Det er ikke ofte reklamer klarer å fange min oppmerksomhet, men denne oppsummerer meget godt noe av det jeg holder på med i de siste årene.
Er ikke helt sikker på det der.. kanskje en får en liten hype, men det krever en viss dedikasjon over tid for å få det til. Ser ikke helt at de store massene skal ta det steget. Selvsagt, om det blir full kaos kan vi nok se en ytterligere devaluering av trumfpoeng fremover.
Altså, de fleste plakatene sier ting som “Go to Paris in the dress that got you to Paris”. Man skal kjøpe mange dyre kjoler før det monner nok til en tur til Paris. Jeg er ikke bekymret for at Gud og hvermannsen skal bli hekta på poengsanking på grunn av denne kampanjen.
Jeg tror mange vil gi opp når de først skjønner hvor lang tid det vil ta før de opparbeider nok poeng til å reise biz interkontinentalt.
Dette har du nok helt rett i. Skal man opparbeide seg en tur i F til f. eks. Thailand snakker vi jo om en omsetning på rundt 1,1 millioner kroner for å samle nok poeng. Det vi driver med her inne, altså oppsamling på alle andre mulige måter er nok noe de aller aller fleste aldri vil begynne med.