God morgen alle! Styggtidlig på kontoret i dag i håp om å komme litt a jour før jeg skal ut og reise igjen. Kun 2 dager, 23 timer og 29 minutter nå
God morgen Hoy som dagene går, snart jul nå. Full fres i dag, ikke at det ser noe bedre ut resten av uka. Ha en fin dag
God morgen! På vei til jobb etter en uke i senga. Og i morgen begynner nesten fire ukers ferie til LA og Costa Rica. Så dette blir kort arbeidsuke! Ha en fin dag, alle sammen!
God morgen fra Trondheim Og regnet øser ned.... Får vel sette bort MC'n snart.... Ha en flott dag i det ganske land
Sette bort mastercardet? Nei, har du hørt.. God morgen fra senga. Har ikke tittet ut, men det er sikkert ikke noe fint vær i dag heller så da passer det å sitte inne på jobb. Dagens store spørsmål blir å finne ut om jeg skal dra til Kauai eller Maui.. Any thoughts?
God formiddag frå det austfinnmarkske! Nok ein grå dag, har vel ikkje sett sola på over to veker (og nei, mørketida er enno tre veker unna). Heldigvis er det varsla godt vêr i det trøndelagske frå i morgon og då passar det innmari bra at turen går dit om eit knapt døgn Elles ser eg at herr Kjos skal redusere tilbodet frå stiftstaden (og andre plassar) og herr Roald skal minske flystorleiken uti år 2017. Det skal sanneleg ikkje vere glad i å fly. Vi får kjenne vår besøkelsestid
Mornings fra DY1550. 3 dager i Budapest. Mørkt, vått og surt på OSL, sikkert rimelig kaldt her oppe også men sola skinner i det minste.
Dagens lille brannfakkel, egentlig ment godt. Jeg håper FinalCall ikke klarer seg og at Fnate mister sitt corner. Fordi Norge er et lite sted, lite marked og vi trenger ikke flere blogger eller forum på dette fagfeltet å følge. For frequent flyer-nerd talk så er for meg InsideFlyer og Flyprat tilstrekkelig å ta snuten innom og disse nettstedene har et greit nivå på bidragsytere, historikk og teknisk løsning. Det er andre som leverer bra og oppdatert stoff, så Peter Fox må være på ballen. Grunnen til at FlyerTalk og BoardingArea eller FINN og IMDb fungerer så bra, er at de er størst og derfor kan levere best relevant innhold. Måtte vi alle røyke fredspipe og synge Kumbaya sammen, mens poengene ruller inn.
Bortsett fra at jeg digger Fnate maks, er det nok mange som føler det slikt. God morgen fra California. Her har det faktisk regnet ett par dager, noe som ikke akkurat er normalt. Men i dag skal solen skinne, regner med rundt 17 grader. I morgen går turen til BAcon (Boardingarea Conference) der 200+ bloggere fra reiseverdenen, samt journalister, kjendiser, banker, sponsorer mv. er linet opp. Fantastisk at Boardingarea og Insideflyer hadde over 440K lesere i snitt HVER DAG i Oktober. Helt fantastisk!. Men nå skal den sveitsiske kaffemaskinen få jobbe litt igjen. Ha en flott tirsdag!
Dobbel fornuft! "Hjelp å holde København rent - eskorter en svenske til havnen", som de sier her. Og akademia burde intet menneske med et snev av fornuft og ambisjoner innlate seg i.
Shitt påmmfritt... hadde visst ikke friidag likevel, oppdaget jeg da jeg tilfeldigvis skulle sjekke noe annet på vaktplanen. Så nå sitter Svigermor i SC og skummer. Men det får hun bare gjøre. Neste forsøk torsdag .... Ellers er det november og airconditionen surrer og går. No feil her .... T-5 til blå T7 .....
Fra en som har bidratt mye til Flyprat og Bonusfeber vil jeg anbefale en noe anderledes prioritering. Ser vi på dagens Hovedside her på InsideFlyer så er omtrent alle artikklene signer Peter Fox, det henger noe igjen fra Erling, et par Reisebrev fra 2015 ! - men det er I bunn og grunn et enmanshows for Peter Fox. En god artikkel tar fort 5-6 timer å skrive, noen tar dager, så å forvente at Peter Fox skal klare dette alene på frivillig basis - han har nok en jobb, kanskje en revefrøken og noen revehvalper - du legger lista meget høyt for han ! (uten å tilby annet enn krav å henge med!) Flyprat er litt anderledes, det drives ikke kommersiellt, slik InsideFlyer og FinalCall. gjøres. Flyprat er også 100% Forum. Om man skal drive med en blanding av Frivillig - Ubetalte innsats og kommersiellt slik FinalCall og InsideFlyer gjør - må man nok ha 5-6 frivillige I tillegg til en redaktør, slik BonusFeber hadde før omleggningen til InsideFlyer. Ja man har ForumKapteiner, Ambassadører med mere, men svært lite blir skrevet. FinalCall har allerede 6-7 frivillige på plass, felles for alle er de har tidligere bidratt, til dels mye på Bonusfeber - noe på InsideFlyer, men vi har alle vært en runde "På Kammerset / Bakrommet" med Tommy - og det er absolutt ingen hyggelig opplevelse! FinalCall har ikke tilbudt noe annet enn et sted for oss som er interesert I Reiser, Fly, Opplevelser med mere å kunne bidra - uten I ettertid å bli hengt ut som fiaskoer, udugelige, ikke bra nok (fritt sitert fra TommyPepTalk (TPT(tm))på bakrommet). Tommy og House of Cards er utrolig flinke til å dra I gang ting, kreavtive og spennende ting, men de utrolig dårlige på å ta vare på frivillige - noe jeg selv har lang erfaring med fra The Bill and Melinda Gates Foundation - minimum er respekt, og en bør legge taklista for kritikk noe høyere enn 1.50 (seriøse svar, som det jeg kom med til Tommy I forrige måned ble slettet I løpet av 18 minutter !! - kanskje dette får leve noe lenger ;-) Så skal man lykkes må forholdet mellom Ambassadører og Forfattere endres fra 10-1 til 1 AmbassadørOverKapteinAdministrendeneDirektør og 10 forfattere. Det å trampe på små elefanter som skriver utrolige artige artikler fra forskjellige hjørner bidrar overhodet ikke, du er vel den eneste I hele verden som ikke liker Fnate (muligens Mia av og til)
Fair enough. Hvordan InsideFlyer.no organiserer shappa og hvilke målsettinger de har vet jeg ingenting om. Min kommentar var bare at Peter må være på ballen, fordi jeg ønsker å ha få (men gode) kilder å forholde meg til på denne typen info i Kongeriket. Kvalitetsinnhold uten god distribusjon har begrenset kommersiell verdi. Samtidig som høy trafikk og reach uten kvalitetsinnhold ikke er holdbart.
Har egentlig ikke lyst til å gli inn i noen diskusjon, en sak har alltid minst to sider, men... Når en er med som frivillig, så er det jo også en frivillig sak å trekke seg om man føler man ikke blir satt pris på.