for hele reisen og i tillegg får jeg 400 Euro for jobben.

Det fine er at man kan bestemme selv hvor lenge man vil være på plassen man skal levere varen. Man får en natt gratis også kan man betale eventuelt mellomlegg på hotell selv for ekstra netter.

Er en fin tråd på vår danske søsterside hvor det står mer info finner du her (det var også her jeg fant ut om det):
    https://insideflyer.dk/forums/threads/on-board-couriers.3202/

Det er jo absolutt en fin ekstrajobb for oss som liker å reise, men det krever at man har en ekstremt fleksibel timeplan og kan reise på svært kort tid. Om man ikke kan der og da, kan man selvfølgelig takke nei, men liten vits om man har fulltidsjobb.

DanH, Edvard, petterel and 5 others like this.
  11. Bernhard2

Bernhard2 Medlem

Likes mottatt:
    171
    Bonuspoeng:
    43
    Vant i plusgrade lotteriet for både meg og lillebror (2 separate bestilliger) så da blir det lillebrors første tur i Biz :D går for Brother of the year. :p

petterel, Misterix, animals and 2 others like this.
  12. RoadKing

RoadKing Helt hekta

Likes mottatt:
    33,872
    Bonuspoeng:
    293
    Jeg har en mistanken om at @Eddie47 snart avslutter pensjonisttilværelsen sin :D. Om ha får lov for fruen da ;)

Kristian, DanH, Are and 1 other person like this.
  13. OttoL

OttoL Veteran

Likes mottatt:
    12,513
    Bonuspoeng:
    183

Del denne siden