Gratis ombooking samme dag for Diamant

Tråd i 'SAS EuroBonus' startet av Jensemann, 16. juni 2023.

  1. Kjetil L

    Kjetil L Senior Medlem

    Innlegg:
    729
    Likes mottatt:
    2,209
    Bonuspoeng:
    93
    Jeg tenker det er greit så lenge man ber om ruten som lar en ankomme destinasjonen tidligst mulig og ikke får lagt på mellomlandinger for å tjene ekstra poeng.
     
  2. LL_Air

    LL_Air Medlem

    Innlegg:
    58
    Likes mottatt:
    102
    Bonuspoeng:
    33
    Er ikke så sikker på om han var heldig med ombookingen. Siden opprinnelig fly var forsinket så har SAS vært ganske snille med ombooking for statuskunder. Har i alle fall opplevd der selv mange ganger, selv i SAS Go.
     
  3. geirh

    geirh Nytt Medlem

    Innlegg:
    35
    Likes mottatt:
    61
    Bonuspoeng:
    18
    Tja. Poengene spilte ingen rolle for min del (vet ikke om jeg faktisk får poeng for to flights i stedet for en?), men synes generelt ikke det er urimelig å be om det alternativet som gjør at man kommer hjem minst mulig forsinket. Har også tilbragt nok tid på Værnes i livet, lite fristende å sitte der fra 1616 til 1950, bedre å sitte på to fly og/eller i en lounge.
     
    kiev, Eddie47 and OyvindN like this.
  4. Jan Fredrik

    Jan Fredrik Veteran

    Innlegg:
    1,811
    Likes mottatt:
    1,719
    Bonuspoeng:
    113
    Skal til SVG i dag, hadde egentlig booket 15:15, men fikk lyst til å dra tidligst mulig. Eneste flyet som går tidligere er 13:10 (utrolig nok!), og hadde tenkt til å få byttet til dette i serviceskranken. Fra i går til i dag har flyet gått fra å ha mye ledig til å være totalt utsolgt. Ser at det er satt opp med en CRJ900, sjekket ikke flytype i går, men mistenker flybytte.

    Drar allikevel til OSL nå snart og er spent på å se både om jeg får lov til å stå på SBY til 13:10 og ikke minst om jeg kommer med :rolleyes:
     
  5. Jan Fredrik

    Jan Fredrik Veteran

    Innlegg:
    1,811
    Likes mottatt:
    1,719
    Bonuspoeng:
    113
    Fikk stå på standby, men det gikk ikke. Én no-show, men en crew ble prioritert over meg, som nok var en helt fair vurdering. En EBG fikk forøvrig også stå på SBY (var rett foran meg i serviceskranken og møtte igjen i gate), usikker på billettype.

    Ble noen timer i loungen på meg, med andre ord.
     
  6. Woodswing

    Woodswing Aktivt Medlem

    Innlegg:
    300
    Likes mottatt:
    1,501
    Bonuspoeng:
    93
    Nå har jeg prøvd på telefon å booke om et fly fra i morgen tidlig til ettermiddag. Fra KRS til OSL.
    De ville ha 2000 i gebyr.
    Det er liksom litt offside å dra ut til flyplassen for å booke om til senere. Som jeg må for å bruke Diamant godet.

    Loungetilbudet på KRS International Airport er svakt.
     
  7. Jan Fredrik

    Jan Fredrik Veteran

    Innlegg:
    1,811
    Likes mottatt:
    1,719
    Bonuspoeng:
    113
    Skal vel komme en mulighet for ombooking i digitale flater etter sommeren. Og den er vel snart på hell? :oops:
     
    Woodswing liker dette
  8. Malmo

    Malmo Status: EBD

    Innlegg:
    440
    Likes mottatt:
    729
    Bonuspoeng:
    93
    Det er vel gratis ombooking samme dag og ikke til senere? mao. gebyret er vel prisdifferensen for ny billett for dagen etter?
     
  9. Jorge

    Jorge Fastboende

    Innlegg:
    5,195
    Likes mottatt:
    7,541
    Bonuspoeng:
    293
    For det første gjelder denne fordelen bare samme dag som avreise. SAS har også bevist valgt at man må gjøre dette i innsjekk eller servicesenter for å ikke bruke av tiden til gate og kundeservice. Så kan man jo diskutere hvor stort problem dette hadde vært siden fordelen bare gjelder diamant. Som @Jan Fredrik sier så kommer det en selvbetjeningsløsning for dette etterhvert så man slipper å dra på flyplassen. Hvis SAS IT får ut fingeren..
     
    Insomnia4u, Meursalt and holmen like this.
  10. democomputer

    democomputer Senior Medlem

    Innlegg:
    1,273
    Likes mottatt:
    5,561
    Bonuspoeng:
    183
    Jeg tolket det som endring for samme dag, fra tidlig til senere. Og det er klart at når man ønsker endring den veien så er det jo greit å slippe å dukke opp på flyplassen.

    Hvis du ønsker å være med tidligere så er det jo greit å dukke opp, men hvis du vil fly seinere så er det jo ikke for å henge på lounge/flyplass.

    Håper det kommer selvbetjening i app for dette. I det minste mulighet for request med manuell behandling hvis de ikke slipper det fri...

    K
     
    stekus liker dette
  11. TomF66

    TomF66 Senior Medlem

    Innlegg:
    1,308
    Likes mottatt:
    1,300
    Bonuspoeng:
    113
    En selvbetjeningsløsning i app + at det gjelder feks "24 timer før din avgang" så kunne det vært nyttig også hvis man kommer fra langdistanse og har en lang connection man gjerne vil korte inn :)

    Da kunne man fått til endringen før man lemper bagasjen på båndet !
     
    Nordlands and stekus like this.
  12. Flight Cancelled

    Flight Cancelled Bonusjeger

    Innlegg:
    1,564
    Likes mottatt:
    3,687
    Bonuspoeng:
    113
    I morgen skal jeg fly BCN-CPH-OSL og så videre innenriks, alt sammenhengende i Plus Bonus. To timer i Køben og fire timer i Oslo. Det er to tidligere fly som går fra Oslo, som jeg ønsker å nå. Kan jeg forvente at tredjepartshandling i Barcelona er kjent med dette og får booket meg om tidligere fra OSL?

    Det første av de to er 55 min etter landing, som krever ombooking før ankomst OSL mtp bagasje. Avgang nummer to er to timer etter landing OSL. Mistenker at beste alternativ er å be om å få bagasje kun sjekket inn til København, for å forsøke ombooking til kortest mulig mellomlanding på OSL der. Erfaringer?
     
  13. Ruby

    Ruby Super-veteran

    Innlegg:
    2,000
    Likes mottatt:
    7,714
    Bonuspoeng:
    183
    Forsøkt dette i dag, søndag og mye fulle fly. Ble uten problem, Booket om fra 21:50 til 15:15. (OSL-SVG)
    Digger denne fordelen :)
     
    Woodswing, EndreD, Insomnia4u and 5 others like this.
  14. Nordlands

    Nordlands EBD

    Innlegg:
    868
    Likes mottatt:
    2,720
    Bonuspoeng:
    93
    Spurte i innsjekk på AES i morges om å få bytte fra 12:40 til 10:30 avgang på OSL-BOO med Plus Bonus billett. De sa de egentlig ikke hadde lov å endre bonus-billett, men prøvde likevel og fikk ikke lov av systemet. Spurte på nytt i lounge på OSL, da var det null problem å få endret. Så grei fordel, men håper også det blir selvbetjent i app snart.
     
    Kristian and Flymunda like this.
  15. stekus

    stekus Senior Medlem

    Innlegg:
    985
    Likes mottatt:
    798
    Bonuspoeng:
    93
    Har noen erfaring med å bruke denne fordelen med bio biljett kampanjen? Leste en annen plass at de ekstra bio poengene forsvinner ved irrops der folk ble flytta til andre avganger?
     
  16. stekus

    stekus Senior Medlem

    Innlegg:
    985
    Likes mottatt:
    798
    Bonuspoeng:
    93
    Sendte en klage til customer service, spent på om jeg hører noe mer etter dette svaret

    Dear S.... ,

    I hope this email finds you well. I want to extend my sincere apologies for the inconvenience and frustration you experienced today while trying to avail the new Euro Bonus Diamond benefit for a free change of departure at Tallinn airport. Your feedback is invaluable to us, and I want to assure you that we take your concerns very seriously.

    I deeply regret the disappointment and the difficulties you encountered while attempting to utilize the benefit. The situation you described is certainly not reflective of the level of service we aim to provide, and I apologize for any distress this may have caused you.

    I understand that you faced challenges in finding someone available to assist with the free change of departure within the timeframe you desired. It's disappointing to hear that both the check-in team and our customer service were not able to provide the assistance you needed, even when there were available tickets until check-in closed.

    Offering benefits to our valued Euro Bonus Diamond members is a priority for us, and I want to acknowledge that we have fallen short in living up to our promise in this instance. I assure you that we are actively reviewing our processes and communication to ensure that such issues do not occur in the future.

    I want to assure you that your feedback is being taken into consideration as we work to improve our services. Your experience is important to us, and we are committed to addressing the shortcomings and making necessary adjustments to avoid similar situations moving forward.

    In light of the inconvenience you experienced, our customer service team will be in touch with you to discuss your specific situation, address any concerns, and explore suitable compensation options.

    Once again, please accept my sincerest apologies for any inconvenience and frustration you faced. Thank you for bringing this matter to our attention, and we appreciate your understanding as we work to address your concerns and provide a better experience on your future travels with us.

    Warm regards
     
    Upsaker and Brukernavnet like this.
  17. Jan Fredrik

    Jan Fredrik Veteran

    Innlegg:
    1,811
    Likes mottatt:
    1,719
    Bonuspoeng:
    113
    Virker veldig som at den meldingen var skrevet med generativ AI – isåfall litt kult (så lenge de har kontroll på hva den lirer av seg, og faktisk følger opp…)
     
    freddyen liker dette
  18. geirh

    geirh Nytt Medlem

    Innlegg:
    35
    Likes mottatt:
    61
    Bonuspoeng:
    18
    Jeg har begynt å anta at alle tilbakemeldinger jeg får fra kundeservice osv er AI-genererte nå, noe som forsåvidt er helt greit. Regner også med at i hvert fall selskaper som vet hva de driver med har en eller annen fornuftig strategi for slikt. Litt usikker på kategoriseringen av SAS her.
     
    magnusant and Teknolai like this.
  19. Jan Fredrik

    Jan Fredrik Veteran

    Innlegg:
    1,811
    Likes mottatt:
    1,719
    Bonuspoeng:
    113
    Synes isåfall de kunne bedt AI-en om å være litt mer kort og konkret… Der har SAS mye å gå på!
     
    Flyingdutchman and Kristian like this.
  20. Flyingdutchman

    Flyingdutchman Veteran

    Innlegg:
    3,586
    Likes mottatt:
    22,703
    Bonuspoeng:
    183
    Litt som noen selskap praktiserer med kortversjon av en lang jussgreie. ‘Det vi prøver å si er, ja vi skjønner problemet og ja vi skal følge opp’ fulgt av en lang redegjøring for de som gidder å lese det.
    Var det ikke noe NAV også hadde som mål for en stund siden? ‘Klar tale’ eller noe slikt. Bare starte med ‘ja, din stønad er godkjent’ heller enn ‘i lys av innsendte dokumenter og i hentold til paragraf sånn og sånn -ramset opp- har vi fattet et vedtak’. Det er faktisk ikke så vanskelig å være tydelig samtidig som man kan tilfredstille jurister og byråkratiet.
     
    Rscott, holmen and Brukernavnet like this.

Del denne siden