Gratis ombooking samme dag for Diamant

Tråd i 'SAS EuroBonus' startet av Jensemann, 16. juni 2023.

  1. Jorge

    Jorge Veteran

    Innlegg:
    4,927
    Likes mottatt:
    7,138
    Bonuspoeng:
    183
    Forøvrig så får jeg lov til å endre sete i appen. Det er setevalg ved nybestilling som ikke går.
     
  2. Upsaker

    Upsaker Fastboende

    Innlegg:
    7,825
    Likes mottatt:
    22,186
    Bonuspoeng:
    293
    Samme her. Har en flight om 70 timer. I går var omtrent alle seter mulig å booke, inkludert midtsete mellom meg og en kamerat, begge diamanter. I dag er alle seter blokkert bortsett fra 11A og F.
     
  3. democomputer

    democomputer Senior Medlem

    Innlegg:
    1,252
    Likes mottatt:
    5,474
    Bonuspoeng:
    183
    Tenkte jeg skulle prøve meg i morgen hjem fra Tromsø, tar gate oppdraget eller er det andre på TOS som kan hjelpe? Noen med erfaring?

    K
     
  4. AB69

    AB69 Medlem

    Innlegg:
    136
    Likes mottatt:
    248
    Bonuspoeng:
    43
    Mener du ombooking for diamant? Det er i innsjekkingsskranken / SAS Service Point på TRD & OSL ihvertfall. Har ikke grunn til å tro at det er annerledes på TOS...
     
    democomputer liker dette
  5. democomputer

    democomputer Senior Medlem

    Innlegg:
    1,252
    Likes mottatt:
    5,474
    Bonuspoeng:
    183
    Ja, er det ikke det tråden handler om?:p

    Er bekymret for at innsjekk er outsourcet og service point er ikke-eksisterende, så derfor på jakt etter erfaring fra TOS.

    K
     
    dandor liker dette
  6. Upsaker

    Upsaker Fastboende

    Innlegg:
    7,825
    Likes mottatt:
    22,186
    Bonuspoeng:
    293
    Selv ansvarlig i innsjekken på Haneda hadde hørt om dette, så det er lov å håpe.
     
  7. Rapolo

    Rapolo Senior Medlem

    Innlegg:
    771
    Likes mottatt:
    2,708
    Bonuspoeng:
    93
    Erfaring fra innsjekkingsskranken på SVG (betjent av ansatte fra Widerøe GH) forrige uke er at de er fullt klar over denne fordelen, men at veilederen deres tydelig beskriver at det kun gjelder reisende med diamantkort og ikke andre reisende i samme booking uten diamantkort.
    Hadde SVG-OSL-CPH-CTA med overnatting i CPH. Av en eller annen årsak er var det aldri mulig å booke SVG-CPH-CTA, så ba om å få endret til denne da jeg sjekket inn. De kunne fint ha gjort det for meg, men da altså ikke for min medreisende. Opprinnelig fly viste seg å være forsinket, men bakkepersonalet på SVG har ingen ekstra fullmakter ved IROPS. Åpenbart at det praktiseres ulikt fra SAS-ansattes side (ref andres erfaringer), så helt sikkert har større spillerom for de som faktisk jobber i, og ikke bare for, SAS. Likevel frustrerende at det praktiseres ulikt da det gir falske forhåpninger for oss reisende.
     
    NoLimit and stekus like this.
  8. democomputer

    democomputer Senior Medlem

    Innlegg:
    1,252
    Likes mottatt:
    5,474
    Bonuspoeng:
    183
    Fasit:
    TLDR: Success.

    Flyet jeg ville være med gikk selvsagt fra teltterminalen til TOS (Det må da finnes plass til å håndtere internasjonal trafikk på den vanlige terminalen?)

    22 minutter til avgang: Innsjekk på hovedterminal sa at det var god plass, bare å spørre i gate.

    18 minutter til avgang: Ny security, greit med folk. Og det kommer ganske mange bak meg også.

    9 minutter til avgang: Gatekeeper ordner ombooking.

    3 minutter til avgang: Boarding Completed

    Det var nok noen på samme flyet som meg innkommende som var booket på dette flyet, så de ventet på dem gjennom security.

    K
     
    Molde, Brukernavnet and holmen like this.
  9. stekus

    stekus Senior Medlem

    Innlegg:
    962
    Likes mottatt:
    743
    Bonuspoeng:
    93
    Du reiste med Longyearbyen flyget. Dem må vente på at alle har kommet deg gjennom tolla og fått levert inn bagasjen igjen.

    TOS skal vel være ferdig ombygget til slutten av året. Da er forhåpentligvis snart teltet historie
     
  10. eddbra

    eddbra Nytt Medlem

    Innlegg:
    18
    Likes mottatt:
    68
    Bonuspoeng:
    13
    Nokon som har testa ut denne fordelen i Ålesund?

    Ønskar å ta 09-fly AES-OSL neste veke, men det er utsolgt for bonusbilletter. Det er ledige bonusbilletter same kveld kl.18. Kan eg då booke bonusbillett på 18-flyet, og møte opp til 09-avgangen å håpe på ledig plass?
     
  11. LL_Air

    LL_Air Nytt Medlem

    Innlegg:
    49
    Likes mottatt:
    90
    Bonuspoeng:
    18
    En kollega prøvde denne på SVG på mandag via innsjekking. Ble avvist hvor de sa at det ikke gikk an å endre en GoLightbillett. Så agenten kjente nok ikke til fordelen og min kollega "fant heller ikke fram til den".

    Gikk da til boardingagent, som ringte ned til innskjekk og fikk endret billetten. Så gikk bra til slutt, men litt kjedelig at ikke alle agenter er klar over fordelen.

    Vi benyttet oss også av fordelen i går på OSL og endret da i skranken på innenriksloungen uten problem.
     
    stekus and EndreD like this.
  12. EndreD

    EndreD Veteran

    Innlegg:
    2,010
    Likes mottatt:
    11,093
    Bonuspoeng:
    183
    Ja
     
  13. stekus

    stekus Senior Medlem

    Innlegg:
    962
    Likes mottatt:
    743
    Bonuspoeng:
    93
    Det haster å få denne fordelen inn i appen så man kan ordne selv!
     
    Jan Fredrik and Staralliance like this.
  14. Kaare_Lars

    Kaare_Lars Medlem

    Innlegg:
    165
    Likes mottatt:
    596
    Bonuspoeng:
    93
    Nyttig sak dette åpenbart, et tips kan også være å booke avganger som passer, slik at man slipper å bytte.
     
    holmen liker dette
  15. view

    view Veteran

    Innlegg:
    1,883
    Likes mottatt:
    1,990
    Bonuspoeng:
    113
    Hehe, høres jo enkelt ut men hvor mange ganger har man ikke avrundet kundemøter tidligere enn planlagt og ønsker seg på et tidligere fly, da er det gull verdt.

    Et annen og kanskje enda bedre fordel i mine øyne, er at når det ikke finnes ledige bonus billetter og man må booke en sen connection, kan man komme med tidligere likevel med denne fordelen. Det testet jeg i sommer og det er helt nydelig.
     
  16. Sofcha

    Sofcha EBD/NCPLATINUM

    Innlegg:
    82
    Likes mottatt:
    194
    Bonuspoeng:
    33
    Fikk booket om til ett tidligere fly BGO-OSL igår.
    Go light billett og kun 1 av 2 som var diamant.
     
  17. kiev

    kiev Ex Spært

    Innlegg:
    1,256
    Likes mottatt:
    4,483
    Bonuspoeng:
    113
    Jeg reiser stort sett på TravelPass for jobben, og prøvde Diamant-trikset på en retur fra London her i uken. Det virket helt fint, fikk endret både på LHR og OSL og kom fire timer tidligere hjem totalt. Det jeg ikke tenkte på er at TPC faktureres i etterkant. Gate manager på LHR endret tydeligvis til høyere billettklasse slik at turen ble ca 2000 kroner dyrere.
    Ikke gratis endring for TPC altså!
     
  18. Henrik

    Henrik Hellas-sympatisør

    Innlegg:
    2,178
    Likes mottatt:
    8,087
    Bonuspoeng:
    183
    Håper SAS legger seg langflate på denne, men det lille jeg har hatt å gjøre med Corporate Support har vært hårreisende dårlig.

    Vi var mange som ikke kunne bestille på klippekort grunnet noe gammelt ræl av grunndata i EB-profil. Det var obligatoriske (men skjulte i UI) felter som ikke var fylt ut, antagelig lagt til etter at folk registrerte seg for mange herrens år siden.

    Ihvertfall, SAS Corporate Support skjønte problemet, men nektet plent å fikse det. Det måtte nemlig EB-avdelingen gjøre. Og de kunne ikke snakke sammen, selv om vi stod med et 100-klippspass og hadde 6-7 stk som hadde samme problem, måtte vi selv individuelt ringe EB for å fikse det. De kunne ikke videreformidle noe.

    Angrer nå på at jeg ikke tok med visittkortet til noen av direktørene da vi var på Munchmuseet så de kunne forstå ståa i egen organisasjon.
     
    Kjetil L, kiev, holmen and 2 others like this.
  19. kiev

    kiev Ex Spært

    Innlegg:
    1,256
    Likes mottatt:
    4,483
    Bonuspoeng:
    113
    Ja, har vært igjennom den mølla selv. Tror koden til SAS IT er modellert på hårklysene man drar ut av sluket i dusjen. Og lysten til å kjempe med disse folkene er lavere enn lysten til å rense sluket.
     
    markus, Spielhaug, Kristian and 3 others like this.
  20. benair

    benair Medlem

    Innlegg:
    142
    Likes mottatt:
    226
    Bonuspoeng:
    43
    Fortsatt ingen mulighet for ombooking direkte i app?
     

Del denne siden