God torsdag morgen!

Tråd i 'InsideFlyer Lounge' startet av EB, 11. sept 2014.

  1. EB

    EB Forum Kaptein

    Innlegg:
    752
    Likes mottatt:
    434
    Bonuspoeng:
    63
    God morgen fra hovedstaden. En dag på landeveien venter med møter nord, øst og sør for byen. Vi skriver 11. september - husker du hvor du var for 13 år siden da nyheten om at World Trade Center var truffet av et fly? Selv satt jeg i bil - på rødt lys ved Kastellet på Nordstrand.

    Ha en god torsdag!
     
    Snorreth and Fnate like this.
  2. PettR

    PettR パイロット

    Innlegg:
    278
    Likes mottatt:
    395
    Bonuspoeng:
    63
    God morn fra tåkehavet.
    Etter jobb blir det ikea-sammenskruing etterfulgt av bagasje-pakking.
    Sto og siklet på rimowa kofferter @ cardi mens jeg ventet på bussen i dag, har jeg virkelig budsjett til sånt? :D

    Ha en fin en, det er jo nesten helg!
     
    EB and Snorreth like this.
  3. Snorreth

    Snorreth Medlem

    Innlegg:
    120
    Likes mottatt:
    104
    Bonuspoeng:
    43
    God torsdag fra Økern i Oslo. En natt med to oppgaver som innebar å justere en skru "en turn" ned, dvs 1,5mm nedover og feilsøke etter jordfeil.
    Alt er som det skal før jeg forlater om en halvtimes tid.

    På denne dag for tretten år siden, da WTC ble truffet av et fly var jeg trolig på vei hjem fra skolen. Vandret hjemover på gang- og sykkelvei med Jansport-sekken.
    Ung som jeg er, skjønte jeg nok ikke helt alvoret med det første, men husker aller mest min mors ansiktsuttrykk da tårnene falt ned.

    Straks hjem og sove. Ønsker alle en nydelig dag! :)
     
    Fnate liker dette
  4. pgaa

    pgaa Bygdetulling

    Innlegg:
    403
    Likes mottatt:
    969
    Bonuspoeng:
    93
    God morgen fra ett av #Ruter's hvite fartøy.
    På vei til jobb, hvor en håper på en mindre stressende dag, enn hva som var tilfelle igår.

    Ønsker alle en fin torsdag.
     
    Snorreth liker dette
  5. pgaa

    pgaa Bygdetulling

    Innlegg:
    403
    Likes mottatt:
    969
    Bonuspoeng:
    93
    Dyrt ja, men verdt hver krone spør du meg. Så løp å kjøp. Hvor er Cardi forresten?
     
    Fnate liker dette
  6. PettR

    PettR パイロット

    Innlegg:
    278
    Likes mottatt:
    395
    Bonuspoeng:
    63
    Stortingsgata 8 :)
     
    SASDC8 and Fnate like this.
  7. Fnate

    Fnate Halvstudert Røver

    Innlegg:
    3,545
    Likes mottatt:
    6,549
    Bonuspoeng:
    183
    Huff... Det husker jeg som om det var i går. Jeg jobbet i en TV butikk, så du kan tro jeg fikk det med meg. Ingen mennesker handlet noe den dagen. Alle bare kom inn og stod og måpte.
    Uten å bli for filosofisk, så tror jeg det var mange som så den Amerikanske drømmen sin falle den dagen. Jeg husker jeg selv kom hjem den kvelden og tenkte at "i dag forandret verden seg". Det gjorde den, og ikke til det bedre. Jeg har hatt den følelsen et par-tre ganger og det har bare vært så der.

    Vel, vel... Jeg skal til USA i dag. Rusler til Flytoget om noen minutter og så blir det å treffe medforumist @Reidar som skal med samme fly som meg til New York, nemlig UA39. Aldri har det passet bedre:

    - @Reidar på Rediarklasse
    - @Fnate på Fnatnessclass

    Men vi forser sammen i kantina først.

    Ha en fin dag
     
    SASDC8, PettR, Snorreth and 1 other person like this.
  8. Bizflyer

    Bizflyer Veteran

    Innlegg:
    3,818
    Likes mottatt:
    3,024
    Bonuspoeng:
    113
    Mårnings fra det Sørlandske!

    Ble en sånn kvasi dag i dag dette. Hadde tenkt en halv dag på kontoret før det skulle flys til Dyskland.
    Men det ble hjemmekontor fram til lunsj med syk junior som ligger litt pjusk i sofaen med feber. Deretter er barnevakten klar heldigvis.

    Nå venter snart en helg i Jägermeisterens hjemland! Juhuuu!
     
    SASDC8 liker dette
  9. SASDC8

    SASDC8 Senior Medlem

    Innlegg:
    1,369
    Likes mottatt:
    1,526
    Bonuspoeng:
    113
    For 13 år siden stod jeg i kantina på NTNU og hørte først nyheten på radio. Vi dro, som veldig mange andre stundenter, hjem tidlig den dagen for følge det som skjedde på TV, og følelsen når tårnene falt ned kan best beskrives som unreal. Enig med @Fnate sin litt filosofiske tanke også.

    Ellers så gikk ryggen til hælvete i går, noe jeg aldri har opplevd før, så takk gud for heve og senkbar pult på kontoret :)

    Ha en bedre torsdag!
     
  10. EB

    EB Forum Kaptein

    Innlegg:
    752
    Likes mottatt:
    434
    Bonuspoeng:
    63
    Tror jeg nå er 70% stående og 30% sittende på kontoret....målet er vel over 80%.
     
    SASDC8 liker dette
  11. Henshaw

    Henshaw ID Traveller (ish)

    Innlegg:
    265
    Likes mottatt:
    171
    Bonuspoeng:
    43
    Morn fra studentbyen. Tja, for 13 år siden var jeg vel hele 9 år gammel, jeg var akkurat kommet hjem fra noe skole eller fotballtrening da og kan vel ikke si at jeg helt skjønte alvoret da.
    Ellers så blir det det vanlige greiene idag, med forelesning og jobbing med innleveringer
     
  12. Kjakan

    Kjakan Let There Be Dragons!

    Innlegg:
    1,235
    Likes mottatt:
    950
    Bonuspoeng:
    113
    God torsdag! Her er det fullt kjør med siste dag av NextStep, våre kampanjedager der vi skal selge og close deals for 354 mill. Tviler vi slår rekorden vår på over 550 mill på to dager, men mye penger over 350 mill blir det i alle fall. Kjempedriv og moro i alle leire, utkledde folk og leverandører i selgermodus.

    Da tårnene ble angrepet jobbet jeg i et melgerhus og der var jo CNN og andre nyhetskanaler på. Så jeg så det andre flyet live på CNN. Helt uvirkelig og det ble jobbet fint lite den dagen. Enig med Fnate i hans betraktninger om "the American dream", og det var nok litt som Don McLeans "American Pie" i overført betydning: "The day the music died"...
     
  13. tommy777

    tommy777 Founder

    Innlegg:
    4,749
    Likes mottatt:
    6,448
    Bonuspoeng:
    183
    God morgen fra Deltaklubben i Chicago. Veldig hyggelig sted.

    I dag gjør jeg det jeg alltid gjør 11. september. Er ute og flyr. For å huske og for at vi ikke er redd og for å vise at terror aldri vil vinne.

    Jeg var nylig ankommet med SAS fra NYC og var en snartur innom kontoret for 13 år siden.

    Ha en fin dag!
     
    Fnate and Kjakan like this.
  14. Kjakan

    Kjakan Let There Be Dragons!

    Innlegg:
    1,235
    Likes mottatt:
    950
    Bonuspoeng:
    113
    Ingen dum idé! Kanskje sette av recurring event i kalenderen og sørge for å være på vingene den dagen hvert år... :cool:
     
    Fnate liker dette
  15. LN-MOW

    LN-MOW Chattahoochee - eller 'Han Som Klapper Fly'

    Innlegg:
    1,457
    Likes mottatt:
    1,547
    Bonuspoeng:
    113
    Deltaklubben er faktisk stortt sett ålreit. Har du prøvd 'uteserveringen' på Concourse A(?) i ATL?

    G'morgen fra nordsiden av Store Deltaby. Behagelig temperatur og nyrenovert stereoanlegg surrer i bakgrunnen. Hjemme fra dynga og nå skal det bli en kaffe til ...

    Ikke ut og fly i dag, men støtter 'saken'. AA11 UA93 AA77 UA175. Never Forget.
     
    Fnate and tommy777 like this.
  16. Bizflyer

    Bizflyer Veteran

    Innlegg:
    3,818
    Likes mottatt:
    3,024
    Bonuspoeng:
    113
    God ettermiddag fra gyllstuen på OSL.
    Uhellet forfølger meg!
    Stappfull 1400 avg til OSL idag og vi var 3 velvoksne karer på raden. Ble sardin i boks følelsen. Nå i en stappfull gullstue.
    Mangler bare at flighten til dus også er pakk full og at Sixt bare har en Ford Ka ledig til meg.

    Eneste jeg ikke bekymrer meg over er muligheten for at Tyskland er tomme for øl.....

    Så da så......
     
  17. Cecilie

    Cecilie Se! Jeg sitter i en flymotor.

    Innlegg:
    2,180
    Likes mottatt:
    2,364
    Bonuspoeng:
    113
    11.september ja...

    I 2001 var jeg 10 år ung og kom hjem fra skolen til et hjem hvor TVene stod på amerikanske nyhetskanaler. Husker den dagen veldig, veldig godt.
    For tre år siden mistet jeg bestemoren min, 11.september 2011. Hun var født i New York City og amerikansk statsborger hele sitt liv.
    En veldig spesiell dag på mange måter.

    Nå har jeg fått shinet kåken sånn at den ser nogenlunde presentabel ut. Nå burde jeg begynne å tenke på ett eller annet til middag.
     
  18. KristianSk

    KristianSk Veteran

    Innlegg:
    1,712
    Likes mottatt:
    1,998
    Bonuspoeng:
    113
    God kveld fra London, tilbake etter et døgn i Norge.
    Biff"salaten" SAS hadde å by på smakte ålreit, men jeg tar BA flatbread any day :)
     

    Attached Files:

    • bilde.JPG
      bilde.JPG
      File size:
      298.6 KB
      Visninger:
      16
  19. Ruby

    Ruby Super-veteran

    Innlegg:
    1,931
    Likes mottatt:
    6,759
    Bonuspoeng:
    183
    God kveld. Har nettopp fyrt opp mine nieser og nevø før jeg satt meg på flytoget i retning OSL.

    For 13 år siden satt jeg på kontoret da det smalt, en kollega kom forskrekket inn å varslet meg.
     

Del denne siden