God torsdag

Tråd i 'InsideFlyer Lounge' startet av geddi, 02. nov 2023.

1. geddi

geddi Senior Medlem

Likes mottatt:
    3,745
    Bonuspoeng:
    113
    God morgen til alle.

Fikk heldigvis en god natts søvn og opp kl. 7 for å ta KTX, Korea's lyntog ala Shinkansen, til Daejeon. Her blir det møter før turen videre til Busan.

Dagen starter med frokost på McDonalds :cool:

En god (reise)dag ønskes alle.

20231102_081254.jpg 20231102_082102.jpg

2. Flymunda

Flymunda Senior Medlem

Likes mottatt:
    8,368
    Bonuspoeng:
    183
    God morgen fra EVA loungen BKK under mellomlanding VIE-BKK-TPE. EVA var et svært positivt møte. Litt mer usikker på hettegenser pysj. Tanken er vel at man skal slappe av ved å ta på seg hettegenseroverdel (og føle seg litt kul). Jeg sover utmerket også uten hette. Selve pysjen var bra. Den virkelige testen kommer imidlertid først etter vask for å se om den blir fremtidig soveplagg. Er det forøvrig innenfor å skifte inn og ut av pysj i setet! Altså ned til bokser og med bar overkropp? Litt utenfor min egen komfortsone å gjøre det selv, og et par av CA ble litt forvirret om hva de skulle gjøre når se samtidig skulle rydde hos de som skiftet. Når en full C skal skifte inn og ut, så blir det jo imidlertid en logistikkutfordring, så kanskje greit.

Satt (sitter) på 2A. Altså det bakerste setet som er på bildet med setet inntil veggen. Tror selve stolen er ganske lik den SAS har, men plassen rundt føltes større. Både større forbrønn og mer plass på siden.
    IMG_0029.jpeg
    6-retters middag var bra. Forretten var en gåseleverkake. Så ut som en kake og kom med ananas, men smakte gåselever.
    IMG_0034.jpeg
    Ribsene var sjokkerende gode.
    IMG_0035.jpeg
    Ble spurt i går om jeg ville ha noe å drikke til frokost. Sa en espresso. Det gjorde at jeg ble vekket 1.59 før landing med en espresso. Ganske intravenøs våkning for min del. Sukkeret til kaffen kom karamellisert som en kjærlighet på pinne for å dyppe.
    IMG_0036.jpeg
    Crewet var veldig bra. Svært god engelsk og leste ihvertfall meg bra. Ikke japansk underdanig, mer businessminded kombinert med at de var svært proffe.

3. holmen

holmen "Ung" og "lovende"

Likes mottatt:
    64,776
    Bonuspoeng:
    293
    God morgen i snøværet.
    Det er hvitt ute, og mer hvitt skal det bli. Regner med at det blir herlig føre på veien, særlig når det etterhvert skal bli sludd/regn i stedet.. Og når disse byfolka skal ut og kjøre. :p

Må vel bare kaste meg ut i det, og håpe på det beste. Må på kontoret for møter, og så trening, før avreise mot OSL.

Ha en herlig dag!

4. EndreD

EndreD Veteran

Likes mottatt:
    16,436
    Bonuspoeng:
    183
    God morgen fra banen på vei mot byen. I dag skal vi fylle Oslo spektrum. Det blir en lang, men forhåpentligvis morsom og lærerik dag.

God torsdag!

5. geddi

geddi Senior Medlem

Likes mottatt:
    3,745
    Bonuspoeng:
    113
    Langt i fra snø på vei i Korea. Deilige 26 grader, føles som 27.8 grader. Nesten litt for varmt å gå i finklær.
    Synd jeg byttet ut hotellet med uteområde med basseng og spa i Busan, men hadde uansett kun fått ca. 30-60 min med sol.

Screenshot_20231102_142513_Chrome.jpg

Calling, EndreD, funkenstein and 9 others like this.
  6. Maggie

Maggie Veteran

Likes mottatt:
    26,577
    Bonuspoeng:
    183
    God morgen fra kontoret!

Gikk forbi en bussholdeplass rett utenfor her og knipset et passende bilde;)
    upload_2023-11-2_8-0-39.png

Ha en strålende torsdag alle bonusnisser:)

Last edited: 02. nov 2023
    Calling, EndreD, Wiolenze and 8 others like this.
  7. Flyingdutchman

Flyingdutchman Veteran Moderator

Likes mottatt:
    23,552
    Bonuspoeng:
    183
    Morn fra hjemmekontoret.
    Skulle ha hjemmekontor pga fravær av møter i min kalender. Den er dessverre blitt smekkfull. Hate it when that happens. Må bli flinkere igjen å legge inn "fokustid". Overlever vel denne dagen også. Fikk SASMC regning i går og betalte den med en gang, fordi jeg bare har 77kr igjen til at den er helt makset ut. Greit å kunne samle poeng også i starten av måneden igjen.

Bildene i de første innleggene gir meg reiselyst!

Ha en flott torsdag :)

Calling, EndreD, rimitone and 7 others like this.
  8. Sonictravel

Sonictravel Veteran

Likes mottatt:
    29,494
    Bonuspoeng:
    183
    God torsdagsmorgen fra Oslo

Sitter på venterommet på Sentrum Reisemedisin med ferske sprøyter i begge armer, så nå har en oppdatert vaksine og gulfeberbevis for afrikatur på nyåret.

Calling, EndreD, geddi and 5 others like this.
  9. rimitone

rimitone Senior Medlem

Likes mottatt:
    5,255
    Bonuspoeng:
    163
    God torsdagsmorgen! Lett snødryss over hovedstaden, startet med isregn i høyden.

En uke til man for første gang skal med singapore airlines i C, kurs mot SGN, det gledes.

Calling, EndreD, Wiolenze and 4 others like this.
  10. travelislife

travelislife Will travel to my last day

Likes mottatt:
    2,708
    Bonuspoeng:
    93
    God morgen fra Benalmadena Puerto Marina. Grått og 16 grader her i dag. Tempen stiger ut over dagen, men spørs om det blir sommerstemning med sol slik det var i går. Gikk 11 km i går, nesten 12 så potene/fotene har fått kjørt seg. Kaffekopp lastes om bord og jeg skal se om jeg får lest litt til sertifisering.

Calling, EndreD, geddi and 4 others like this.
  11. ccurrahee

ccurrahee Jobb jobb jobb

Likes mottatt:
    37,159
    Bonuspoeng:
    293
    God tur til Busan @geddi

@Flymunda Gøy at fler og fler har positive opplevelser med EVA.

Selv synes jeg ikke det er innafor at folk skifter i C setet sitt. Kanskje i et F sete med dør? Eneste gangen jeg opplever kø er når SAS annonserer at det er 30 min til toalettene stenger før landing. Ellers synes jeg inn og ut av pysjamas går fint.

Gåseleveren er skikkelig god og kommer med nytt tilbehør ser jeg Ribbsen så nydelig ut, må kanskje sjekke om de er på menyen til vinteren også. Oppsumeringen av Crew er helt riktig tenker jeg. Opplever at de er helt konsistent så bra også. Proffe, tilstedeværende, men ikke underdanige.

Gratulerer som sprøytemottaker @Sonictravel Viktig å ha sertifikatet klart.

Håper at @holmen @Maggie og alle andre får litt mer av den hvite snøen. Her inne i storbyen er det meldt om regn, ganske kontinuerlig fram til over helgen. Og snøen som dalte er allerede begynt å treffe vinduet som frosset sludd.

Undertegnede tok derfor en sjefsavgjørelse i går og bytter ut sykkelen som transpotmiddel til jobb fram til mandag. Fint med trim, men å gli rundt storbytrafikken frysende og kliss blaut er heller ikke det morsomste en gjør.

Ha en flott dag!

Calling, EndreD, Spielhaug and 2 others like this.
  12. Flymunda

Flymunda Senior Medlem

Likes mottatt:
    8,368
    Bonuspoeng:
    183
    Jeg er særlig svak for bagasjehåndtering. I Wien ble jeg sendt til skranken og fikk et nytt boardingkort, og de lurte på hva bagasjen min veide. Når jeg landet på Taipei, så jeg at bagasjen min hadde fått en egen prio-tag fra EVA. I Wien hadde de altså i løpet av min 55 minutters mellomlanding lokalisert bagasjen, gitt den en ny pri-tag (som var festet i bagasjetagen som allerede var på bagasjen) og forsikret seg med meg om at det var bagasjen jeg hadde med. Vel fremme på TPE når jeg var gjennom passkontrollen var det bare pri-bagasje som surret på båndet. En slik service har jeg bare opplevd før hos ANA F (hvor de også forsikret seg i LHR om at de hadde kontrollen på bagasjen min) og med La Premiere (hvor hun som kjørte oss til flyet forsikret seg om at bagasjen var ombord før hun forlot oss). På TPE hadde noen satt kofferten perfekt på båndet (etter at den ble matet inn fra et annet bånd hvor den falt ned på båndet som surret rundt).

Calling, EndreD, Spielhaug and 2 others like this.
  13. mathiasfe

mathiasfe Veteran

Likes mottatt:
    11,536
    Bonuspoeng:
    183
    God morgen fra Buenos Aires.

Regnet daler ned og jeg har akkurat sjekket ut av hotellet. 15,5 timer til flyet går til Bogota med Avianca i C. Angrer som en hund nå på at jeg ikke booket en ekstra natt og hotellet jeg bor på er fult, så ikke mulig å forlenge oppholdet.

Får prøve å finne ut av hva jeg skal gjøre i dag nå.

Ha en finfin dag!

Jeg spiste ribs hos Eva i 2016 i nesen på en 747 og det står seg fortsatt som et av topp 10 flymåltider.
    IMG_0980.jpeg

Eddie47, Calling, Upsaker and 6 others like this.

Del denne siden