Gratis drink for EB Diamond som reiser i Go! Bekreftet

Tråd i 'SAS EuroBonus' startet av tommy777, 04. febr 2015.

  1. Jørgen

    Jørgen Livsnyter

    Innlegg:
    2,805
    Likes mottatt:
    2,115
    Bonuspoeng:
    113
    Man bør ikke undervurdere kundene sine på måten SAS håndterte dette på.. De forsøkte å føre oss (kundene sine) bak lyset med bevisst uriktig informasjon og behandler kundene sine som "idioter".. Det viser en mangel på respekt som igjen snus tilbake mot selskapet. Mange her er "glade" i SAS og en mer ærlig approach tror jeg mange ville satt pris på og faktisk forstått, men ikke lyv (utover det som må aksepteres av PR) kundene dine i trynet når det er de du trenger for å overleve..

    Just my 2 cents..
     
    milehigh, ILS2 and Bjørn Helge like this.
  2. Henning

    Henning co-founder

    Innlegg:
    2,917
    Likes mottatt:
    1,844
    Bonuspoeng:
    113
    Nå var du i overkant negativ. Det var kun fuel surcharge som han lovet skulle ses på. Alt det andre var iverksatt og skulle implementeres snarlig.
     
  3. agrims

    agrims Mr. Emirates

    Innlegg:
    361
    Likes mottatt:
    147
    Bonuspoeng:
    43
    Fikk ikke sendt inn noe spm i dag, desverre.. Men har jo lest at de positive tingene som kommer fram... Å hva som er skrevet inne på forumet... Regner med de fleste som har kommentert her inne i dag, er medlem i SAS eurobonus, å gjærne EBG og EBD... Ut ifra hva jeg leser, vil jeg si at de fleste er missfornøyd, på en eller anna måte... Hvorfor være lojal mot et flyselskap når man ikke føler seg ivaretatt eller at man får penger for valutaen? Er det verdt å være milage-runner hos SAS? Hvis man flyr MASSE med Star Alliance, så ja... Hvis man flyr MASSE gjennom jobb, ja.. utover det... Selfølgelig, dette er jo en smaksak. Mitt syn er at det koster mere enn det smaker å være veldig god kunde hos SAS, ivertfall hvis man betaler for alle reisene selv for å oppnå EBG eller EBD...
     
    milehigh and tommy777 like this.
  4. Star Flyer

    Star Flyer BFG BF*G

    Innlegg:
    94
    Likes mottatt:
    132
    Bonuspoeng:
    33
    Ufff... Som om vi ikke har nok med dette Plus-tullet fra før av.

    - Hvor mange enheter drikke er gratis for EBD i Go? Kan man be om så mye man vil?
    - Gjelder dette også langdistanse? (man må ta med diamantkortet fysisk bak "i kiosken" for å få gratis?)
    - Si at man reiser med én reisepartner. Kan den personen også få?
    - Får man flaske med vann - eller kun et lite glass? :D

    Dette, og sikkert mye, mye mer vil variere fra crew til crew til crew. Gud bedre...

    Kan se for meg følgende i menyen:
    For Diamond Members, all drinks are included at all times (except drinks from the Bar Menu at page 4 (SAS Classic Wine (Red/White) and beer are free), sparkling wine, water bottle(0.5 L) and Froosh Smoothies. Two non-alcoholic items or one alcoholic item are free. For domestic flights in Norway: One non-alcoholic item or coffee/tea*. All other drinks are available for purchase in the aft galley.
    Diamond Snack Offer: Buy a snack for your drink for only 1000 EB-points! (Except muffin, Lindt chocolate bar, sweets, potato chips).
    Coffee or tea are always free!! (*If you want both coffee and tea: Price NOK25/SEK30/DKK20/EB-POINTS 600 (Always free for Gold Members (Except Star Alliance Gold))).


    God jul og godt nyttår. Gleder meg til å se dette i realitet! :)
     
  5. Jørgen

    Jørgen Livsnyter

    Innlegg:
    2,805
    Likes mottatt:
    2,115
    Bonuspoeng:
    113
    Var ikke mening å være negativ på listen over positive ting, men oppfattet ikke at alle de andre tingene var klare?! Booking med STAR feks var vel bare noe de så på.. Sammen med "bedre service/recognition" som jeg mener er vanskelig å love. Her er det crewet som ofte må gjennomføre, og jeg forventer ikke mirakler her med det første.
     
  6. Cecilie

    Cecilie Se! Jeg sitter i en flymotor.

    Innlegg:
    2,180
    Likes mottatt:
    2,364
    Bonuspoeng:
    113
    "Vi" er nok en del som ikke har så mye annet valg enn SAS når det gjelder transport. Fra og med høsten av, ligger det an til ganske mye pendling for meg mellom BOO og KRS, og da er igrunn SAS eneste vettuge alternativet. NSB tar 24 timer, og Norwegian tilbyr meg "Jessheim Opplevelsen (TM)" med 7 timers layover hver vei på OSL.

    Derfor er selv de minste forbedringer, i det minste forbedringer. Tommel opp for gratis drikke fra tralla. Litt mer skeptisk til når og hvordan dette blir håndhevet. Crew er klart instruert i hva som skal gjøres, men når noen velger å gå utenom det (eller rett og slett glemmer?) så skaper det litt.. fiffige situasjoner. Ref. flyvninger nord/sør, primtall og fullmåne ;)

    Hilsen hun som rekvalifiserer til EBD på kvalifiserende flyvninger o_O
     
    Fnate, Trety, Islending and 3 others like this.
  7. Jørgen

    Jørgen Livsnyter

    Innlegg:
    2,805
    Likes mottatt:
    2,115
    Bonuspoeng:
    113
    Mothafu***.. Har alltid lurt på hvem dere er.. 90 flyvninger med SAS er jo hinsides mye! :D
     
    Scandi liker dette
  8. Bizflyer

    Bizflyer Veteran

    Innlegg:
    3,818
    Likes mottatt:
    3,024
    Bonuspoeng:
    113
    Studentene, Jørgen. Studentene!!
     
    Fnate, Scandi, Islending and 2 others like this.
  9. SASDC8

    SASDC8 Senior Medlem

    Innlegg:
    1,369
    Likes mottatt:
    1,526
    Bonuspoeng:
    113
    Hadde ikke mulighe til å følge Chaten live i går, og ser at det er stilt mange gode spørsmål så takk til de av dere som sendte inn :)

    Ser vel egentlig ingen nye grunner til å gå for Diamond kontra Gold, med det forbedringene som ble lansert i går. Et glass vann får man vel uansett i Go, og jeg er helt sikker på at crewene til SAS igjen vil klare å lage en hinsides bingo løsning av dette :)

    Det kan tenkes at man blir Diamond på poeng uansett, men jeg blir ikke å anstrenge meg nevneverdig for å nå den statusen...
     
  10. tommy777

    tommy777 Founder

    Innlegg:
    4,749
    Likes mottatt:
    6,448
    Bonuspoeng:
    183
    4 leg hver vei, 8 totalt, så en tur i måneden holder
     
  11. Jørgen

    Jørgen Livsnyter

    Innlegg:
    2,805
    Likes mottatt:
    2,115
    Bonuspoeng:
    113
    4 leg hver vei er jo en viss "omvei".. ;) Men hey.. Har man lyst har man lov..
     
  12. Cecilie

    Cecilie Se! Jeg sitter i en flymotor.

    Innlegg:
    2,180
    Likes mottatt:
    2,364
    Bonuspoeng:
    113
    En liten regnefeil ja men to turer i mnd à 4 legs = 8 legs i mnd.
     
  13. Henning

    Henning co-founder

    Innlegg:
    2,917
    Likes mottatt:
    1,844
    Bonuspoeng:
    113
    Jeg mente ikke at noe var klart, men at prosessene var iverksatt. Her er ordrett hva han skrev (min utheving):

     
    Jørgen liker dette
  14. RoadKing

    RoadKing Helt hekta

    Innlegg:
    15,661
    Likes mottatt:
    32,508
    Bonuspoeng:
    293
    Kom til å tenke litt på det med at det ikke er lov å servere gratis alkohol her hjemme... Vi får da vitterlig gratis øl og vin i innenlandsloungen på Gardermoen??? Jeg har iallefall fått det.

    Minner meg forøvrig om en artig historie. For rundt 3 år siden så reiste jeg i Economy Plus eller hva det het den gangen, dvs helt framst i kabinen :) på ruten OSL - LPA, som kjent er det et drøyt stykke. Vel ombord tidlig på morgenen så fikk jeg servert mat og drikke.
    Underveis tok jeg meg en drink dann og vann, ettersom vi nærmet oss og hadde vært i luften drøyt 4 timer, så kjente jeg at jeg var litt sulten igjen, hadde et stykke å reise på bakken og, så jeg tenkte det kunne gjøre seg med en matbit før landing.
    Men nei, det kunne jeg ikke få. Jeg kunne imidlertid få kjøpe :).
    Litt irriterende da, men i ettertid er det jo bare til å le seg ihjel av at jeg fikk gratis drikke til jeg evt hadde ropt på elgen, men mat? Nei det gikk ikke an, selv ikke i den klassen. LOL.
     
  15. Bizflyer

    Bizflyer Veteran

    Innlegg:
    3,818
    Likes mottatt:
    3,024
    Bonuspoeng:
    113
    Det er fordi de ikke behøver skjenkebevilgning der, da de ikke selger alkohol samtidig. Skjenkebevilgning trenger du når du skal ta betalt for drikkevarene. Og ombord må jo Go pax betale og da trenger de skjenkebevilgning.
     
    milehigh and RoadKing like this.
  16. Travellingalf

    Travellingalf Ut på tur - aldri sur InsideFlyer Ambassadør

    Innlegg:
    5,685
    Likes mottatt:
    10,234
    Bonuspoeng:
    293
    Jeg er i alle fall VELDIG fornøyd med at det skal bli mulig å bestille CT online og at det samme også forhåpentligvis blir tilfelle med Star Alliance Awards. Det blir ikke noe mindre bruk av Amex´en nå i alle fall :)
     
    agrims liker dette
  17. Jørgen

    Jørgen Livsnyter

    Innlegg:
    2,805
    Likes mottatt:
    2,115
    Bonuspoeng:
    113
    Jeg forstår bare ikke hvorfor de ikke ønsker å holde det attraktivt å REISE med selskapet mtp. poeng. Selv en reduksjon fra de opprinnelige satsene hadde vært forståelig og mulig å forsvare. Som sagt tidligere 150% i PLUS feks. Men det virker som at man nå egentlig kun skal fly med dem når man har fått så mye ekstrapoeng som mulig gjennom alt mulig annet?!? De sitter på regnestykkene, så de har vel en grunn, men jeg skjønner ikke at det skal være lønnsomt å gjøre det uattraktivt å faktisk FLY med SAS på betalte billetter :-/

    Spørsmålet ble stilt under chat'en, men føler ikke det ble besvart.
     
    wilhelm liker dette
  18. BMG

    BMG EBD, CCC

    Innlegg:
    37
    Likes mottatt:
    13
    Bonuspoeng:
    8
    Artig sak på OSL-FRA før helgen.
    Skulle betale noe snacks i go med amex-diamant kortet. Etter å ha spurt om jeg ville betale med penger eller poeng lurer hun på om jeg har gitt vekk ett gullkort.

    De hadde hatt en ombord på en tidligere fight som hadde sagt at om de fant noen med diamond som ikke hadde gitt vekk gullkort måtte de gi beskjed. Han skulle betale 5000 for det. FA var helt overasket at det kunne være verdt så mye....
     
    tommy777 and Henning like this.
  19. Joachim

    Joachim Medlem

    Innlegg:
    233
    Likes mottatt:
    257
    Bonuspoeng:
    63
    Du får be han ta kontakt, så skal jeg gledelig gi bort gullkortet mitt for 5000 nok :p
     
  20. Are

    Are EBD - Eurobonusekspert? InsideFlyer Ambassadør

    Innlegg:
    13,340
    Likes mottatt:
    19,549
    Bonuspoeng:
    293
    Det er vel noe de strengt tatt burde holde seg for gode til å snakke om?
    Det er jo tross alt i strid med reglene for Eurobonus å selge kort..
     

Del denne siden