Jeg flyr BKK-TPE-AMS på dag 1, overnatter i ams med 22t layover (henter da ut bagasjen) og sjekker inn på nytt igjen dagen etter og skal fly AMS-CPH-TRD men vil gjerne fly AMS-X-TRD og komme hjem tidligere
Foreløpig må man på flyplassen for å få ordnet tidligere avgang, ikke sant? Eller har noen en løsning på det så man slipper vente unødvendig på flyplassen? Har en reise fra en flyplass uten lounge i midten av august...
Stemmer. Ble forvirret fordi du ikke nevnte resten av reiseruten i den første posten og trodde du hadde en overnatting i CPH. Siden ingen andre har svart, kanskje du blir prøvekanin for resten av forumet Men det er jo en stund til september da.. kanskje noen andre er i samme situasjon før det, evt dukker det opp bonusseter så du får sikret deg en mer smidig hjemreise på forhånd. Loungen på AMS er vel ikke stort å skryte av hvis du må vente.. jeg ville tatt en tur til byen isteden.
Hehe får teste jeg da Blir å dra inn til byen om svaret er nei ja, sjekket bare inn bagasjen da, orker ikke 7 timer lounge på AMS nei
Mitt statusløse reisefølge og jeg fikk være med et tidligere fly til København på torsdag kveld. Super service i loungen, blokkerte midtsetet manuelt i tillegg. Dette var Plus Bonus. Kom frem en drøy time tidligere og fikk også kjempeservice ombord.
Litt kjedelig å dra til flyplassen kl 10 når man egentlig har billett kl 16 og ikke har lounge å slå ihjel tia i hvis man ikke får være med den tidligere avgangen. Så det skulle absolutt vært en måte å finne ut av sånt uten å måtte dra til flyplassen
Visstnok kommer det "selvbetjening i digitale kanaler" senere. Problemet er at innføring av sånt hos SAS pleier å ta litt tid...
Slik jeg leser det går også bonus billetter innunder denne kategorien? Kun for diamonden, eller hele følge? Familie på tur AAB-CPH-BGO, og kunne gjerne tatt en flight 3 timer tidligere fra AAB for litt tid til høye smørrebrød i kongens by. men er jo litt hassle å dra hele gjengen ut på flyplassen for beskjed om at det er kun meg,… erfaringer mottas med takk
Takk, leste den. Var mer ute etter om du fikk «unntaket enn regelen» om du skjønner. helt ærlig, for meg virker det for utrolig at jeg kan booke 4 pax på bonus om til en dyrere avgang uten ledige bonus, kunne fordi den ene av oss er diamond.
2 pax, diamant og gull, bonusbilletter i plus. OSL-TRD kl22 ble 2025. Det var bare en plass i plus og fikk standby på en av to billetter, men med beskjed at plass var garantert fordi det var tilstrekkelig med plass i go, men at vi måtte si ifra i gate at vi godtar nedgradering. Å komme hjem er viktigere enn plus, og på en så kort strekning har det lite betydning. Jeg ble plassert på 2E, og en drøy halvtime før boarding skulle starte sjekket jeg om det kanskje var en bedre plass tilgjengelig. Så at en hel rad med plus var åpnet opp, snakket med bakkepersonalet i loungen og han fikk flyttet min kjære fra standby til pluss og oss sammen på rad 6, med en av de meget få ledige seter på flyet mellom oss. Dette ble ordnet på en bra måte
Fungerer altså ikke i Tallinn. I hvert fall ikke når personen i ticket office er syk Check in sier at dem ikke kan endre noe som helst, kun ta imot bagasje. Ticket office er i dag først bemannet på ettermiddagen, pga sykdom. Så da ble det nei, nei, nei. Tok flere telefoner til kundeservice og fikk all mulig svada tilbake, ingen kunne endre reisen. Ukas dose med "nei, tyvärr" er allerde brukt opp
Vurderte kort om jeg bare skulle kjøpe meg billett og prøve å få den refundert seinere. Noen som tror jeg hadde kommet noen vei med det?
Fikk booket om to stk Plus bonus innenriks i helgen i serviceskranken OSL selv om kun 3 seter til salgs i Plus, så rimelig stappfullt fly. Endte opp med det grusomme midtsetet x 2, men tok den smellen for 4 timer tidligere avgang.
Tar opp igjen denne. Ikke prøvd før, men to erfaringer siste dager: BGO-TRD i går, TRD-BGO i dag. Ville av ulike grunner bytte til tidligere avgang begge dager. BGO-TRD gikk helt greit, selv om hun jeg snakket med ikke kjente til at det gikk an og måtte spørre sjefen. TRD-BGO var en historie i seg selv. Ferdig på jobb litt før planlagt, billett 1815, tenkte jeg kunne rekke 1625. Tok flybuss som skulle ankomme Værnes 1545. Vel ombord i bussen sa sjåføren at han regnet med at alle var klar over at med rushtid og veiarbeid kom bussen til å bruke minst en halvtime mer enn rutetabellen tilsier. Noen av oss tenker vel at dette er informasjon som burde vært inkludert i rutetabellen, men den gang ei. Omtrent samtidig kom det SMS om at mitt egentlige fly 1815 var forsinket til 1950. Kom frem 1616, rakk akkurat å se at status endret seg fra "gate closing" til "gate closed", så det var jo ikke optimalt. Men her skjer det interessante: For det første visste heller ikke han jeg snakket med her at det var mulig å endre, men måtte spørre sjefen. Når han hadde gjort det var det imidlertid ikke noe problem å endre til TRD-OSL-BGO som gjorde at jeg kommer hjem en halvtime tidligere, og heller ikke noe snakk om å betale for ekstra avgifter osv. Så summa summarum ganske nyttig fordel dette.
Tror du var ekstra heldig med omrutingen. Håper ikke alle skal begynne å kreve omrutinger for da forsvinner nok fort fordelen igjen. Her var det jo de i skranken som tilbød det og da er det jo bare veldig hyggelig.
Nå tror jeg ikke at det selv blant Diamanter er en stor andel som tar en omruting for å spare en halvtime Folk flest tar seg vel en ekstra halvliter på avreiseflyplassen.