God torsdag morgen!

Tråd i 'InsideFlyer Lounge' startet av Sikiduck, 02. aug 2018.

1. Sikiduck

Sikiduck Senior Medlem

Likes mottatt:
    1,220
    Bonuspoeng:
    93
    Morn alle mann.

Trist og grått i Bergen i dag. Kom hjem forrige fredag fra 2,5 uker i Spania, etterfulgt av tropetemp og nå grått.

Uansett.

Nå bærer det til London med damen med DY1316.:)

Merker jeg begynner å bli lei flysete. London i januar med familien, Miami og Ultra festival i mars, Oslo tidlig juli, Spania like etterpå og nå London.

Litt rastløs!!

Er ferien ferdig for dere? :)

Kristian and OttoL like this.
  2. Are

Are EBD - Eurobonusekspert? Moderator

Likes mottatt:
    19,630
    Bonuspoeng:
    293
    Gretten torsdag morgen fra Oslo.
    Her våkner man til en alert fra expertflyer - OSL-LPA i høstferien.. whoho! Da kan jeg avbestille de plusbillettene jeg har kjøpt.
    Ringer inn og får snakke med en svensk dame, hun forstår åpenbart ikke helt hva jeg ønsker..
    Og jeg har ikke nok poeng til å booke 4 personer til LPA - jeg har jo bare litt over 200 000 ....

Og så litt knot og forklaring så sier jeg at jeg må ha reise til OSL dagen før ettersom det ikke finnes annen tilknyning. "Ja, men du kan jo ikke booke flere reiser sammen her".

Og en sånn smart kommentar "Det ville jo vært lurt å booke tur-retur samtidig" - Akkurat som man ikke hadde gjort det om det var mulig ?? blargh..

Etterhvert "Kan du vente litt så skal jeg undersøke hva som kan gjøres?"
    Ventemusikk i lang tid og så blir det stille.. Da er det avbrutt og ingen mer..

Ser at det skjer noe på min booking. Så da er det vel i gang.. Så ringer jeg opp og får tak i en ny kar.. Forklarer situasjonen og han sier "nei det går ikke å legge til en reise på en en-veis". Og den endringen på min billett er åpenbart ikke gjort i senere tid. ... Og det som er endret kan ikke reverseres.. ?

Så etter mer diskusjon blir jeg satt på vent igjen, og så etterhvert kommer en spørreundersøkelse om hvordan jeg opplevde samtalen..

Så får vi se hva som kommer ut av dette.. Foreløpig mye rot og jeg blir relativt gretten om de finner ut at de ikke kan løse dette og vi har da en billett som går to veier og en som går en vei..

Er en grunn for at jeg liker å snakke med de engelsktalende på kveldstid.. De svenske har ingen kompetanse etter denne og flere erfaringer.. Hadde det ikke vært høyattraktive billetter så ville jeg ventet til i kveld med å ringe.....

Så ha en fin dag og helst litt mindre gretten enn min ... blargh...

ElinPelin, OttoL, Eddie47 and 2 others like this.
  3. Wendel

Wendel Medlem

Likes mottatt:
    518
    Bonuspoeng:
    93
    God morgen!

Vært en lang dag med vekkerklokka på 0415(!) for å rekke SK1463. Nå ventes det i Eventyr Loungen i cph, før avreise med SK0909 retning New York :) (SAS loungen fristet lite da det var mer bananfluer enn mat tilstede..)

4. Kristian

Kristian 'Bittelitt' bonussamledilla

Likes mottatt:
    38,489
    Bonuspoeng:
    293
    God dag frå Aust-Finnmark!

I dag tidleg klokka fem serverte nabokatta (ja, det pelskreket som ganske sikkert har smaragdkanta pandionkort til huset mitt) ei nyfanga, nyslakta og kortreist spissmus pent dandert på teppet i stua. Kjeftbruken frå mi side kom nok brått på. Her er syndaren:
    20180802_071641.jpg

Av lyspunkt har eg fått bestilt septembertur til Færøyane med reiseruta TRD--ARN--CPH--FAE--CPH--OSL--TRD. Mor sa seg villig til å bli med som verge. Far skal halde fortet heime. Bonusfeberen er bittelitt mindre hissig no enn før bestillinga var i boks...

Ha ein flygande fin dag :)

ElinPelin, Earl, Wiolenze and 5 others like this.
  5. Kristian

Likes mottatt:
    38,489
    Bonuspoeng:
    293
    Av og til har eg kome til kompetente folk, men aldri som då SAS hadde norske damer og menn på kundesenteret i Bodø (?). Ein kan verkeleg undre seg på om svenskane veit om SAS er eit flyselskap der dei sit i Sveg (?). Medkjensle herifrå!

Eddie47 liker dette
  6. Eddie47

Eddie47 1D

Likes mottatt:
    875,506
    Bonuspoeng:
    293
    Jeg ringte en søndag og fikk først en ubrukelig svenske ..
    Ventet en time og fikk en svært hyggelig sunnmøring(?) på tråden ... han skjønte alt jeg sa og vi hadde en fin og god prat ...

Resultatet var at jeg fikk alt som jeg ville og mannen ringte opp igjen etter en times tid og bekreftet bestillingen og tok betaling og ønsket god tur og velkommen tilbake.

Kristian and Travellingalf like this.
  7. Kristian

Likes mottatt:
    38,489
    Bonuspoeng:
    293
    Jøss, eg trudde selskapet var kjemisk fritt for nordmenn på alt anna enn kabin- og flygarsida. Eg har hatt nokre 'God dag, mann. Økseskaft.'-samtalar med svenskane på 915 05 400...

Eddie47 liker dette
  8. Eddie47

Eddie47 1D

Likes mottatt:
    875,506
    Bonuspoeng:
    293
    Det var i mai, han har sikkert fått sparken fordi han var svært kundevennlig ..

OttoL and Kristian like this.
  9. Misterix

Misterix Veteran

Likes mottatt:
    3,576
    Bonuspoeng:
    113
    God Torsdag fra Marielyst hvor man fortsatt kan si at det er deilig å være Norsk i Danmark! Været er fortsatt med oss og det er fortsatt billigere med øl enn vann :D

PS: Etter dype samtaler en Tirsdags kveld har jeg og @Tore nå bestemt at nesten felles IF MR kanskje burde legges til FCO for å teste ut den nye *A Loungen.

Tror at @Stuttfeiten sitter på bevis om hvor dyp samtalen faktisk var? :cool:

Men uansett hvor dypt det var syns jeg vi burde dratt i gang en tur! Hvem er med?

10. holmen

holmen "Ung" og "lovende"

Likes mottatt:
    64,752
    Bonuspoeng:
    293
    God ettermiddag fra hovedstaden!
    Støl etter gårsdagens trening. Så da passet det fint å jobbe litt i hagen og ute rundt huset som har stått tomt siden starten av juli. Det er litt tørt..

I morgen er det endelig flytur igjen.

Jeg vil være med på tur! (Om det passer..)

Misterix, Kristian and Blaa like this.
  11. Wiolenze

Wiolenze Veteran

Likes mottatt:
    33,641
    Bonuspoeng:
    183
    God kveld fra Beitostølen.

Da var turen til Bitihorn unnagjort og det er slitne føtter på hele flokken(illest for valpen på 5mnd, måtte bæres deler av nedturen).

Grei utsikt.
    4404EA49-599B-48D2-96D1-A2025C3C0769.jpeg

Glad det ble leilighet isf rom, frister faktisk mer å lage mat selv enn å gå ut å spise i dag.

Rakk utsalget på vei ned også, bare måtte prøve denne, håper den duger;

image.jpg

Ha en flott kveld folkens

12. Adrian E

Adrian E Turbulensjeger

Likes mottatt:
    3,499
    Bonuspoeng:
    113
    God ettermiddag fra Oslo,

Note to self: Fastlegen tar ikke Mastercard, når det ikke er poeng i sikte kan jeg like gjerne være syk...

Sett meg på tentativ!

Misterix, Kristian and Wiolenze like this.
  13. holmen

Likes mottatt:
    64,752
    Bonuspoeng:
    293
    Jeg synes den er veldig god! Rød- og hvitvinene hans går også ned på høykant her i gården.

14. holmen

Likes mottatt:
    64,752
    Bonuspoeng:
    293
    Fastlegen min tar MC og Amex..

Misterix and Adrian E like this.
  15. Eddie47

Eddie47 1D

Likes mottatt:
    875,506
    Bonuspoeng:
    293
    Høres ikke feil ut ..

Pølsefest på ARN i dag når det er torsdag!

Misterix and holmen like this.
  16. Eddie47

Eddie47 1D

Likes mottatt:
    875,506
    Bonuspoeng:
    293
    Pølser og «champagne» er aldri feil!
    84D25F0A-53F7-4955-9F58-58B271749C4E.jpeg

Vår store skuespiller Toralv Maurstad serverer fiskeboller og champagne som festmåltid. F.eks. i sitt eget bryllup.

17. Wiolenze

Wiolenze Veteran

Likes mottatt:
    33,641
    Bonuspoeng:
    183
    Jeg er med, prøvde å foreslå det samme i en egen tråd for noen uker siden men brorparten av flokken var vel på «fellesferie» da.

Misterix liker dette
  18. miura

miura Aktivt Medlem

Likes mottatt:
    595
    Bonuspoeng:
    93
    Var innom FCO-loungen for litt frokost i forrige uke, meget bra saker!

Misterix liker dette
  19. Eddie47

Eddie47 1D

Likes mottatt:
    875,506
    Bonuspoeng:
    293
    Det er vel litt begrenset hvor mange poeng du får ut av det ... går du for ofte, får du frikort ...

Misterix, Kristian and holmen like this.
  20. Adrian E

Adrian E Turbulensjeger

Likes mottatt:
    3,499
    Bonuspoeng:
    113
    338 poeng før frikortet slår til, mer poeng enn en innenrikstur som EBG :cool:

Del denne siden