God torsdag morgen

Tråd i 'InsideFlyer Lounge' startet av Scandipendler, 10. aug 2017.

1. Scandipendler

Scandipendler Veteran

Likes mottatt:
    2,240
    Bonuspoeng:
    113
    God torsdag fra hovedstaden, eller kanskje rettere sagt hovedsetet for det østenfjeldske Norge, ettersom København nå engang er og blir Hovedstaden. 1814 var og ble et stort feilgrep. Med det sagt, så skinner solen over Oslo etter nesten en hel dag med ulidelige bergenske forhold i går. Jeg vil tro Øya-deltakerne er fornøyde med dagens vær.

Selv jubler jeg mest over at mine 100+ årlige turer med SAS til og fra jobb, for ikke å tale om turene med DSB og Arlanda Express, nå er byttet ut med 20 minutters sykkeltur hver vei til kontoret, og som sådan helt og holdent min egen rutetid og kontroll. Forrige uke jekket SAS meg også ned fra EBD til EBG (jeg er imidlertid usikker på om det kan kalles grace, ettersom jeg kvalifiserte for EBG by a long mile), men jeg tror ærlig talt ikke jeg kommer til å merke særlig forskjell på de jobbturene jeg skal avsted på i høst (2 x Luftwaffe, 1 x SAS, 2 x Swiss og - av ren, skjær nødvendighet, 1 x DY). Om det så er verdt bryderiet med å rekvalifisere til EBG for neste periode igjen, er en annen sak.

God torsdag, godtfolk!

Edin, Kristian, LN-FHU and 2 others like this.
  2. Earl

Earl Veteran

Likes mottatt:
    8,025
    Bonuspoeng:
    183
    God torsdag fra hovedstaden. Solen skinner og byen er så smått i ferd med å tørke opp etter gårsdagens møkkavær.
    Jeg er på t-banen mot Oslo S hvor NSB skal få frakte meg ut til OSL. Skal ut å fly med BA, dvs flyet er det visst Qatar som stiller med så det blir jo en litt annerledes tur over Nordsjøen ;)

Nyt dagen alle sammen :)

Kristian, LN-FHU and TOS_EBG like this.
  3. TOS_EBG

TOS_EBG Lost in Space (and currently EBD)

Likes mottatt:
    494
    Bonuspoeng:
    63
    God morgen fra LN-RRA Steinar Viking på OSL, snart på tur til Frankfurt.

SQ 25 videre til Singapore for et par timers stopp før ferden går videre til Sydney for en langhelg.

Kos dokker, det skal ihvertfall æ!

Attached Files:

Edin, tommy777, Kristian and 4 others like this.
  4. Earl

Earl Veteran

Likes mottatt:
    8,025
    Bonuspoeng:
    183
    Flere som tenker likt ser jeg.. . Her starter vi visst torsdagstråden samtidig. Bare å slå sammen trådene hvis noen kan!

Edit: der var der allerede slått sammen ja. Takker og bukker :)

5. holmen

holmen "Ung" og "lovende"

Likes mottatt:
    64,720
    Bonuspoeng:
    293
    God morgen i solskinnet!
    Det var deilig å våkne til sol i dag, etter en dag som i går. (Ja, jeg vet at det er sånn i Bergen hele tiden, og at det ikke er noe synd på oss..:p)

Nå må jeg jaggu ut og fly litt snart, abstinensene kommer.. Dessverre er det 14 dager til neste flight.

Snart helg!

Kristian, Eddie47 and LN-FHU like this.
  6. Henrik

Henrik Hellas-sympatisør

Likes mottatt:
    9,195
    Bonuspoeng:
    183
    God formiddag fra Oslo!
    Mine venner var visst ikke de eneste som skulle ha støvler til Øya i går. Rimelig utplukket i de fleste butikker, men musikken skuffet heldigvis ikke. Frykter støvelforhold i dag også, men før den tid skal det presses inn halvannen arbeidsdag på under normaltid for en vanlig dag.

Ha en bra en!

Kristian and LN-FHU like this.
  7. LN-FHU

LN-FHU Freaked out member Moderator

Likes mottatt:
    10,294
    Bonuspoeng:
    183
    God torsdag fra Trondheim
    Melder om ca 16 grader med blandede værforhold...litt sol og litt regn.
    Ettermiddagen bringer indretjeneste.
    Ha en fortreffelig torsdag :D:D

TOS_EBG and Kristian like this.
  8. Stuttfeiten

Stuttfeiten Veteran Moderator

Likes mottatt:
    18,532
    Bonuspoeng:
    183
    Etter 10 "nøytrale" dagar skal det endelig bli fly og blodraude tal i karbonrekneskapen igjen. Middag i pizzaloungen i ankomsthallen på OSL i kveld. I morgon skal tredjefrokosten nytast i Frankfurt og så blir det sein lunch i Milano.

Ha ein fin dag alle sammen!

Edit: Rakk akkurat å få i gang dei to nye robotgrasklipparane utanfor kontoret før eg reiste frå jobb. Så treng ein ikkje bekymre seg for å måtte klippe plenen når ein kjem på jobb igjen.
    LRM_EXPORT_20170810_110205.jpg

Last edited: 10. aug 2017
  9. ArthurDent

ArthurDent Veteran

Likes mottatt:
    5,931
    Bonuspoeng:
    183
    "Hest er best på midten, midt i mellom tenna og skit'en"... Har nettopp styrt med hester til og fra sommerbeite på Vestlandet, selv. Det tørket nå såpass opp at jeg kunne sette dem ut igjen i går. For noen dager siden sto det beitet de skulle på ca 1m under vann.

10. Stuttfeiten

Stuttfeiten Veteran Moderator

Likes mottatt:
    18,532
    Bonuspoeng:
    183
    "Hest er best på kino."

Dei er livsfarlige i begge endar og utspekulerte på midten. Men det er fine dyr...

11. Kristian

Kristian 'Bittelitt' bonussamledilla

Likes mottatt:
    38,489
    Bonuspoeng:
    293
    God dag frå terrassen i Trøndelag!

Etter nokre dagar i Stiftsstaden med eit besøk sørfrå krydra med grovkorna humor i spelparodien 'Slaget på Testiklestad' (med rollar som Trillrund Tolljballjdotter, Hoora frå Kvam og øltelt som reklamerte med tilbod på 'golden shower') går turen tilbake til kystnære strok der hytta ligg. Der blir det nok litt terrassemøblementsliting... Akk!

Framleis nesten to veker til neste flytur og etter det har eg ingen planlagte reiser i kalenderen. Livet kjenst nesten litt meiningslaust, men berre nesten. Det dukkar nok opp ting etter kvart.

Elles må eg få uttrykkje stor takk til alle som skriv reisebrev for tida. Dei held alle knallsolid nivå! No i sommar blir dei lese litt i hurten og sturten, men sanneleg er det stas i lese om andres turar!

Og berre for å ha sagt det: Kjempeflott forum dette, som er fullt av galskap, morosame kommentarar og ettertanke. Så om ein mistar trua på menneskerasen av diverse andre nettkommentarar, får ein tilbake det meste her inne.

God sommar vidare til alle som ein!

Travellingalf, Earl, Baldrick and 2 others like this.
  12. Ragna Rekkverk

Ragna Rekkverk Aktivt Medlem

Likes mottatt:
    882
    Bonuspoeng:
    93
    God torsdag. Her skal det drives valgkamp idag. Deretter skal jeg hjem og leke meg med Google flights som jeg ble tipset om i en annen tråd her. Det blir gøy.
    Har ingen flyreiser før etter valget, men da braker det løs med et CO2-regnskap som ikke blir bra

Kristian liker dette
  13. Trillekoff

Trillekoff Medlem

Likes mottatt:
    42
    Bonuspoeng:
    18
    God ettermiddag fra Praha! Siste dag av sommerferien for min del, blir «hem te Bærgen» med DY senere i dag. I Tsjekkia er det varmt og folksomt, så jeg velger å ta det rolig på hotellet. Fantastisk by, men veldig folksomt på denne tiden av året. Finnes det noen brukbar pay-in lounge på PRG mon tro?

Kristian liker dette
  14. Fideco

Fideco Medlem

Likes mottatt:
    213
    Bonuspoeng:
    43
    God kveld fra Kuno Villas, Gili Trawangan. En uke unnagjort i Indonesia og den har vært nydelig.

Følgende flighter unnagjort:
    OSL-BKK-CGK Thai
    CGK-JOG AirAsia Indonesia
    SRG-PKN Garuda Indonesia
    PKN-SUB Trigana air
    SUB-LOP Citilink

Hører det har kommet en del regn hjemme. Hadde to dager med regn i Pangkalan buun da vi var på båtsafari i regnskogen. Hadde den mengden kommet i Oslo tror jeg byen hadde rast ut i sjøen . Tommel opp for nesten tre fulle uker til i dette flotte landet.

Håper alle har en strålende torsdag enten hjemme eller ute på tur!

Kristian and Darkcho like this.
  15. Klokkesamler

Klokkesamler Senior Medlem

Likes mottatt:
    457
    Bonuspoeng:
    63
    tommy777 liker dette
  16. Are

Are EBD - Eurobonusekspert? Moderator

Likes mottatt:
    19,630
    Bonuspoeng:
    293
    Han er vel unormalt glad i Danmark :)
    Har jo jobbet der en stund stakkar..

17. nissen

nissen Medlem

Likes mottatt:
    194
    Bonuspoeng:
    43
    Har fundert på om bonusfeberen har tatt overhånd i dag. Heller enn å reise T/R med KLM TRF-AMS så har jeg booket bolaget OSL-AMS. Bor 25 minutter kjøretid fra Torp og flytidene passet egentlig bra. Får både gratis øl og snacks bak duken hos KLM. Bolaget var faktisk 200 kroner dyrere. Oslo Lufthavn er 1 time++ lengre å kjøre.

Denne situasjonen er selvsagt Widerøe sin skyld. Hvorfor i "#$"% kuttet de ut 0600 flyet til København. Nissen må stadig vekk på Oslo Lufthavn pga dette.

(Dette minner meg forresten om historien om direkteruten TRF-GOT som ble lagt ned. Folk valgte heller å fly TRF-CPH-GOT siden de fikk bonuspoeng).

Kristian liker dette

Del denne siden