Gratis ombooking samme dag for Diamant

Tråd i 'SAS EuroBonus' startet av Jensemann, 16. juni 2023.

  1. Chrisljo

    Chrisljo Veteran

    Innlegg:
    2,158
    Likes mottatt:
    1,897
    Bonuspoeng:
    113
    Fikk brukt denne fordelen i går, måtte dra tidlig til ARN for å ta en call og fikk uten problem booket om til tidligere flight på en Go Light billett. De foreslå også proaktivt en enda tidligere flight, men det passet ikke.
     
    Insomnia4u liker dette
  2. LL_Air

    LL_Air Nytt Medlem

    Innlegg:
    49
    Likes mottatt:
    90
    Bonuspoeng:
    18
    Så ble denne flott fordelen endelig benyttet. Hadde booket fly pga sent møte i Oslo. Viste seg at det ble mye kortere enn ventet og tenkte jeg hadde god tid til å endre på flyplassen. Så var det seg slik i går at Gardermobanen var stengte det meste av ettermiddagen med påfølgende kaos både på Oslo S og OSL. Klarte å karre meg til en plass på Buss for Flytog og kom opp akkurat i tide til å ikke rekke å bytte til neste avgang. Fikk endret til avgangen etter det, men fikk beskjed om "waitlist" - dette pga Go som jeg hadde billett i var ganske full. Agent mente at det burde gå bra siden det var god plass foran.

    Møtte i gate og ble oppgradert til Pluss. Fikk både drikke og sjokolade. Super service og god fordel!
     
    chrt, Teknolai, DanH and 15 others like this.
  3. lokke

    lokke Medlem

    Innlegg:
    68
    Likes mottatt:
    197
    Bonuspoeng:
    33
    Fikk også benyttet meg av dette i dag, hadde billett OSL-SVG sen ettermiddag, og var tidligere enn ventet på flyplassen. Resepsjonisten i loungen fikset det raskt og enkelt med noen få tastetrykk og eneste spørsmål var: hvilken flygning ønsker du? Fikk dog ikke opp nytt boardingkort i appen, men 2 tastetrykk til så skrev hun ut et nytt på papir. Må si dette er en av de beste fordelene med diamant!
     
    Teknolai, EndreD, Rapolo and 3 others like this.
  4. Chrisljo

    Chrisljo Veteran

    Innlegg:
    2,158
    Likes mottatt:
    1,897
    Bonuspoeng:
    113
    Verdt å merke seg, min endrede flygning dukket ikke opp med opptjening, til tross for at boardingpass ga inngang i lounge (go light). Retroreg gikk helt fint, så kanskje bare en glipp? Men verdt å dobbelsjekke når man bruker denne muligheten.
     
    Are, Flymunda and holmen like this.
  5. Flymunda

    Flymunda Senior Medlem

    Innlegg:
    1,043
    Likes mottatt:
    7,069
    Bonuspoeng:
    183
    Jeg endret både frem og tilbake til ARN i helgen som var. På vei bort kom med poeng, dog uten biotillegget. På vei hjem er ikke kommet, så synes å være en svakhet.
     
  6. Flymunda

    Flymunda Senior Medlem

    Innlegg:
    1,043
    Likes mottatt:
    7,069
    Bonuspoeng:
    183
    Jeg fikk heller ikke de nye endrede opp i appen. Og utreisen min kom opp som kansellert hvor det stod at de jobbet med å tilbakebetale. Så IT-systemet er ikke helt tilpasset den nye fordelen.
     
    lokke liker dette
  7. TomF66

    TomF66 Senior Medlem

    Innlegg:
    1,288
    Likes mottatt:
    1,268
    Bonuspoeng:
    113
    Kanskje ikke helt topic ….men seatblock….

    virker det bare sånn tilfeldig. Jeg ser jo at jeg på 1D (skal flytte meg hvis eddie kommer ) …så er det fult mulig å velge 1e og f.

    Tidligere mener jeg å ha sett at setet ble utilgjengelig - ihvertfall når det er mye ledig.
     
  8. stekus

    stekus Senior Medlem

    Innlegg:
    962
    Likes mottatt:
    743
    Bonuspoeng:
    93
    Du selv vil jo kunne flytte deg til nabosete. Prøv å velge sete hvis du sjekker samme avgang med en helt clean browser, uten at du logger inn med egen bruker
     
  9. TomF66

    TomF66 Senior Medlem

    Innlegg:
    1,288
    Likes mottatt:
    1,268
    Bonuspoeng:
    113
    Sjekker uten å være logget inn og med annen PC......fullt mulig booke midtsetet der.
     
  10. Jorge

    Jorge Veteran

    Innlegg:
    4,920
    Likes mottatt:
    7,128
    Bonuspoeng:
    183
    Og når er det du skal ut å fly? Hvis jeg ikke husker feil så trer ikke seatblock i kraft før 72 timer før avgang.
     
  11. Rscott

    Rscott Senior Medlem

    Innlegg:
    1,480
    Likes mottatt:
    3,384
    Bonuspoeng:
    113
    Kan bekrefte det samme. Sjekket en reise om fire dager og en om fire uker. Det er mulig å velge midtsete på begge. Det er vel helst at setene ikke automatisk blir tildelt andre, men at de må velge dem aktivt selv. Jeg kan i hvert fall telle på omtrent en finger den gangen jeg ikke har hatt ledig midtsete det siste året.

    Skal sjekke på nytt i morgen når det er 72 timer til avgang.
     
  12. Jorge

    Jorge Veteran

    Innlegg:
    4,920
    Likes mottatt:
    7,128
    Bonuspoeng:
    183
    Jeg har 72 timer til en reise allerede nå i ettermiddag, så kan sjekke da :)
     
    Rscott liker dette
  13. TomF66

    TomF66 Senior Medlem

    Innlegg:
    1,288
    Likes mottatt:
    1,268
    Bonuspoeng:
    113
    Ja - det kan jo være at det er sånn. Jeg synes jo ganske ofte av det dukker opp i noen midten må jeg si - men det er kanskje fordi jeg ofte er på fulle fly da :)
     
    Last edited: 13. sept 2023
    Staralliance liker dette
  14. Kjetil L

    Kjetil L Senior Medlem

    Innlegg:
    568
    Likes mottatt:
    1,585
    Bonuspoeng:
    93
    Relevant for både trådens tema og nåværende diskusjon;

    Fikk booka om til tidligere fly uten noe stress, men checkin-agenten plasserte meg i midtsete. Tenkte flyet var fullt da, dessuten var det bare en 45 minutters flyvning.

    Men nei, det var flere seterader med med to ledige seter..
     
    NoLimit liker dette
  15. Jorge

    Jorge Veteran

    Innlegg:
    4,920
    Likes mottatt:
    7,128
    Bonuspoeng:
    183
    Vel.. Midtsetet ble blokkert, men det ble også resten av kabinen, minus fem seter :rolleyes:

    Screenshot_20230912-194813.png
     
    TomF66 liker dette
  16. TomF66

    TomF66 Senior Medlem

    Innlegg:
    1,288
    Likes mottatt:
    1,268
    Bonuspoeng:
    113
    Hehe..... Ikke godt å bli klok på. Kan har vært bare EBD og EBG ombord :rolleyes:
     
  17. Jorge

    Jorge Veteran

    Innlegg:
    4,920
    Likes mottatt:
    7,128
    Bonuspoeng:
    183
    Nja.. Med mindre de har startet med å reservere seter 4-5 rader bakover for Diamant da ;)

    Edit: Og der innså jeg hvilken tråd dette er :oops: Lang diskusjon som er veldig off topic. Flytte til diamant service-tråden eller en dedikert seatblocktråd (hvis det finnes) kanskje? :p
     
  18. trygveat

    trygveat Veteran

    Innlegg:
    3,061
    Likes mottatt:
    5,900
    Bonuspoeng:
    183
    Vanlig fenomen at store deler av kabinen markeres som blokkert ved T-72. Mulig alle foreslåtte seter fra Theoretical Seating krysses av? Hvordan ser setekartet ut om du starter en dummy booking med/uten status?
     
  19. Jorge

    Jorge Veteran

    Innlegg:
    4,920
    Likes mottatt:
    7,128
    Bonuspoeng:
    183
    Det er likt både med og uten status. Ser ut som ett av setene som ikke var blokkert har blitt borte også. AF viser at det har blitt blokkert, ikke opptatt. Fare for at flyet er veldig fullt kanskje? Antar at Theoretical Seating er forhåndstildeling av seter til de som ikke har valgt selv?
     
  20. trygveat

    trygveat Veteran

    Innlegg:
    3,061
    Likes mottatt:
    5,900
    Bonuspoeng:
    183
    Ikke utenkelig, men bookingklasser vil nok gi en sikrere indikasjon.

    Ja, både forhåndstildeling av seter og soft/status block.
     

Del denne siden