Gode hoteller for familietur på Vestkysten USA.

Tråd i 'Reisemål' startet av Ragna Rekkverk, 24. juli 2015.

  1. Ragna Rekkverk

    Ragna Rekkverk Aktivt Medlem

    Innlegg:
    354
    Likes mottatt:
    882
    Bonuspoeng:
    93
    Sommerlektyren i år har vært hotellanmeldelser for hoteller på strekningen San Fransisco - Napa - LA - Las Vegas. Og jeg er fremdeles i villrede.
    Det vi mest av alt ønsker er å hive oss på et reiseselskap som tilbyr ferdige turer på hele/deler av strekningen og som har gode hoteller. Det har jeg ikke klart å finne.
    Derfor er tanken at vi kan være i SF, ta organisert busstur til Napa, kjøre selv ned til LA og så evnt fly til Vegas...
    Jeg ønsker å bo bra på turen, og vi blir to voksne og to unger (13 og 11). Når vi har vært på storbyferie i USA tidligere har vi bodd på Langham Place (NY) og Sofitel (DC), og var svært fornøyd med disse stedene.
    Men - søker jeg etter samme standard i feks LA, koster rommet opp mot 20.000 kr per natt, og da ryker feriebudsjettet uniddelbart!
    Evnt kan vi fint leie Airbnb, men der har jeg niks erfaring..
    Noen gode hotelltips, evnt reiseselskap-tips?
     
  2. peterfox

    peterfox EBD-QR Platinum- HH Gold - Carlson Rewards - Gold

    Innlegg:
    2,145
    Likes mottatt:
    2,214
    Bonuspoeng:
    113
    Jeg ville kanskje ha valgt IHG-Group.
    Da får du skrekkelig fort status og diverse perks.
    I LA bodde vi på Crowne Plaza, og hadde to connecting rooms.
    I LA er man jo på hotellet for å dusje og sove, ellers er man på farten. De hadde også et brukbart svømmebasseng for pleie av brun-fargen.
     
    Ragna Rekkverk liker dette
  3. KristianSk

    KristianSk Veteran

    Innlegg:
    1,712
    Likes mottatt:
    1,998
    Bonuspoeng:
    113
    InterContinental Hotels Group Group er vel kun et alternativ i land hvor opphavsretten ikke står så sterkt? ;)

    I USA må man evt. satse på IHG.
     
    Ragna Rekkverk liker dette
  4. AndersB

    AndersB Reisende

    Innlegg:
    1,882
    Likes mottatt:
    1,038
    Bonuspoeng:
    113
    Om du er i LA med bil så tar det fire timer å kjøre til Las Vegas - det går neppe mye raskere/billigere å fly dit. I Las Vegas er det jo også en stor fordel med (leie)bil pga. avstander og dårlig kollektivtransport om dere ikke skal svi av mye penger på taxi.

    Vedr hoteller så sjekk hotels.com el.l. - det gir deg en god oversikt over priser og standarder. Om du ikke har annen rabatt/status så får du jo en "gratis" natt etter 10 netter også. Det er mange hoteller som ikke er kjedehoteller som er bra. Er du/dere NAF-medlem? Husk at du da kan få AAA-priser i USA, ofte rundt 10% på de store kjedene. (Kan faktisk lønne seg med et medlemskap uten veihjelp, koster ca. 500 kr)
     
    Ragna Rekkverk liker dette

Del denne siden