God torsdag morgen!

Tråd i 'InsideFlyer Lounge' startet av KainBenwi, 08. nov 2018.

  1. KainBenwi

    KainBenwi Aktivt Medlem

    Innlegg:
    317
    Likes mottatt:
    906
    Bonuspoeng:
    93
    Sitter på Kjevik og venter på avgang mot Oslo. I dag skal jeg fly First Class for første gang, med Thai Airways fra LHR til BKK. Dette blir en spennende dag!
     
    EndreD, jgroneng, Kristian and 12 others like this.
  2. Wiolenze

    Wiolenze Veteran

    Innlegg:
    4,443
    Likes mottatt:
    29,483
    Bonuspoeng:
    183
    God morgen fra Singapore.

    Nå er det straks klart for flight til KUL, med Scoot. Blir spennende nok.
     
    Kristian, ArthurDent, holmen and 2 others like this.
  3. holmen

    holmen "Ung" og "lovende"

    Innlegg:
    16,895
    Likes mottatt:
    57,520
    Bonuspoeng:
    293
    God morgen fra hovedstaden!
    For å følge opp de forrige talerne, så skal jeg snart ta toget til Lillestrøm.
    Lite Forbehold og champagne der, tror jeg..

    Men, det er snart helg! Og det er jo noe å feire. Neste uke er det tur til DEN, og i går måtte den flyttes en dag tidligere (det er en historie som må fortelles en gang), så det er jammen ikke lenge til neste helg heller! :p

    God torsdag!
     
    Kristian, ArthurDent, Eddie47 and 2 others like this.
  4. Eddie47

    Eddie47 1D

    Innlegg:
    14,167
    Likes mottatt:
    869,676
    Bonuspoeng:
    293
    God morgen fra Bybanen ..
    kan nesten ikke huske når jeg ute og fløy sist..
    Ny opplevelse med Fast Track og bollebu .. du verden!

    Ha en flygende flott dag!
     
  5. Sunnfjordingen

    Sunnfjordingen Sunnfjording

    Innlegg:
    4,240
    Likes mottatt:
    22,464
    Bonuspoeng:
    183
    God morgon frå Sunnfjord. Her er det tørt og fint og i morgon er det Trumf-handling av mjøl på Joker. No er det kaffi og jobb.
     
  6. ArthurDent

    ArthurDent Veteran

    Innlegg:
    1,701
    Likes mottatt:
    5,876
    Bonuspoeng:
    183
    God morgen fra det sørlandske. Det er som kjent her vi : "Av å te' siddå e å tenke' , og av og te' bare siddå' e' ". Ikke annen bevegelse enn litt rastløs rulling med kontorstol-hjul heromkring. Har samlet opp litt saker som skal betales i morgen: en tannlegeregning, ( som heldigvis ble mer beskjeden enn fryktet, -selv om det blir mindre BP;)) dekkskift, og litt hamstring av børst. Har også peilet inn noen innkjøp av gadgets-julegaver via Viatrumf. Ønsker alle en Tilnærmet Totalt Tilfredsstillende Torsdag. :)
     
    holmen, Kristian and Eddie47 like this.
  7. Eddie47

    Eddie47 1D

    Innlegg:
    14,167
    Likes mottatt:
    869,676
    Bonuspoeng:
    293
  8. LN-FHU

    LN-FHU Freaked out member InsideFlyer Ambassadør

    Innlegg:
    3,910
    Likes mottatt:
    10,274
    Bonuspoeng:
    183
    God formiddag fra Trondheim
    Idag blir det Fly&Øl her i bartebyen....Håper på godt besøk !! :cool::cool:

    Ha en fortreffelig dag :):):)
     
    holmen, Kristian and Eddie47 like this.
  9. Eddie47

    Eddie47 1D

    Innlegg:
    14,167
    Likes mottatt:
    869,676
    Bonuspoeng:
    293
    Jeg vet at jeg ikke er helt A4 og at de fleste ville mene at jeg var på kanten av galskap.
    I morges sto jeg opp før fuglene feis og gledet meg til å reise til Flesland .. en befriende tanke for i hodet .. Ut å fly!

    Sist jeg var i fly var 4., 5. og 6. september og da var det skikkelig flygning .. SFO-CPH-BGO-TRD ..

    Nå er det da mye over 2 mnd. siden sist, men bare noen småflygninger .. BGO-OSL-BGO i dag og BGO—TRD i morgen ... og jeg gleder meg sim et barn til jul.

    Jeg tror ikke det på noe tid siden 1993 at det har gått så lang tid mellom to flygninger.

    I dag var jeg på BGO 1 1/2 time før avgang og har kost meg ..

    Er det rart vi drikker?
    AEC5656A-DC8A-4951-81C7-B5427978E4B2.jpeg
     
    Are, RoadKing, holmen and 3 others like this.
  10. Kristian

    Kristian 'Bittelitt' bonussamledilla

    Innlegg:
    6,327
    Likes mottatt:
    35,302
    Bonuspoeng:
    293
    Amen og halleluja!

    Her i Øst-Finnmark har undertegnede vært mer eller mindre ufrivillig låst til bakken så lenge at jeg måtte ty til reisehistorikken for å finne ut hvor lenge: Snart to måneder! Og det med fem flyplasser innenfor en radius av tre timer med bil. Fortsatt er det en hel måned til neste gang...

    Jeg blir allerede nå glad bare av tanken på å høre bagasjen flytte seg over meg i hattehylla når Dash-sjåføren aksellerer opp til et turtall som får ristingen til å slå inn på Richters skala. At det i tillegg er starten på en lang reise som gir en real mengde med bonuspoeng er rett og slett strålende.

    God tur til alle som er ute og flyr og god bedring til alle på bakken med mer eller mindre langt fremskreden reise- og bonusfeber!
     
  11. Avixlo

    Avixlo Veteran

    Innlegg:
    1,757
    Likes mottatt:
    8,426
    Bonuspoeng:
    183
    God ettermiddag ifra Nordens Paris.
    5 dager til jeg skal ut å fly!
    Men i mellomtiden tilbringer jeg tiden her i Tromsø. Undervisning er først til mandag før det er en ny uke med 0 undervisning.

    Dere får fly forsiktig og ha en god torsdag
     
    Kristian, holmen and Eddie47 like this.
  12. Eddie47

    Eddie47 1D

    Innlegg:
    14,167
    Likes mottatt:
    869,676
    Bonuspoeng:
    293
    Takket være at noen har stengt meg ute i hele dag og derfor ikke kunne gi en malerisk direktereportasje av flyturen i dag, må dere nøye dere med dette:
    318CC150-C623-483D-B402-8B8DD6753227.png
    Flyturen gikk smertefritt til tross for svensk kaptein ..
    Pro Boarding fungerte, bortsett fra en som ikke kunne begripe hvorfor han ikke fikk gå gjennom siden det nå sto boarding
     
    anders82, Kristian, RoadKing and 4 others like this.
  13. Eddie47

    Eddie47 1D

    Innlegg:
    14,167
    Likes mottatt:
    869,676
    Bonuspoeng:
    293
    Så til dagen i storbyen etter en lunsj i innenriksloungen 3FA618AC-0101-49B1-952F-57EEAE280327.jpeg

    For oss som kommer fra Laksevåg er dette litt eksotisk 01653C55-4EB0-4459-924D-B7ED13AA5F7F.jpeg

    Her forhandler de nok om regjeringsposter og abortloven og trenger derfor limousiner og sotete ruter og politibeskyttelse. 648ADA1C-7D5B-4203-B736-8589430A8231.jpeg 7D82C55E-2A1D-4579-9CE5-71374F59759D.jpeg 4183AA73-DC40-4DC7-8242-F64E3DDED1C2.jpeg 648ADA1C-7D5B-4203-B736-8589430A8231.jpeg
     
  14. dkvt

    dkvt EBD

    Innlegg:
    136
    Likes mottatt:
    373
    Bonuspoeng:
    63
    God natt fra SQ286 :) Rekker akkurat hjem til å hamstre mel på Joker!

    B2BA9080-3A15-471A-8B53-DC4DC2B9411A.jpeg
     
  15. Eddie47

    Eddie47 1D

    Innlegg:
    14,167
    Likes mottatt:
    869,676
    Bonuspoeng:
    293
    En kan si mye om inneriksloungen på OSL ..
    men hvis noen kjøper oppgradering for få avslapping og en rolig stund før flyreisen så er det oppskrytt fra SAS

    Når det er 500+ inne her, så er det en vandrende kollonne mellom bordene for å finne en ledig stol ..

    Nå er det suppe og vin!
     
    dkvt, Kristian, Are and 2 others like this.
  16. holmen

    holmen "Ung" og "lovende"

    Innlegg:
    16,895
    Likes mottatt:
    57,520
    Bonuspoeng:
    293
    Siden alle snakker om hvor lenge siden det er at de var ute og fløy, så får jeg stemme i: Det er nå i underkant av 3 uker siden siste flytur, og det skulle vært 8 dager til neste.

    Så fant kona ut at vi måtte reise til DEN en dag tidligere enn først antatt.

    Jeg hadde booket billetter på beste tilgjengelighet, SK C til EWR, og UA domestic F videre til DEN.
    Dette er jo vanlige billetter kjøpt for poeng, så det er en smal sak å endre dem. Sjekket på sas.no at det var ledig på flightene dagen før, null problem.

    Jeg ringte SAS, og Mikael svarte etter 14 sekunder. Joda, dette var ikke noe problem, men han måtte sette meg på vent og prate med en supervisor. (Noen andre som har lagt merke til at pausemusikken har et helt ekstremt volum, i forhold til de som prater? Jeg har fortsatt piping i ørene..). Jeg tipper det er fordi jeg på en eller annen måte klarte å booke hele veien til DEN i C uten å betale noe mer enn flighten til EWR kostet.

    Mikael kommer tilbake, og sier at alt er OK, vi har billetter på de samme flightene dagen før. Jeg sier takk og farvel, og legger på.

    Jeg velger seter på SAS for flighten til EWR, så går jeg inn på UA og skal velge seter. Da finner jeg ingen ledige seter...... Hmm....

    Men, vent litt.. Jeg får lov til å velge de to siste midtsetene nesten bakerst i flyet. Mikael har gitt oss billetter i bookingklasse E, discount economy. Dritt... Det sa han ingenting om!

    Går inn på EF, og ser at det er masse ledige seter i Biz. Ringer SAS på nytt, og snakker nå med Mattias (eller noe sånt). Forteller hva som har skjedd, og han blir helt fortvilt på mine vegne. Dette synes han var skikkelig dårlig! Men, det er ikke billetter å oppdrive på den opprinnelige flighten. Han sier det er ledig enda en dag tidligere, men det funker ikke for oss. Jeg ser for meg 4,5 timer i midtsete på UA, fordi kona ville dra en dag tidligere. Og blir litt oppgitt. For å si det mildt.

    Så sier Mattis (eller Martin, eller kanskje han het Mikael han her også?), Det er ledig på neste fly, men dere må vente litt på EWR. Ja takk! Roper jeg nesten inn i telefonen.

    Jeg har på dette tidspunktet fått 3 tapte anrop fra en kollega som lurer på hvor jeg blir av. Vi skal inn i formannskapet i kommunen vi jobber i, og de sitter og venter på meg.

    Markus sier at han fikser billettene til oss, og jeg kan løpe i møtet mitt. Så ramler det inn oppdatering i appen, og vi har Biz hele veien. Ulempen er at vi har 6 timer på EWR, men det er bedre enn 4 timer i midtsete på UA Eco!

    Noen som har tips til lounge på EWR? Ankommer på terminal B, reiser fra C. Er Maple Leaf bra på EWR? LH? UA er vel sådær?

    Enden på visa er at det nå er 7 dager til neste flytur.
     
    Kristian, mathiasfe, Avixlo and 3 others like this.
  17. Are

    Are EBD - Eurobonusekspert? InsideFlyer Ambassadør

    Innlegg:
    13,340
    Likes mottatt:
    19,549
    Bonuspoeng:
    293
    Spørs om du ikke har forsøkt å dra en Trump her nå .

    IMG_20181021_220859.jpg
     
    Kristian, Eddie47 and SAJblue like this.
  18. Eddie47

    Eddie47 1D

    Innlegg:
    14,167
    Likes mottatt:
    869,676
    Bonuspoeng:
    293
    Du skulle vært der ...
     
    Kristian liker dette
  19. Are

    Are EBD - Eurobonusekspert? InsideFlyer Ambassadør

    Innlegg:
    13,340
    Likes mottatt:
    19,549
    Bonuspoeng:
    293
    Det var jeg ... Kl 19....
     
  20. Eddie47

    Eddie47 1D

    Innlegg:
    14,167
    Likes mottatt:
    869,676
    Bonuspoeng:
    293
    Tror Trump mente det var 100 millioner på plassen når han ble innsatt ... jeg overdrev ikke så mye!

    Dessuten var det ingen pølse!
     

Del denne siden