Grigory Knotwise & Ponto Gamgee - There, and back again. (Eit reisebrev i fleire delar)

Tråd i 'Reisebrev' startet av Stuttfeiten, 05. mai 2017.

  1. Travellingalf

    Travellingalf Ut på tur - aldri sur InsideFlyer Ambassadør

    Innlegg:
    5,685
    Likes mottatt:
    10,234
    Bonuspoeng:
    293
    Og min venn er fullstendig oppslukt...

    IMG_5111.JPG
     
    SASDC8, Petter B-C, Upsaker and 13 others like this.
  2. Stuttfeiten

    Stuttfeiten Veteran InsideFlyer Ambassadør

    Innlegg:
    3,416
    Likes mottatt:
    18,397
    Bonuspoeng:
    183
    Og så landa flyet "vårt" :) Himmel og hav, det er kjekt å vere på tur!
    IMAG3442.jpg
     
    Petter B-C, Upsaker, Kristian and 8 others like this.
  3. Stuttfeiten

    Stuttfeiten Veteran InsideFlyer Ambassadør

    Innlegg:
    3,416
    Likes mottatt:
    18,397
    Bonuspoeng:
    183
    All onboard!

    IMAG3443.jpg
     
    SASDC8, Petter B-C, Upsaker and 11 others like this.
  4. knutfin

    knutfin Medlem

    Innlegg:
    362
    Likes mottatt:
    290
    Bonuspoeng:
    63
    Denne turen vil jeg og på! Men er de stolene så digre som de ser ut som? Ser jo helt enorme ut.
     
    Stuttfeiten liker dette
  5. vegardg

    vegardg Senior Medlem

    Innlegg:
    913
    Likes mottatt:
    4,668
    Bonuspoeng:
    93
    ...og mens gutta er på tur hjem har jeg hatt en 3 timers privat sightseeing med Alexander fra http://www.bushandbeach.co.nz/ - fantastisk bra formiddag!

    IMG_1054.JPG Snapseed.jpg Snapseed.jpg Snapseed.jpg Snapseed.jpg Snapseed.jpg

    God tur hjem - og takk for laget :)
     
    Are, SASDC8, Petter B-C and 18 others like this.
  6. vegardg

    vegardg Senior Medlem

    Innlegg:
    913
    Likes mottatt:
    4,668
    Bonuspoeng:
    93
    Ja :)
     
    Eddie47 and Stuttfeiten like this.
  7. knutfin

    knutfin Medlem

    Innlegg:
    362
    Likes mottatt:
    290
    Bonuspoeng:
    63
    Hot damn. Skulle hatt sånne i stua.
     
    Kristian, Guden and Stuttfeiten like this.
  8. Stuttfeiten

    Stuttfeiten Veteran InsideFlyer Ambassadør

    Innlegg:
    3,416
    Likes mottatt:
    18,397
    Bonuspoeng:
    183
    Så er vi i lufta og lunchserveringa er i gong. Vi hadde eit trivelig møte i loungen der ein bekjent av ein bekjent kom og hilste på, og vi hadde ein trivelig passiar før avgang. Han sit eit par rader framfor oss, men har mykje finare sete :) Vi er vel aldri så lite misunnelige på F-passasjeren der framme, men det skal vi komme oss over. 37 m/s motvind, 7970 km og 9t 20 min igjen til SIN. Livet er herleg! :)
     
    SASDC8, Petter B-C, Kristian and 7 others like this.
  9. Stuttfeiten

    Stuttfeiten Veteran InsideFlyer Ambassadør

    Innlegg:
    3,416
    Likes mottatt:
    18,397
    Bonuspoeng:
    183
    10364 meter over, og 425 km vest av Alice Springs. Det er ca tre timar sidan lunch, eg hadde vald sjømat og fekk eit lass scampi. Det var reker til forrett også. Nydelig mat alt sammen. Det blir sagt forskjellig om reker og CO2 utslepp i produksjonen, så med tanke på reisemåte og reisemål må eg nok no sykle til jobb dei neste 600 åra for å komme i balanse i rekneskapen igjen.

    Det kostar ca $7 å laste opp kvart bilde, så vi får heller prøve på det i loungen i SIN.

    Vi har og fått sett oss film og muligens duppa av litt. Med litt flaks så kan ein sove litt til før middag. Folk seier det er behagelig å reise med tog, men jaggu har vi det bra her oppe også.

    God frokost til alle sammen!
     
    Petter B-C, Kristian, LN-FHU and 10 others like this.
  10. Flounge

    Flounge Livsnyter og hobbyfilosof

    Innlegg:
    48
    Likes mottatt:
    34
    Bonuspoeng:
    18
    Et fantastisk reisebrev. Fikk lyst til å reise til New Zealand jeg nå. Får legge det til bucketlisten min.
     
    Stuttfeiten liker dette
  11. Stuttfeiten

    Stuttfeiten Veteran InsideFlyer Ambassadør

    Innlegg:
    3,416
    Likes mottatt:
    18,397
    Bonuspoeng:
    183
    Det kan absolutt anbefalast! Og så må eg nesten også anbefale å vere der lenger enn 60-ish timar :)
    Og takk!
     
  12. Stuttfeiten

    Stuttfeiten Veteran InsideFlyer Ambassadør

    Innlegg:
    3,416
    Likes mottatt:
    18,397
    Bonuspoeng:
    183
    Middag unnagjort, Bali lagt bak oss, og der er rødt i glaset (fransk, men ganske god likevel).

    Eg hadde igjen gått for sjømat, men denne gongen misunnte eg sidemannen kraftig. Travellingalf åt fisken som stod på menyen, lange med urter og nudlar, mens eg som hadde bestilt sjømat-måltid fekk saltfisk med potetstappe. Med tomatsaus på maten, og Bridget Jones fødande rett over bordet var måltidet litt spesielt. Men gulrøtene var skikkelig gode og akkurat passelig kokte.
    IMAG3468_1.jpg
    Og sjokoladekake er alltid ein höjdare!
    IMAG3469_1.jpg
     
    Petter B-C, Upsaker, LN-FHU and 9 others like this.
  13. vegardg

    vegardg Senior Medlem

    Innlegg:
    913
    Likes mottatt:
    4,668
    Bonuspoeng:
    93
    Hvem av dere er det som har instruert skipperen til å fly som en full sjømann?

    Skjermbilde 2017-05-09 22.33.29.png
     
    Are, SASDC8, Upsaker and 12 others like this.
  14. Travellingalf

    Travellingalf Ut på tur - aldri sur InsideFlyer Ambassadør

    Innlegg:
    5,685
    Likes mottatt:
    10,234
    Bonuspoeng:
    293
    Det var litt småturbulens underveis så det kan vel være det som er årsaken. Eller at han forsøkte å drikke om kapp med trolla på rad 14...
    Uansett hadde vi en fin tur hit til Singapore og det slutter aldri å forbause meg hvor mye positiv oppmerksomhet noen billige t-skjorter kan skape. Normalt sett veldig god service blir bare enda bedre :)

    På flyet hit la jeg forøvrig merke til at en eldre herremann i nabosetet las den nyeste av Jo Nesbø og da måtte jeg jo høre med han om det var en landsmann og det var det jo naturlig nok. Det viste seg at han var relativt nylig pensjonert og også hadde hatt seg en ganske kort ferietur til New Zeland, som for han varte i fem dager. Det synes jeg er imponerende av en enslig pensjonist fra Norge!

    Nå er forresten @Stuttfeiten på omvising i first class loungen her på Changi sammen med vår nye venn som er nevnt over. Dessverre fikk han ikke ta med seg gjest inn i The Private Room, men noe sier meg at @Stuttfeiten koser seg i den "vanlige" first class loungen også...
     
    Are, SASDC8, Petter B-C and 14 others like this.
  15. Berlioz

    Berlioz Gammel? Jeg??

    Innlegg:
    1,905
    Likes mottatt:
    12,880
    Bonuspoeng:
    183
    Beklager at jeg kommer veldig sent inn på denne tråden. Må være aliasene som villedet en enkel sjel.
    Men hvorfor har dere brukt utstillingsdukker til å vise kolleksjonen?? Dere er da kjekke unge menn begge to! (?) :)
     
  16. Travellingalf

    Travellingalf Ut på tur - aldri sur InsideFlyer Ambassadør

    Innlegg:
    5,685
    Likes mottatt:
    10,234
    Bonuspoeng:
    293
    Skjønner ikke hva du mener? Kjekke? Unge? Menn? Vi er da hobbiter og begge har jo passert 111 for lenge siden!
     
    LineE, Kristian, LN-FHU and 2 others like this.
  17. Eddie47

    Eddie47 1D

    Innlegg:
    14,175
    Likes mottatt:
    869,680
    Bonuspoeng:
    293
    60 timer er vel leeeenge tenker jeg ...
     
  18. Stuttfeiten

    Stuttfeiten Veteran InsideFlyer Ambassadør

    Innlegg:
    3,416
    Likes mottatt:
    18,397
    Bonuspoeng:
    183
    Vi brukte dummies rundt hjørnet der og forbi detektivkontoret i tilfelle FO eller Pekka skulle tru at vi hadde tjuva t-skjortene. Når vi var trygt ved trappa utan å vere lagt i jern så bytta vi på oss igjen. Avledningsmanøver som vi plukka opp i militæret.
     
    Are, Petter B-C, jayeff and 9 others like this.
  19. Stuttfeiten

    Stuttfeiten Veteran InsideFlyer Ambassadør

    Innlegg:
    3,416
    Likes mottatt:
    18,397
    Bonuspoeng:
    183
    First Class loungen er fin, og eit besøk der var ein uventa og veldig trivelig overraskelse. Det hadde ikkje skada med utsikt mot rullebana, men der er ellers strøkent. Eg kunne glatt venta der eit par timar :)

    Der var ein del gjestar som sat spreidd rundt om, så mobilkameraet vart liggande i lomma. Men ein kosar seg like mykje med ein trivelig prat og eit glas champagne som om ein skulle leike fotograf. :)

    T minus 3 hours and counting (and counting and counting).
    14943343064131880860526.jpg
    Edit: (Tilbake i slum-loungen.)
     
    Petter B-C, Upsaker, LineE and 8 others like this.
  20. Stuttfeiten

    Stuttfeiten Veteran InsideFlyer Ambassadør

    Innlegg:
    3,416
    Likes mottatt:
    18,397
    Bonuspoeng:
    183
    Kjedelig å sitje å vente. No blir det lounge-rally på Changi! Ready, steady, go!
     
    Petter B-C, LN-FHU, Eddie47 and 4 others like this.

Del denne siden