God morgen Trondheim melder om litt vind og 0 grader. Siste arbeidsdag i denne uka . i morgen bærer det nordover mot Svalbard for ei helg med gode venner,Wengen på TV,øl og god mat og drikke. BN2 og BN1 på begge leg er sikret Ha en fantastisk torsdag
Godmorgen fra Romerike. Snø i luften i dag, da er det deilig å kunne se frem til noen dager i varmere strøk. Men først litt måking og en tur på kontoret. Ha en flott dag
God morgen fra OSL, årets første tur er endelig i gang! Dette er tydeligvis ingen stor flydag. Det var svært så romslig ombord i LN-RPL fra Mustache City i dag og nå sitter jeg her med nesten hele gullstua for meg selv og føler meg som en konge En kjapp, men obligatoriske andrefrokost er inntatt. Nå er det egentlig bare å rote seg bort til SK480 og forhåpentligvis være edru nok til at jeg klarer å finne @Baldrick på ARN etterhvert, så vi kommer oss videre til HKG. Ønsker alle en fantastisk dag om du er på bakken, i lufta eller i loungen.
God morgen fra hovedstaden! Snø i luften, så det kommer litt hvitt oppå det grå og skitne. Det er fint. Kort og effektiv arbeidsdag frem til lunsj, før seminar og påfølgende middag etterpå. Merker at jeg har lyst til å begynne helgen ganske snart..
Rolig morgen fra Bergen. Første halvdel av reiseåret begynner å ta form, men fortsatt t-2 uker til årets første flytur. Verdens kjipeste togsett til Voss blir derimot flittig besøkt før den tid. God bedring og god torsdag ønskes alle!
God morgen fra gullstua på OSL, Kursen settes mot den andre siden av fjorden, også kjent som New York. Smertefri innsjekk og lite folk i loungen gjør starten på turen svært behagelig. Været, aner ikke, men for en turbulensjeger kan du egentli gi meg hva som helst, helt ok er det uansett. Ha en flyvende en, uansett hvilken side av fjorden du er på.
God morgen/dag! Som @lMartin allerede har nevnt, er vi på vei til HKG. Takket være hyggelig gatepersonale på OSL, greide jeg å komme meg på samme flyet til ARN! Jeg sitter nå i loungen med dagens andre frokost. Martin er nede for å kaste litt penger etter SAS, i håp om å få slippe "lidelsen" i Plus.. Undertegnede hadde, i motsetning til andre her.., dekning for sitt poengbud på Plusgrade, og ble oppgradert for mange timer siden..! Nå skal jeg hente et par glass sprudlevann, i troen på at det ordner seg for Martin også..
Til alle oss andre som ikke er ute og flakser i dag så kan en jo følge flyswiss på instagram. Ettersom det er alpint i Wengen er det også tid for det her: Så hvis du alikevel prokrastinerer på jobb med å besøke insideflyer kan du ta en titt via instagram på flyswiss for å se på alt som foregår av forberedelser: https://www.instagram.com/flyswiss/ NB: Må sees i appen dessverre..
God torsdag fra kontorkrakken. Vi har omlegging av administrative systemer på jobben og massevis av "kos med misnøye". Jeg har kikket litt på forskjellige alternativer for en jobbreise til FNC, og sett at et alternativ til den opplagte ruten med TAP fra OSL via LIS og overnatting, er å ta turen med Luftwaffe om Frankfurt, altså KRS-OSL-FRA-LIS-FNC. Vel så billig som TAP, og hvor det finnes muligheter for å by på oppgradering (uten at det likner Rocky-Horror-Showet de "tilbød" på TAP). Turen primo mars koster ca 4200 i Eco, og 9300 i Biz. Jeg er egentlig i en poengsamlefase, og er primært ute etter å by med kroner. - Er det noen som har erfaring på hva slags nivå LF ligger på?
LYR-nedtellinga de siste dagene kan tyde på at herren gleder seg. God tur til Spitsbergen, eller 'landet med de kalde kyster', som Helge Ingstad kaldte øygruppa! #bittelitt-misunnelig. Jasså? Har det blitt en fjord der nå? I min skoletid lærte vi at det lå en dam mellom røysa og det forjettede land... I min alder sitter man tydeligvis på mengder av utdatert kunnskap. Apropos utdatert: I dag har jeg fått grundig gnidd inn at alderen har tatt meg: – 1) Nettbanken nekter meg av aldersgrunner å overføre penger til BSU-kontoen min. – 2) Ved telefonering til banken får jeg bekreftet at jeg er for gammel for fortsatt BSU-sparing. – 3) Nevnte bank kontrer kjapt med å tilby meg personssparing. Nuvel, heretter skal kostholdet bestå av fyrstekake, sviskekompott og portvin. Så var det å finne fram steinkakene med Søstrene Bjørklund. På radioen er det for mye dunk-dunk-musikk! Heldigvis har man fått fatt i seks flybilletter innenriks i Argentina uten å svi av hele fyrstekakebudsjettet Ha en flott dag – ung som gammel!
Njaaaaa....er vel mere det at det er lenge siden forrige flytur, samt at Svalbard er en god reisefavoritt... I hine hårde dager da jeg jobbet i BU på TOS hendte det rett som det var at turen gikk opp dit( såfremt loadsheet tillot ID-pax....men avhengig av skippern Hendte det at trip-fuel ble 500 kg "lettere")
Kristian, ingen grunn til panikk. Det er først når du helt automatisk begynner å fryse ned halve brød OG utvikler en litt for intens interesse for småfugler, at du bør bekymre deg
God kveld fra Oslo. Her har det snødd hele dagen og det har lagt seg ett fint teppe med hvit nysnø oppå det grå. Nå blir nok skiføret enda bedre fremover, og det er jo flott Ellers har det vært en rolig dag, i morgen er det fredag og det er alltid fint. På lørdag blir det en snartur ut å fly med SAS, årets første SAStur, men allerede årets 5 flytur så skal ikke klage på starten av året flymessig. Nyt kvelden folkens!