Gode seter i Biz på Qatar

Tråd i 'Øvrige flyselskap' startet av flyhigh, 11. febr 2015.

  1. flyhigh

    flyhigh Aktivt Medlem

    Innlegg:
    407
    Likes mottatt:
    296
    Bonuspoeng:
    63
    Hei!
    Har booket en tur i biz med Qatar fra OSL-DOH med Dreamliner og fått rad 1F.
    Deretter videre fra DOH-BKK med A380 på sete 10 F.
    Ser på Seatguru at disse er litt ukurante med hensyn til plassering i forhold til galleyene.
    Stemmer dette? I så fall vil jeg heller endre seteplasseringen til raden bak for eksempel.
    Noen som sitter inne med erfaringer?
     
  2. sexten

    sexten Senior Medlem

    Innlegg:
    581
    Likes mottatt:
    733
    Bonuspoeng:
    93
    På Dreamlineren har det lite å sei då det er svært lite støy frå "messa" i tillegg til at du får service fyst. På A380 er støyen marginalt høgare, men vil neppe være eit problem utanfor middagsservice.
     
  3. flyhigh

    flyhigh Aktivt Medlem

    Innlegg:
    407
    Likes mottatt:
    296
    Bonuspoeng:
    63
    Ok det var beroligende å høre.
    De videosnuttene som ligger ute på nettet gir inntrykk av at det er en av de feteste business-klassene som finnes.
    Også DEN loungeopplevelsen i Doha. Rene gourmet-restauranten. Er glad for at det blir noen timer i transit der!!!
     
    KristianSk liker dette
  4. Travelmate

    Travelmate Guest

    Hei, fløy Qatar Kairo -(777) Doha -(787) Oslo i vinter i business og ble rett og slett skuffet. Setene var gode å sitte og ligge i, underholdningen var god, maten var grei, men det hele ble veldig upersonlig. De unge flyvertinnene smilte og gjorde det de skulle, men for meg virket det litt for mye innøvd og påtatt, og de utstrålte ingen trygghet eller stolthet over å jobbe for nettopp Qatar Airways. Jeg har flydd mye med KLM, Alitalia, SAS, Air France og Delta i business i og utenfor Europa de siste årene, og der møter jeg stadig et godt voksent crew som utstråler en stolthet over å få jobbe for sitt lands flyselskap. De er også mye tryggere når noe utenom rutinen skjer, da bare løser de det i stedet for å måtte løpe til purseren for å sjekke hva som er lov og ikke. Loungen i Doha var omtrent standard som de beste loungene til Skyteam og Star Alliance, men hakket under Etihad sine.
    Du får helt sikkert en super tur, men jeg henger ikke med på at Qatar Airways er bedre enn mange av de europeiske selskapene. Nå har de fleste snart fått skikkelige flatsenger i Europa også, så da er utstyret stort sett likt og det er servicen og flyplassene som står igjen.
    Uansett, nyt reisen! Champagnen smakte veldig godt :)
     
  5. flyhigh

    flyhigh Aktivt Medlem

    Innlegg:
    407
    Likes mottatt:
    296
    Bonuspoeng:
    63
    Det høres ut som du har mye erfaring på dette. Men jeg er ganske så uinnvidd i den verdenen og har ikke så mye å sammenligne med. Har stort sett vært altfor dyrt for min lommebok. Så jeg velger å håpe at det blir en knallbra opplevelse.
    Og så er jo crewet forskjellig fra flight til flight. Hvis crewet har en dårlig dag, spiller det jo ingen rolle om hvilket flyselskap en fly med eller om de serverer luksusmat og sjampis...
     
    Bdrag68 liker dette
  6. Bdrag68

    Bdrag68 Pandion member

    Innlegg:
    45
    Likes mottatt:
    115
    Bonuspoeng:
    33
    Produktet til Qatar for forretningsreisende er high-end, så det kan du trygt glede deg til.
     
  7. Ruby

    Ruby Super-veteran

    Innlegg:
    1,930
    Likes mottatt:
    6,749
    Bonuspoeng:
    183
    Nå skal jo herremannen fly 787 og 380 og 787 er jo helt sjef.
    I forhold til QR så føler jeg det er viktig å bemerke at om bord på 330 er ikke hardwaren noe å skryte så voldsomt av.
    Nivået på servicen derimot, den er i toppsjiktet :)

    Pass på så du ikke går der bort i loungen, for den er gedigen ;)
     
  8. Flemming Poulsen

    Flemming Poulsen Senior Medlem

    Innlegg:
    1,103
    Likes mottatt:
    1,210
    Bonuspoeng:
    113
    1F er super fint på 787. Alle stole - undtagen rk 6 - er fine (uden vidue og mellem toliletterne). Række 5 kan muligvis også give lidt uro fra baren/social area, men rk. 1-4 er top.

    A380 har jeg ikke prøvet....
     
  9. agrims

    agrims Mr. Emirates

    Innlegg:
    361
    Likes mottatt:
    147
    Bonuspoeng:
    43
    MÅ uansett få lov til å legge til at 777 hos qatar sin biz, er en av de bedre jeg har prøvd! Syns også den er mye bedre en 787 sin biz! Min mening.. Men for all del, 787 sin biz er langt ifra dårlig.. missforstå meg rett! :)
     
  10. Origo

    Origo Senior Medlem

    Innlegg:
    1,247
    Likes mottatt:
    2,712
    Bonuspoeng:
    113
    Fikk bakoversveis av servicen til Qatar i dag. Mistet Bose hodetelefon-overgangen ned mellom setet (biz). Crew snakket med kaptein før landing og tilkalte tekniker. Han endevendte setet like etter landing og fant pluggen(!) Ble nesten litt flau av servicen. Setter kundeservice i perspektiv...
     
    Scandipendler, afirm, Trety and 5 others like this.
  11. Arcticflyer

    Arcticflyer Reis med komfort :)

    Innlegg:
    94
    Likes mottatt:
    43
    Bonuspoeng:
    18
    Satt på første rad med Qatar Dreamliner ifra OSL til DOH, veldig flott stol ved vinduet, det er større rom for føttern i ottomanen på rad 1 og du har aller mest privatliv der fremme. Ble ønsker velkommen av flight manager osv. Intim kabin og rask servering. Dimming av vinduene er ikke optimal i sterk sol.
    A330 ifra DOH til BKK, setene er ok, litt smalere enn på 787, men du du har ingen ottoman som du hviler føttene på, dermed så henger mye sete i løse luften og gynger litt ned og setet blir dermed ikke flatt. Ikke samme privatliv som i de to andre flyene dog med 6 seter i bredden.
    A380 ifra BKK til DOH, samme seter som i Dreamliner men lengre kabin, serveringen går litt tregere med flere seter i business. Var bare å ta av Bose QC25, flyet er helt utrolig stillegående i 2. etasje!! Men når man ser hvor tykt skroget er, avstanden imellom ytter og inner-glasset så skjønner man !!

    All servering og kvalitet på maten ombord er utmerket, dog kan noen av matrettene være "sære"for oss Nordmenn, dem har satset mye på tradisjonell arabisk mat. Utvalget av drikkevarer får andre svare for, er ingen vin og champagne mann.

    Ser noen ikke ble imponert av Loungen i Doha, er ikke noen ekspert på lounger, men jeg tror Qatar på at denne er verdens største. Personelig ble jeg imponert både av resturanten i 2. etasje med både buffet og a la carte + stor bar med krug og ikke minst av dass-guttene som sprang inn og polerte setet før mitt fornødne :cool: Var og stillerom med tv? og røykerom osv, SAS og OSL lounge blir aldri det samme etterpå...
     

Del denne siden