Grense på hvor mye poeng en venn kan føre over til meg?

Tråd i 'SAS EuroBonus' startet av Mrkontiki, 24. juni 2017.

  1. Mrkontiki

    Mrkontiki Nytt Medlem

    Innlegg:
    8
    Likes mottatt:
    6
    Bonuspoeng:
    3
    Heisann,

    Noe som vet om det går greit å føre over 100 000 eurobonus poeng til en venn? Ser det er max 60 tusen pr gang men går kanskje greit å gjøre det flere ganger?

    :))
     
  2. Fredrik81

    Fredrik81 EBG BA Sølv og HHGull

    Innlegg:
    2,838
    Likes mottatt:
    2,661
    Bonuspoeng:
    113
    Det vil vil også koste deg ca 5000kr(500Euro) og overføre 100 000 poeng. Til sammenligning ville gebyret tilsvarende i trumf gi det ca 70 000 poeng.
    Jeg har kjøpt 2000 poeng tidligere, men ser ut som jeg kan kjøpe 60 000 nye, så det er fult mulig at det er som du sier at du kan gjøre to overføringer, har ikke erfaring på det punktet dessverre, da jeg ser dette som dårlig butikk. Husk at disse poengene ikke hjelper på nivået hos Mastercard om jeg husker rett. Og at det er mulig for deg å bestille i din venns navn.
     
    Are liker dette
  3. Mrkontiki

    Mrkontiki Nytt Medlem

    Innlegg:
    8
    Likes mottatt:
    6
    Bonuspoeng:
    3
    Jeg har brukt 150k poeng i år på ct, men nå vil jeg og samboeren reise en tur igjen. Jeg har ikke så mye poeng på min konto nå, men hun har ca 100 000 så tenke jeg kunne ta de over til meg da jeg ligger på 185 tusen i år på mastercard appen + å kjøpe 15 tusen poeng. Da vil vel prisen på biz bli ca 5000+poeng kjøpe+skatt og avgift. Så litt under 10k da for to biz til USA. Ikke noe røver kjøp kanskje men er bedre en å bruke poeng på go synes jeg :p Vurderer å ta poeng + betaling da men prisen var litt for dyr :p
     
  4. Fredrik81

    Fredrik81 EBG BA Sølv og HHGull

    Innlegg:
    2,838
    Likes mottatt:
    2,661
    Bonuspoeng:
    113
    Trodde ikke kjøpte poeng teller, men om du skaffer deg ca1100trumf så er du der. Så kan overføre det du mangler.
     
  5. DanH

    DanH Senior Medlem

    Innlegg:
    1,197
    Likes mottatt:
    1,979
    Bonuspoeng:
    113
    Ulempen er jo at det er vanskelig å finne C billetter til USA..
     
    Fredrik81 liker dette
  6. jtmath

    jtmath Senior Medlem

    Innlegg:
    710
    Likes mottatt:
    474
    Bonuspoeng:
    63
    Jeg kjøpte ekstra poeng og fikk overført poeng fra andre i år,og alt kommer opp i nivået til Mastercard,så det er ikke noe problem. Man kan overføre maks 100k i året fra andre :)
     
  7. Fredrik81

    Fredrik81 EBG BA Sølv og HHGull

    Innlegg:
    2,838
    Likes mottatt:
    2,661
    Bonuspoeng:
    113
    Trodde jeg hadde lest at overføringe og kjøp ikke teller, men fullt mulig jeg kun har antatt dette da de sier poengen du har opptjent de siste 12mnd i reklamesnutten. Overført og kjøpte hadde jeg da ikke regnet som opptjent, men det er jo utrolig bra om disse også teller, eneste minus kan vel være at nivå 4 får en høyere terskel, når man så lett kan kjøpe seg de siste poengen til ca 20øre stykke, eller overføre for ca 5øre. Kan ikke se at tilgjengeligheten på SAS C billetter blir lettere med tiden.
     

Del denne siden