Gratis ombooking samme dag for Diamant

Tråd i 'SAS EuroBonus' startet av Jensemann, 16. juni 2023.

  1. interface87

    interface87 Medlem

    Innlegg:
    174
    Likes mottatt:
    279
    Bonuspoeng:
    63
    Noen som har prøvd dette i HAU? Står her på flyplassen nå og de sier «vi kan ikke endre billetter her»
     
  2. Mavo

    Mavo Senior Medlem

    Innlegg:
    549
    Likes mottatt:
    535
    Bonuspoeng:
    93
    Mistenker at dette er manglende kompetanse på LHR. Forsøkte selv nylig å bytte avgang i gate, fikk da beskjed om at det ikke kunne gjøres med mindre jeg reiste i SAS Plus, ellers måtte jeg betale mellomlegget. Orket ikke å diskutere dette nærmere da det uansett bare var to timer, tok heller en liten loungerunde og egentid, men det var tydelig at hun i gaten ikke kjente til dette (nevnte spesifikt EBD-fordel til å begynne med).
     
    paron and kiev like this.
  3. kiev

    kiev Ex Spært

    Innlegg:
    1,256
    Likes mottatt:
    4,483
    Bonuspoeng:
    113
    Vet ikke om diamant-regelen gjelder for TPC. Kunne vært greit å få det bekreftet skriftlig. Har ikke sjekket det fra andre steder enn OSL-TRD tidligere, og der har jo TPC ganske så faste priser virker det som. Ellers er det ikke veldig aktuelt da SAS nesten ikke orker å sette opp fly på mange strekninger lengre. Brussel f.eks er skåret ned så man er heldig om det overhode går et fly hjemover på ettermiddagen :(
     
  4. Tore

    Tore Milehunter Offisiell Representant Admin

    Innlegg:
    5,127
    Likes mottatt:
    114,515
    Bonuspoeng:
    350
    Du kan ikke bytte i gate. Det står klart i reglene. Servicepoint på flyplassen. Innsjekk, serviceskranke eller lounge.

    Så at du ikke fikk bytte er helt korrekt.
    https://www.sas.no/eurobonus/medlem...&sfmc_mg=b7d46768-be7a-47b5-9c99-8f9d2c096853
     
    Mavo, NoLimit, Rapolo and 3 others like this.
  5. democomputer

    democomputer Senior Medlem

    Innlegg:
    1,252
    Likes mottatt:
    5,474
    Bonuspoeng:
    183
    På TOS fikk jeg beskjed i innsjekk om å gå til gate. Vel inne på teltterminalen fikset gate meg plass på tidligere fly. Det var riktig nok plus pro (ikke C), men jeg snakket om diamantfordel på innsjekk, og de sjekket ikke billett før de sendte meg videre.

    K
     
  6. trulsdd

    trulsdd Nytt Medlem

    Innlegg:
    38
    Likes mottatt:
    24
    Bonuspoeng:
    8
    Ankom Sola lufthavn kl. 14:25. Skulle opprinnelig SVG-BGO-OSL, men et møte hadde blitt fremskyndet og jeg måtte komme meg bort litt tidligere. Kostet over 1000kr å booke om SAS+-billetten, så jeg satset på at jeg kunne dra fordel av EBD. Spurte pent om jeg kunne komme på neste fly til Oslo, som ikke hadde begynt boarding enda. Han i skranken nede kikket på meg, på klokken og så på datamaskinen før han sa "greit, men skynd deg" og booket meg inn til 14:30-flyet. Det var forøvrig allerede 10 minutter forsinket, så litt margin var der.

    Traff på en bekjent som hadde gjort det samme (dog møtt opp litt tidligere) og fått sete. Jeg hadde fått skumle "standby". Gjorde meg til kjenne i gaten og sa at jeg hadde standby og spurte vennlig hvordan oddsen for å få bli med så ut. Hun ble tydelig irritert og sa at det kunne jeg glemme, jeg skulle via BGO og dermed basta. Etter litt vennlig "joda, men dette er allerede fikset - jeg skal på denne flighten, det er booka om av din kollega, jeg bare lurer på om det er et ledig sete :) :)" så fikk jeg til slutt 1D. Flyet tok vel av sånn 15:00 en gang, etter mye forsinkelser.

    Fikk naturligvis ikke poengene for SVG-BGO-OSL, så der sparte SAS både penger og poeng på å tilby meg å hoppe på et ledig sete.
     
    chrt, tobeornot999, Flymunda and 6 others like this.
  7. Mavo

    Mavo Senior Medlem

    Innlegg:
    549
    Likes mottatt:
    535
    Bonuspoeng:
    93
    Der kan man se - like greit at jeg ikke sto på mitt da! Faktisk ikke tenkt over det, ref. også antallet her som har vært i gate, men det gir jo i grunn mening.
     
  8. LaDuden

    LaDuden Aktivt Medlem

    Innlegg:
    467
    Likes mottatt:
    1,502
    Bonuspoeng:
    93
    Kan være greit å lagre denne linken til favoritter/ta screenshot og ha den lett tilgjengelig hvis man møter noen ved innsjekk som ikke har fått det med seg.
     
  9. Nuvolari

    Nuvolari EBD

    Innlegg:
    1,044
    Likes mottatt:
    1,518
    Bonuspoeng:
    113
    Hvis man ikke rekker flyet, kan man da endre til en senere avgang?
     
  10. Lars J

    Lars J Veteran

    Innlegg:
    2,689
    Likes mottatt:
    7,817
    Bonuspoeng:
    183
    Vet ikke om noen har testet, men i prinsippet, nei.


    Fri ombokning samme dag er en ny medlemsfordel som er tilgjengelig for våre EuroBonus Diamant-medlemmer. Dette betyr at hvis du er en Diamant-medlem, kan du endre din flygning til en tidligere eller senere avgang samme dag uten ekstra kostnad. Ombokningen må gjøres på den opprinnelige avreisedagen og er for øyeblikket kun mulig ved våre innsjekkingsskranke og SAS servicesteder på flyplassen. Vær oppmerksom på at vanlige billettregler gjelder når avgangstiden er passert.
     
    Nuvolari liker dette
  11. Jan Fredrik

    Jan Fredrik Veteran

    Innlegg:
    1,805
    Likes mottatt:
    1,695
    Bonuspoeng:
    113
    Jeg har fått til det en gang, men da var jeg i serviceskranken 2 minutter før opprinnelig avgangstid.
     
    Teknolai and Nuvolari like this.
  12. stekus

    stekus Senior Medlem

    Innlegg:
    962
    Likes mottatt:
    743
    Bonuspoeng:
    93
    Hvis man lande 00:05 i OSL og skal videre med første flyg neste dag kan det være aktuelt å bytte til en avgang senere for å slippe å stresse avgårde om morgenen. Men finner man noen på jobb da som kan endre billetten før man tusler bort på hotellet?
     
  13. HaraldOslo

    HaraldOslo Veteran

    Innlegg:
    2,385
    Likes mottatt:
    4,209
    Bonuspoeng:
    113
    Nå nei, men i fremtiden var det vel snakk om en selvbetjeningsløsning / mulighet til å gjøre det via nett, og det åpner jo opp for at man kan få det til så lenge det er før avgangstid
     
  14. Jorge

    Jorge Veteran

    Innlegg:
    4,927
    Likes mottatt:
    7,138
    Bonuspoeng:
    183
    Innsjekk til siste SAS-fly for kvelden har vel stengt på det tidspunktet, så sannsynligheten er veldig lav
     
  15. stekus

    stekus Senior Medlem

    Innlegg:
    962
    Likes mottatt:
    743
    Bonuspoeng:
    93
    De som styre bagasje utlevering (fra utlandet) har ikke tilgang til systemet?
     
  16. Jensemann

    Jensemann Aktivt Medlem

    Innlegg:
    342
    Likes mottatt:
    711
    Bonuspoeng:
    93
    Null problem å bytte til tidligere fly på ARN på tirsdag. Kontaktet SAS Servicesenter i avgangshallen. Spurte tom om hva slags sete jeg ønsket og fikk midtgang med ledig midtsete på en nesten fullstappet fly:)
     
    OyvindN and RoadKing like this.
  17. geirh

    geirh Nytt Medlem

    Innlegg:
    34
    Likes mottatt:
    61
    Bonuspoeng:
    18
    Kan rapportere om at dette, noe overraskende, funket særs godt i Warszawa. WAW-CPH-BGO ble lett som en plett endret til samme rute fire timer tidligere. Fikk spørsmål om jeg også ville endre CPH-BGO, eller kun WAW-CPH. Vurderte å svare "No, I just love waiting in Copenhagen", men droppet det.

    Ellers ekstra kudos for null kø og tre ansatte som nærmeste ønsket meg velkommen i fast track sikkerhetskontroll - og fri flyt av champagne i lounge.
     
    EndreD, OyvindN and RoadKing like this.
  18. eddbra

    eddbra Nytt Medlem

    Innlegg:
    18
    Likes mottatt:
    68
    Bonuspoeng:
    13
    Hei, brukte denne fordelen på HAU i dag. Hadde fly kl. 18, men fekk endra denne til kl.15.
     
  19. watchaddicted

    watchaddicted Reisende fant

    Innlegg:
    1,959
    Likes mottatt:
    3,922
    Bonuspoeng:
    113
    Funker stål hver gang dette - beste fordelen med diamant med god margin!? Booket om i innenriks-kantinen på OSL i dag. Dragene er veldig hyggelige også. Tror jammen jeg har rett i mine antagelser om at det bygges bra kultur i SAS:)
     
    petrate, Liza, EndreD and 5 others like this.
  20. OyvindN

    OyvindN Skydiver

    Innlegg:
    466
    Likes mottatt:
    3,344
    Bonuspoeng:
    93
    Fungerte helt utmerket på torsdag. Landet fra NCE-ARN-OSL 1525 og hadde neste flyvning 2100 OSL-CPH-GDN. Etter koffertbytte i bilen var det tilbake til innsjekking, der fikk jeg problemfritt booket om til SK1477 1855 slik at jeg kunne slå følge med fruen ned OSL-CPH-GDN. Kom fortsatt ikke tidligere frem til GDN, men å ha god tid på CPH og i tillegg sammen med fruen var en god bonus! Jeg liker denne fordelen!
     
    AirMags, Meursalt, paramberg and 4 others like this.

Del denne siden