Gratis drink for EB Diamond som reiser i Go! Bekreftet

Tråd i 'SAS EuroBonus' startet av tommy777, 04. febr 2015.

  1. Are

    Are EBD - Eurobonusekspert? InsideFlyer Ambassadør

    Innlegg:
    13,340
    Likes mottatt:
    19,549
    Bonuspoeng:
    293
    Herlig å se hvor konsekvent dette er...
     
    vegardg liker dette
  2. rkvalvaa

    rkvalvaa Aktivt Medlem

    Innlegg:
    438
    Likes mottatt:
    665
    Bonuspoeng:
    93
    Nå står det følgende på oversikten over fordelene med Diamant:
    • NYHET! Gratis drinker i SAS Go (unntatt alkoholholdige drikker på våre ruter innenlands). Også gyldig for ett (1) reisefølge eller 4 familiemedlemmer
    Det står og drinker i flertall.. I tillegg er jo det greit med reisefølge og familie, at de er konsekvent i forhold til det samme som gjelder i fasttrack og lounger på hub'ene.

    http://www.sas.no/eurobonus/om-eurobonus/medlemsnivaer/diamant/
     
    milehigh and Baldrick like this.
  3. SAS-EBP

    SAS-EBP SAS Pandion

    Innlegg:
    284
    Likes mottatt:
    1,025
    Bonuspoeng:
    93
    Fløy BGO-CPH-BGO i går, fikk både Cola, sprite & hvitvin! Fløy GO er er Diamond. :)
     
  4. Cecilie

    Cecilie Se! Jeg sitter i en flymotor.

    Innlegg:
    2,180
    Likes mottatt:
    2,364
    Bonuspoeng:
    113
    Hvor høyt måtte du vifte med diamanten?
     
  5. SAS-EBP

    SAS-EBP SAS Pandion

    Innlegg:
    284
    Likes mottatt:
    1,025
    Bonuspoeng:
    93
    Viste ikke kortet, hadde jo sticker i pannen... ;) Neida, viste bare ebd smartpass.
     
    Ulrik and tommy777 like this.
  6. Bizflyer

    Bizflyer Veteran

    Innlegg:
    3,818
    Likes mottatt:
    3,024
    Bonuspoeng:
    113
    Å, så du har ikke samme korttype som du viser til i brukernavn og avatar??
     
    peterfox liker dette
  7. SAS-EBP

    SAS-EBP SAS Pandion

    Innlegg:
    284
    Likes mottatt:
    1,025
    Bonuspoeng:
    93
    Skrev jo at jeg har Diamond.
     
  8. Hypern

    Hypern Senior Medlem

    Innlegg:
    509
    Likes mottatt:
    181
    Bonuspoeng:
    43
    Man må jo le litt av fordelene for diamanter her. HEEY du får gratis drikke i GO. Javel ja. Hadde SAS virkelig ment noe med dette kunne de utvikla noe ala Lufthansas HON Circle. Tror ikke en brus eller øl fra eller til spiller noen rolle.
     
  9. KristianSk

    KristianSk Veteran

    Innlegg:
    1,712
    Likes mottatt:
    1,998
    Bonuspoeng:
    113
    SAS' ekvivalent til LH HON heter vel Pandion, og ser man bort fra F lounger (som SAS ikke har mulighet til å gi) er vel ikke forskjellen så veldig stor. Nå har ikke jeg studert disse nivåene spesielt nøye altså...

    Tror heller ikke dette er noen avgjørende fordel, men det er jo en grei fordel for selskapets nest beste kunder når de har bestemt seg for å kjipe på ombordproduktet. Jeg er også positivt overrasket over at de ikke begrenser seg til én enhet drikke.
     
  10. Hypern

    Hypern Senior Medlem

    Innlegg:
    509
    Likes mottatt:
    181
    Bonuspoeng:
    43
    Jojo - men når man da i Plus innenriks ikke får mer enn en enhet alkohol? Burde strengt tatt ikke være forskjell her. Tro meg - vi kommer nok til å se historier her hvor ting ikke er konsekvent, er tross alt SAS man snakker om.
     
    KristianSk liker dette
  11. KristianSk

    KristianSk Veteran

    Innlegg:
    1,712
    Likes mottatt:
    1,998
    Bonuspoeng:
    113
    EBD i Plus innenriks burde fått to enheter alkohol ;)
     
    Are liker dette
  12. Christian

    Christian Senior Medlem

    Innlegg:
    903
    Likes mottatt:
    294
    Bonuspoeng:
    63
    Fikk Cola og Smoothie gratis til meg og datter i går da jeg viste frem app.
     
  13. Hypern

    Hypern Senior Medlem

    Innlegg:
    509
    Likes mottatt:
    181
    Bonuspoeng:
    43
    Jeg skulle likt å se SAS vise til den paragrafen i alkoholloven som sier NØYAKTIG det. PS: Alkoholloven er om mulig enda litt strengere enn det sånn egentlig.
     
  14. Are

    Are EBD - Eurobonusekspert? InsideFlyer Ambassadør

    Innlegg:
    13,340
    Likes mottatt:
    19,549
    Bonuspoeng:
    293
    Hva om man dro frem gardina og serverte full pakke i Plus?
    Vil det da være ulovlig? Vil vel kunne tolkes som et eget "lokale" hvor alkoholsalg ikke bedrives?
     
  15. blystan

    blystan Senior Medlem

    Innlegg:
    555
    Likes mottatt:
    243
    Bonuspoeng:
    63
    Jeg har skjenkeprøva og har studert alkoholloven ganske godt. Og å skille med ei gardin vil ikke kvalifisere som eget lokale er jeg redd. Er mulig dem kunne ha fått det til å bli klasifisert som eget lokale vis dem hadde en fysisk vegg i mellom med ei dør som ble låst under flyvning. Men da kommer evakuerings/ sikkerthets problematikken inn. Og du ville nok heller ikke klart å fått godkjenning til at vertinnene som hadde plus avdelingen hadde fått lov til å servere i go avdelingen heller. Siden da hadde du nok gått over til klasifisering av at dette var et lokale igjen.
    Også kommer det siste problemet. Og det er at det er ikke lov til å bruke gratis alkohol som reklame eller friste middel. Derfor ville dem nok fremdeles ikke fått lov til å gi mer enn en drink før det hadde blitt klassifisert som bruk av alkohol til fristing av kundene i stedet for som en del av prisen som den ene dem har der nå. Det er veldig vanskelig å tyde en lov helt rett, og skulle dem ha klart å fått igjennom noen økning av antallet gratis drinker for pluss hadde nok dette fort vekk blitt en så dyr kostnad at du kunne nok ha sett for deg en pris økning på pluss billettene om du LETT kunne kjøpt deg nok alkohol for til at du ikke hadde klart å hverken gå eller snakke etterpå.
     
    Scandipendler liker dette
  16. Origo

    Origo Senior Medlem

    Innlegg:
    1,247
    Likes mottatt:
    2,712
    Bonuspoeng:
    113
    Sitat fra en deltaker på det svenske eventet 28. Mai:
    "Just det, lite mer rolig info. När jag pratade med en purser som var med på eventet sa han att EBD nu syns i manifestet som crew har."
     
  17. Are

    Are EBD - Eurobonusekspert? InsideFlyer Ambassadør

    Innlegg:
    13,340
    Likes mottatt:
    19,549
    Bonuspoeng:
    293
    Personlig synes jeg dette har fungert ok på mine cph flights.
    Muligens med unntak av når jeg var grådig og spurte om å få en pils til både meg og min kollega, det er jo bare en drikke tillatt og han hadde bare gullkort..
    Etter litt frem og tilbake fikk jeg tvilen til min favør. Vedkommende crew kom senere tilbake og ville se mitt statuskort da jeg ikke var registrert som EBD i manifestet.
    Kun som EBS med annet navn... Men han fikk se og lot tydeligvis tvilen falle i min favør igjen..

    Testet også lounge ved ankomst. De får visst ikke opp på skjermen hvor man kommer fra så de skjønte ikke helt hvordan jeg med billett til Kristiansand skulle inn på utenriks, ved å si at jeg kom fra cph var det derimot helt ok og jeg ble ønsket velkommen inn :)
     
  18. Are

    Are EBD - Eurobonusekspert? InsideFlyer Ambassadør

    Innlegg:
    13,340
    Likes mottatt:
    19,549
    Bonuspoeng:
    293
    Jeg kan gjerne oppdatere her, er vel mange "skal jeg bli EBD?" som lurer.
    I dag fikk jeg to øl, begge de nye Mikkeller, uten problem på flyet.
    Jeg kjenner til at CPH normalt bruker 45 minutter på å flytte bagasjen fra flyet til bagasjebåndet så jeg tok meg friheten til å gå inn i loungen.
    Gav mitt MC EBD kort til vedkommende i skranken etter å ha blitt avvist i maskinen.
    "Skal du til Oslo?" sier vedkommende, "Nei, jeg kommer akkurat nå fra Oslo" sier jeg, vel vitende om at jeg har billett hvor jeg allerede har sjekket inn for i morgen.
    "Da har du ikke adgang her" sier hu, før hun titter på kortet som det står Diamond på,
    "Jeg tror jeg har det" sier jeg ydmukt og hun ser på kortet "ja det har du" og slipper meg inn.

    På mine to forsøk med lounge ved ankomst synes jeg foreløpig det er langt hyggeligere å gjøre dette i Norge enn i DK.
    Dette harmonere dessverre med mitt generele inntrykk av SAS-ansatte på Kastrup sammenlinket med på Gardermoen.

    Uansett, nå har jeg drøyd en halvtime og kan antakeligvis gå for å stille meg i bagasjekø her..
    Jo mer jeg reiser jo mer setter jeg pris på gardermoen, det er ikke perfekt der, men alle andre er verre :)
     
    RoadKing liker dette

Del denne siden