God torsdag fra Salzburg

Tråd i 'InsideFlyer Lounge' startet av flying_all, 07. juli 2022.

1. ccurrahee

ccurrahee Ikke helt statusløs da……

Likes mottatt:
    38,770
    Bonuspoeng:
    293
    God god bursdag til de som har eventuelt ikke har i dag:)

2. Wiolenze

Wiolenze Fastboende

Likes mottatt:
    43,767
    Bonuspoeng:
    293
    Det over styrker jo bare tanken om at dette er noe LH finner på selv. NQZ-ALA i natt var også med maskepåbud, LH men ikke til eller fra Tyskland

3. holmen

holmen "Ung" og "lovende"

Likes mottatt:
    75,308
    Bonuspoeng:
    293
    Gratulerer med dagen til @Eddie47 og @EndreD!

Tar et ekstra knekkebrød til lunsj i anledning fødselsdagene! :)
    (Kantinen er stengt, derfor ingen kake)

4. Eddie47

Eddie47 1D

Likes mottatt:
    883,774
    Bonuspoeng:
    293
    Takk og takk ..,
    Har fått gratulasjoner fra
    Bamboo Airlines 0 poeng
    Air France 0 poeng
    KLM 0 poeng
    Nordic Choice
    … men hører ingenting fra SAS hvor jeg er EBD og LTG, bolaget driver da ikke med slikt.

Upsaker, Calling, geddi and 8 others like this.
  5. travelislife

travelislife Will travel to my last day

Likes mottatt:
    2,708
    Bonuspoeng:
    93
    Gratulerer med dagen til @Eddie47 og @EndreD

God morgen fra det Myslandske. Hjemmekontor og kaffekopp-tid. T-6 til Asia med QR OSL/DOH/BKK i econ sammen med min kjære. Vi skal tilbringe en uke i Jomtien / Pattaya, før det blir Bangkok og deretter Kambodia (Poipet denne gangen).

Streiken ser ut til å vare en stund i SAS. Blir spennende å se. Jeg håper selskapet består (fordi de har alle bonuspoengene våre). I tillegg mange flinke folk som jobber der og trenger jobbene sine, så vi har jo omtanke for de, selv om selve ledelsen i SAS kanskje ikke er hva man drømmer om. De må spare penger. De må rydde opp i rotet de har laget siden 80-tallet i økende grad.

Ellers pumpes vannmagasinene tomme så det surkler i skovlene. Tyskland og Storbritania trenger all kraften vår. Kanskje lurt å tenke forsyningssikkerhet snart. men politikerne har god tid og ser det an. "La det skure" ledelse er den verste form for ledelse. Det ER ingen ledelse. Jeg kunne se idiotien komme allerede i fjor sommer og tegnet fastpris 5 år for en billig penge, men kunne ikke forestille meg at det skulle bli SÅ ille.

Fikk for øvrig overført 45.000 EB poeng fra Amex Platinum i slutten av juni. Så de holdt hva de lovet. I tillegg har jeg hatt en stor opptjening via Amex Elite kortet samt DNB Saga Mastercardet hvor Amex ikke er mulig å bruke så har fått til å bruke nesten hele spend på disse to kortene og det har resultert i både CT (ikke bekreftet enda) og 150K eurobonus poeng som jeg håper å få brukt til neste år. Gjerne med et annet selskap enn SAS.

Last edited: 07. juli 2022
    Upsaker, Calling, geddi and 8 others like this.
  6. sutenai

sutenai Not throw away...

Likes mottatt:
    3,141
    Bonuspoeng:
    93
    Kan bekrefte at dette ikke lenger er tilfelle. Nå er det bare på offentlig transport i Wien (og det ga 99% blaffen i, inkludert togkonduktørene :p )

Pilotstriden i SAS framstår som mer og mer clusterfuck for hver dag; imponerende greier... Og nå er det såpass ille at de glemmer selveste @Eddie47 ?? :eek: Nåja, ønsker alle en fin torsdag likevel! Snart helg!

7. vegardg

vegardg Senior Medlem

Likes mottatt:
    5,887
    Bonuspoeng:
    183
    Null krav om maske på Austrian ARN-VIE og VIE-BKK for 1,5 uke siden.

Sunnfjordingen, Eddie47 and EndreD like this.
  8. flying_all

flying_all Finnair Platinum + EBD / EBG lifetime

Likes mottatt:
    7,013
    Bonuspoeng:
    183
    Ja var samme her. FFP2. Er nok en Lufthansa Group ting. Mulig bare til og fra Østerrike. Måtte ha det på toget fra München til Salzburg her om dagen også.

Eddie47 and EndreD like this.
  9. flying_all

flying_all Finnair Platinum + EBD / EBG lifetime

Likes mottatt:
    7,013
    Bonuspoeng:
    183
    4 timer mellomlanding i Frankfurt må man visst ha.. ble også mistenkt for å ha med bombe i bagasje. Full stopp i sikkerhetskontrollen, 5 politi stormet til for å sjekke skjermen, bevepnet med automatvåpen. 4 stk fra sikkerhetskontrollen og en sjef som sto og stilte meg mange spm.
    Alle tingene ble tatt ut, og nøye inspisert. Jeg måtte først beskrive alt som var inni.

Etter 30 min venting og stengt sikkerhetskontroll kom de frem til at det var en innebygd power bank de skille ha tak i.

Grooo, Spielhaug, Calling and 8 others like this.
  10. holmen

holmen "Ung" og "lovende"

Likes mottatt:
    75,308
    Bonuspoeng:
    293
    Men, skulle du sett!
    Det er en kollega som har bursdag i dag, og hun disket opp med kake i lunsjen! :)

11. MadsVaHa

MadsVaHa Veteran

Likes mottatt:
    5,784
    Bonuspoeng:
    183
    Lunsj with a view, Mirabelle Roma
    20220707_133441.jpg

Upsaker, Calling, geddi and 7 others like this.
  12. Wiolenze

Wiolenze Fastboende

Likes mottatt:
    43,767
    Bonuspoeng:
    293
    God kveld fra «Skybaren» i 30ende hos Ritz Almata.

image.jpg

Kan vel si «job well done», nå er det bare å finne seg hjemreisebilletter snarest mulig og som ikke er med Turkish…

Edit: ting løste seg med en mail til reisebyrået, plutselig har meg hjemreise om 4 timer. LH samme ruta tilbake, via Nur Sultan og Frankfurt. Er der en sjel som vil gjestes inn på FCT for LH860 i morgen så lar det seg gjøre.

13. EndreD

EndreD Veteran

Likes mottatt:
    19,244
    Bonuspoeng:
    183
    God ettermiddag fra Riva di Solto. Nettopp tilbake i leiligheten etter vi tok oss en tur til nabobyen for en bedre lunsj. Nå blir det litt bading med ungene før vi har booket bord på en av Bib Gourmand-restaurantene her i denne lille landsbyen.

Trivelig med bursdag.

Gratulerer til @Eddie47 og takk til dere andre.

Jeg husker faktisk for noen år tilbake, da fikk jeg gratulasjoner fra SAS og noen bonuspoeng. Det er vel minst 5 år siden de sluttet med slikt.

Upsaker, Kristian, Berlioz and 8 others like this.
  14. Eddie47

Eddie47 1D

Likes mottatt:
    883,774
    Bonuspoeng:
    293
    Gratulerer til deg også ….
    Fikk også gratulasjoner fra SAS i flere år, men nå er jeg gammel og glemt etter godt over 5000 flygninger med bolaget

EndreD, tobeornot999, Calling and 3 others like this.
  15. geddi

geddi Senior Medlem

Likes mottatt:
    4,204
    Bonuspoeng:
    113
    Gratulerer så mye med dagen til herremennene @Eddie47 og @EndreD !

I går fikk jeg endelig sett mitt Koreanske favorittlag Incheon United live. Ble ikke helt scoren jeg ønsket, tap 0-1.
    IMG20220706184209.jpg IMG20220706184806.jpg

Ellers går dagene med på å fete seg opp på fantastisk koreansk mat. Idag ble det koreansk bbq på restauranten 송도갈매기. Denne kan sterkt anbefales, har det beste marinerte kjøttet og fantastisk kvalitet på siderettene.
    IMG20220625184811.jpg

EndreD, tobeornot999, Upsaker and 9 others like this.
  16. Kvalvaag

Kvalvaag Senior Medlem

Likes mottatt:
    6,746
    Bonuspoeng:
    163
    God torsdag, etter en kjapp tur over Vikafjellet er det endelig sommerferie :D

Får snart prøve Embraer for første gang, enda en flytype og krysse av :rolleyes:

EndreD, Upsaker, Kristian and 3 others like this.
  17. Calling

Calling Senior Medlem

Likes mottatt:
    13,635
    Bonuspoeng:
    183
    God dag fra NYC - straks lunch.
    Screenshot_20220707-125808_Maps.jpg 20220707_124524.jpg

EndreD, tobeornot999, Upsaker and 6 others like this.
  18. Maggie

Maggie Veteran

Likes mottatt:
    28,263
    Bonuspoeng:
    183
    Må ikke drikke øl på dead rabbit ;) Drinkene er verdt reisen alene :)
    Blir du i området prøv klubben i kjelleren på The Beekman utover kvelden.. De har også en meget bra bar i 1.etg

Calling liker dette
  19. Calling

Calling Senior Medlem

Likes mottatt:
    13,635
    Bonuspoeng:
    183
    Til mitt forsvar var det en meget god red ale fra Dead Rabbit. Mulig jeg tar en drink til dessert, men prisene her er værre enn i Norge :confused:

tobeornot999 and Maggie like this.
  20. Maggie

Maggie Veteran

Likes mottatt:
    28,263
    Bonuspoeng:
    183
    Nyt:) Dollaren har mye av skylden. Husker når jeg var i Vegas og den var under 5, nå er den over 10! Kriminelt for oss som liker oss i statene.
    Vi fikk spandert på oss drinker i klubben på TheBeekman, jeg liker innbille meg at det var min skyld (var nok fruens ;))

EndreD and Calling like this.

Del denne siden