Gratis ombooking samme dag for Diamant

Tråd i 'SAS EuroBonus' startet av Jensemann, 16. juni 2023.

1. btm

btm Aktivt Medlem

Likes mottatt:
    1,631
    Bonuspoeng:
    93
    Det går bra :) Som awt skriver over så vil du med diamant-fordelen ikke få opp alternativer med flere/færre legs. Derfor vil du få poeng og legg etter slik du endret flex-billetten til. Altså vil du kun få 2 tellende legs (SVG-OSL-MAN). Det eneste diamantfordelen kan gjøre for deg her er å reise med et tidligere (eller senere, om tilstrekkelig transfer) fra SVG. Og OM du gjør det, skal du da få opptjening etter den billettklassen som du hadde hatt om du dro SVG-OSL-MAN uten å endre. Ref eksempelet mitt hvor jeg endte opp i et Eco-sete, men fikk opprinnelig Premium-opptjening.

Nordlands and leeds1979 like this.
  2. Nordlands

Nordlands EBD

Likes mottatt:
    6,494
    Bonuspoeng:
    183
    Byttet til SK4112 OSL-BOO fra senere avgang i dag. Kun feilmelding i app pga. for få ledige seter. Fikk kun satt meg på waitlist i lounge og fikk BP på papir med sete "gate". I app endret tidspunkt seg men ingen ny BP.

Ved gate sa de jeg bare kunne skanne papir-BP i boarding-gate når boarding startet og ville få tildelt sete på lapp da. Og det stemte, fornøyd med vindussete ved nødutgang heller enn CU og midtsete.

Last edited: 12. febr 2026
    Earl, Lillegutt, benair and 3 others like this.
  3. Bonusduk

Bonusduk EBD

Likes mottatt:
    1,566
    Bonuspoeng:
    93
    Ifb sommerferien 2026 så har jeg (EBD) en feederflight SVG-OSL dagen før reisen går videre.

Hele reisen er for 3 person og CT er benyttet noe som medfører at dette ligger som kjent på 2 x PNR. Noen som har prøvd en same day change (for alle reisende) via telefon når man har en slik booking?

Målet er å eventuelt fly tidligere til OSL og det vil være innenfor 24t regelen.

4. Nuvolari

Nuvolari EBD / *A Gold

Likes mottatt:
    3,167
    Bonuspoeng:
    113
    Ikke prøvd å ringe men fikk nylig endret 4 pers på 2 ulike pnr (pga ct) ved å gå til service centeret til sas på osl. Da slapp vi 8t på cph. Altså bør man kunne få til det samme på tel.

Norwegian_Traveller liker dette
  5. Bonusduk

Bonusduk EBD

Likes mottatt:
    1,566
    Bonuspoeng:
    93
    Takk! Da aner jeg en åpning

6. Nordlands

Nordlands EBD

Likes mottatt:
    6,494
    Bonuspoeng:
    183
    Nei, kan trolig få endret for flere på forskjellige PNR, men de vil mest sannsynlig si nei på telefon da fordelen spesifikt er for endringer via app, bemannet innsjekk eller service point. Noen har postet erfaringer om at de har fått endret per telefon når det har vært feil med app, men andre har også fått nei eller enda verre fått rotet til bookinger da de på telefon ikke er opplært i prosedyre for denne typen endring...

For øvrig litt forskjellig informasjon på SAS nettside.
    Her står det at endring gjøres i app.
    Her står det at endring kun kan gjøres i bemannet innsjekk eller service point, og spesifikt ikke i app eller gate.

7. stekus

stekus Senior Medlem

Likes mottatt:
    1,560
    Bonuspoeng:
    113
    Ser at jeg har en reise med stop på OSL (trodde jeg trengte det for julekalender) som jeg fint kunne ha endret til CPH TOS uten OSL. Er det noe håp om å få mast seg til denne endringen gratis på CPH?

8. SK927

SK927 Medlem

Likes mottatt:
    476
    Bonuspoeng:
    63
    Ja, spør i transfer-desken. Var gratis for EBG+ sist jeg gjorde det.

stekus and Norwegian_Traveller like this.
  9. Norwegian_Traveller

Norwegian_Traveller Senior Medlem

Likes mottatt:
    4,614
    Bonuspoeng:
    93
    Same day change of flight ❤️

10. mjon

mjon Nytt Medlem

Likes mottatt:
    0
    Bonuspoeng:
    1
    Hei, blir litt forvirret av det SAS skriver på forskjellige sider og ulike erfaringer, så lurte på om noen har tips til hvordan jeg bør gå frem :) Har en bonusreise snart i biz KSU-OSL-CPH-BKK. Jeg er diamond, men det er ikke medreisende på samme booking. Vi er to stk.

Har en kjempelang layover i OSL, og 55 min i CPH. Håper å kunne hoppe på et tidligere fly fra OSL til CPH så får litt bedre margin til å rekke flyet til BKK. Men ingen bonusseter ledige her som jeg kan booke om til.

Hvis jeg får til same day change of flight i appen, blir vi begge booket om eller kun meg? Har kun prøvd dette når jeg har reist alene. Hvis det ikke går i appen, bør jeg da spørre om hjelp før innsjekk i KSU, eller i OSL? På en side hos SAS står det at ombooking må skje fra den flyplassen strekningen er fra eller til (altså OSL), mens det et annet sted står at dette vil være umulig hvis vi alt har sjekket inn bagasje (som skjer på KSU).

Takker for hjelp!

11. Nuvolari

Nuvolari EBD / *A Gold

Likes mottatt:
    3,167
    Bonuspoeng:
    113
    Begge blir booket om. Du må gjøre endringen før du sjekker inn bagasje. Du kan enten gjøre det i app eller hos sas service senter på ksu. Osl er for sent dersom du da allerede har sjekket inn bagasje i ksu.

mjon liker dette
  12. Norwegian_Traveller

Likes mottatt:
    4,614
    Bonuspoeng:
    93
    Fikk nei i dag som EBD. Vet det var ledig direkte til Stavanger.

13. stekus

stekus Senior Medlem

Likes mottatt:
    1,560
    Bonuspoeng:
    113
    Se der, varierer visst kor heldig man er med den. Man har non ikke rett til det.

Norwegian_Traveller liker dette
  14. SK927

SK927 Medlem

Likes mottatt:
    476
    Bonuspoeng:
    63
    Nei som i at det ikke var gratis eller at det ikke var mulig. Hadde du innsjekket bagasje?

15. Norwegian_Traveller

Likes mottatt:
    4,614
    Bonuspoeng:
    93
    Lot seg ikke gjøre. Og ja, innsjekket bagasje kan ha spilt inn.

Det er det jeg stusser litt på, at hvis det er årsaken så kan de bare opplyse om det.

16. Nuvolari

Nuvolari EBD / *A Gold

Likes mottatt:
    3,167
    Bonuspoeng:
    113
    Har man sjekket inn bagasje er løpet kjørt.

Rapolo, Staralliance and SK927 like this.
  17. Havnissen

Havnissen Nytt Medlem

Likes mottatt:
    88
    Bonuspoeng:
    18
    Fikk nylig endret til en tidligere avgang ved mollomlanding i OSL av en meget hyggelig og kompetent dame i utenlands loungen. Bagasje var sjekket inn i AMS og jeg tenkte det ikke ville gå pga dette, men hun fikset det og vi fløy videre sammen med bagasjen på et fly 8 timer tidligere enn planlagt.

De kan hvis de vil ;)

18. Nuvolari

Nuvolari EBD / *A Gold

Likes mottatt:
    3,167
    Bonuspoeng:
    113
    Hvordan får de da endret bagasje-tag som inneholder feil informasjon?

19. Havnissen

Havnissen Nytt Medlem

Likes mottatt:
    88
    Bonuspoeng:
    18

Hvordan det ble gjort i praksis vet jeg ikke. Hun sa hun skulle fikse det og det gjorde hun også.
    Vi kunne også se endringen i bagasjelogen i app.

20. Norwegian_Traveller

Likes mottatt:
    4,614
    Bonuspoeng:
    93
    Er det greit med tid, er det vanskeligere, men langt fra umulig. De finner bagasjen og ruter den om.

Del denne siden