https://e24.no/naeringsliv/i/6jQkJ0/ny-smittevernveileder-krever-tomt-midtsete-mellom-passasjerer Snacky
Men flyr du med din egen husstand kan midtsete benyttes. Hvordan vil selskapene fikse dette? Jeg har forøvrig registrert "point sharing" med mine 3 barn og kone så SAS så det er vel bare å utvikle en lignende sak der vi informerer flyselskapet om hvem vi bor sammen med. Jeg synes forøvrig at det er rart at de ikke pålegger alle å bruke munnbind. En enkel billig sak som de fleste andre land i verden mener begrenser smitte, men vi tror ikke på det.... https://e24.no/naeringsliv/i/6jQkJ0/ny-smittevernveileder-krever-tomt-midtsete-mellom-passasjerer
Vil tro at de løser det på en av to måter: 1. SAS stoler på at alle som bestiller sammen vet om de tilhører samme husstand eller ikke og velger plasser etter dette (dvs. at alle på samme bestilling får lov til å velge seter ved siden av hverandre) 2: Alle midtseter er blokkert, men medlemmer av samme husstand får lov til å flytte dit selv om de har sete et annet sted.
Hvis det ikke er noen forskjell i pris, så er det jo bare løsning 2 som er noe poeng? Dersom min kone absolutt vil sitte i midtsetet ved siden av meg, så kan det jo ikke komme noen andre og sette seg på midtgang-setet? Hvis man reiser tre sammen, så er det jo bare å booke C, D og F. Eller?
Mener å huske at det kan plottes/programmeres i Amadeus, booking ift hvilke seter. Er alle på én booking kan de allokeres over 3 seter (ev flere). Ekstratjenester som dette må betales for, usikker på om SAS har kjøpt noe mer enn minimum i Amadeus-systemet? I alle fall om en skal dømme etter tidligere poster hvor mange bookinger blir splittet på ulike seter (familier osv)
Da må man eventuelt få billettene billigere, dersom man er tre på en tre-seter, og flyselskapet dermed kan selge ett sete ekstra? Hvis det ikke er billigere, så er man jo bra tett hvis man ikke heller deler opp bookingen, og får bedre plass på flyet..
Slik ser det ut på OSL - AES i morgen. Om det er pga koronablokkering eller noe annet vet jeg ikke, men på KRS - OSL senere i dag er det ikke sånn. Ser forøvrig at man på rad 14 unngår blokkering...
Ikke sant. Men jeg ser overraskende ofte at folk gjerne sitter sammen og flytter seg over til midtsete. Utenfor min fatteevne da
Kanskje vi skulle hatt aksjon om å få bedre seter? Hva med langdistanse SAS Plus seter på alle fly i stedet får de trange setene vi har nå? Vi kan jo spille smittevernskortet
Når flyselskapene har dårlig økonomi på grunn av korona, så tror jeg ikke bytte av seter på alle fly er første pri. Og hvis avstand mellom setene er poenget så blir den større med et ledig midtsete enn to større seter som står inntil hverandre.
Jeg har faktisk ingen tro på at sperret midtsete stanser mye smitte, men munnbild hadde nok vært en mye mer effektiv løsning (tror jeg). Når hver host sender dråpene 5 meter og et nys 8 meter burde dette si seg selv... Her er forøvrig Air Asia sine nye uniformer, ganske spesielt egentlig: https://www.instagram.com/p/B_hsbLf...XUc1bHhODvLoUhLbxOPOFsVLB3dh9mJJMbXD-05S0kxPo