God morgen fra hjemmekontoret Poengene etter Farris har tikket inn og jeg er Lifetime Gold på under to år, klarer jeg mitt opprinnelige mål Lifetime Platinum på under 5? Før covid brukte jeg alltid komboen viatrumf/hotels i både inn og utland. Etter hjemkomsten fra vinterferien 2020 fra Tyskland og den påfølgende nedstengningen satt jeg og funderte på om jeg skulle satse på en Nordisk hotellkjede og valget ble nordicchoice, mye takket være dette forumet. Jeg kastet meg på kampanjen til ncmc og den 30 april 2020 tikket mine første nc poeng inn på kontoen, 10K velkomstbonus poeng. Dette uten hjelp av trumf og ingen jobbreiser. Så til dere der ute som syntes lifetime gold/platinum høres ut som et mål langt der fremme, det er fullt mulig om man reiser litt rundt og er flink til å time kampanjer Ha en strålende tirsdag alle IF-ere
God morgen! Det snufses og hostes og harkes, så det blir hjemmekontor i dag også. Fikk mail fra Choice om at jeg er halvveis til lifetime gold i dag, litt under ett år etter at jeg satte igang opptjening der. Så som @Maggie sier, det er fullt mulig å få til. Jeg har skrudd av automatisk overføring fra Trumf til EB, og tenker å bruke Trumfen på å sikre status på NCC hvis nødvendig. Har ikke brukt noe Trumf ennå, men har faktisk mer enn nok til å bikke 500k poeng hos NCC per i dag. Hvis det fortsetter sånn, så kan jeg nå lifetime Platinum på to år. Tenk om jeg hadde bodd på hotell i jobbsammenheng også.. Ha en super tirsdag!
Jeg har oppnådd Lifetime vedlikehold og gressklipping her på strilelandet ….nå er årets opppussingsprosjekt fullbrakt! Alt materiell er kjøpt med Amex på Obs bygg og nye møbler er kjøpt med Amex på IKEA, nesten ny CT ….. Livet er lett! Litt grått på solkysten i dag, men yr sier at det går fort over! Godt det er helg …
God tirsdag fra Oslo, tror jeg har nådd platinum status på teams, mulig det belønnes med "katte-filter", ellers en hektisk uke frem til avreise lørdag for helgtur til Wien, men heldigvis fått både barnepass og hundepass på plass i går, så i det minste noen hindringer ryddet av veien.
Det er virkelig godt jobba, uten Trumf/Viatrumf og jobbreising. Jeg hadde en lucky strike en periode med NCC mens man ikke kunne reise utenlands (og i stedet ble det ekstra mye NCC i Norge), og tjente inn 400k ganske raskt som tok med fra ca 100k til lifetime gold på ca 1 år. Det går saktere oppover nå, etter at jeg er tilbake på reisemønster som går mye til land hvor det ikke finnes NC hoteller. Men bikket nylig 600k og har fortsatt "konkurranse med meg selv" om å nå 1m/platinum lifetime, selvsagt God tirsdag, alle på forumet! PS: hvordan går det med @Baldrick og oppsamlingen hos NCC? Han økte fort i retning 1m poeng da vi snakket om det her for en god stund siden nå.
Mitt reisemønster pre covid var lite hotell overnattinger i Norge. Føler jeg har `runda` Norge nå og reisemønsteret faller tilbake til slikt det var tidligere. Jeg har utnyttet nc kampanjene rått og eller bestilt mye under 3x/4x/5x kampanjer og eller avbestilt når det ikke har vært mulig gjennomføre. Jeg tror at jeg vil slite holde platinum per år framover så jeg må nok krype til korset og spe på med trumf så jeg ikke detter ned til gull om jeg ser jeg står i fare for nedrykk. Krysser fingrene for at nc ikke hever 1.million kravet før jeg er over målstreken
God morgen fra CPT En eventyrlig tur går dessverre mot slutten, men har en lang reise foran meg Cpt-Jnb-zrh-osl. Heldigvis et godt stykke frem i flyet, men ikke så langt frem som sist Overlever nok allikevel. Sør-Afrika anbefales på det varmeste og har noe for alle
Ingen skam i å spe på med Trumf. Kjøpte litt NCC for trumf selv jeg, når jeg så jeg ikke trengte med EBP under covid-tiden og SAS-kontoen var mer enn full nok
God morgen fra kontoret i Bartebyen. Hosting og harking fortsetter, så jeg burde vel kanskje hatt hjemmekontor i dag også. Sto opp for sent så det ble bil hele veien inn til sentrum. Dyr fornøyelse men det går nå greit i ny og ne. NCC og Trumf er en finfin kombo. Har brukt NCC en del i covidperioden og liker kjeden. Førte over nok trumfpenger til å bli platinum uken etter at min nye opptjeningsperiode hadde startet. Har dessverre ikke rukket å bo på NCC hoteller siden, men det skal bli! Fordelen med å ha en haug poeng stående er at det er lett å ty til poeng når overnattingsprisen er høyere enn vanlig. Om poengene er kjøpt er det lett å regne ut. I påska tenker jeg å ta en tur til forhenværende Østfold og når rommene koster over 1500kr er natt er det lett å ty til poeng og heller bruke 15.000 av de, tilsvarende 1000kr. Kjekt å spare litt der man kan uten å gå ned i standard. Ha en flott dag!
Hei og god morgen alle sammen! Fine tips her (for en uerfaren poengsanker, annet enn coop og trumf). Nå blir det andre tider på poengfronten. Ser at det ofte er NCC og Trumf her i Norge som gjelder i tillegg til Amex, og det er jo fordelaktig for det er jo en drøss med steder som ikke tar Amex. Jeg pleier å ha Amex som pri1 og så bruker jeg Mastercard med upgrade (15p/100kr) dersom Amex ikke godtas. Nå er det bare T-10 til OSL-DOH med Qatar. Synes dagene går så fort. Snart begynne å pakke.
God formiddag fra en litt grå Oslobydag. Usikker på om en skal glede seg over mer spend på Amex eller være sur fordi det ikke er kampanje. Et av husets kjøleskap fusker. Og kjøleskap og frysere som er kalde, av og til. Det fungere ikke så godt i hverdagen. Sukk.
God morgen til alle der ute! Jeg lumsker vidre rundt i skyggene her på forumet for å tilegne meg informasjon, men tenkte jeg skulle dele med dere at i butikken min, Telenorbutikken CC Vest; så tar vi også AmEx som en av få Telenorbutikker har jeg skjønt. Trenger du ny telefon eller vil kjøpe noen nye deksler så får du hjertelig ta turen hit og samle litt poeng.
God tirsdagskveld fra hovedstaden. En grei arbeidsdag unnagjort hvor store deler av dagen var utendørs, så da passet det godt med litt sol og vårlig vær. 1 kontordag igjen denne uken før man skal tilbringe torsdag og fredag på kurs, og deretter venter en tur over Nordsjøen i helgen, så det blir bra Nyt kvelden folkens
God kveld frå eit dalføre i Sunnfjord. I dag har vi fulgt bestefar min til grava ved Førde kyrkje. Han vart tett på 98 år gammal. Godt å sjå familie og slekt etterpå. No medisinerer eg min urolige mage med ein 16 år gammal Lagavulin. Høvelig drikke då bestefar min tenestegjorde i den norske brigaden i Dumfries under krigen, også det på vestsida av Skottland. Er det forresten vanlig å få mail frå SAS når ein (re)kvalifiserer til gull? Eg har nylig passert poenggrensa, men har ikkje høyrt noko.
Kondolerer med bestefar! Som diamant får jeg Mail når graceperioden går ut … Hva man får som gull vet jeg ingenting om ..