Gudbrandsdal Energi - Endelig tjene meg rik på strøm.

Tråd i 'SAS EuroBonus' startet av sam11net, 14. febr 2020.

  1. sam11net

    sam11net Senior Medlem

    Innlegg:
    701
    Likes mottatt:
    394
    Bonuspoeng:
    63
    Da jeg først leste om GE avtalen med 225kr velkomst og 2% trumf på forbruk, tenkte jeg at dette blir bra. Nå skal jeg tjene meg rik på strømforbruk. :D:D:D:D

    Ville bare dele med alle dere hvordan det gikk.
    (fyi jeg har 3 leiligheter)

    Trumf opptjening.
    (den ene leiligheten ble flyttet før de andre to, så en har fått 2 faktura)
    straum.JPG


    Faktura fra GE.
    straum2.JPG
     
    drsyk, PVflyer and Franco63 like this.
  2. Upsaker

    Upsaker Fastboende

    Innlegg:
    7,759
    Likes mottatt:
    21,957
    Bonuspoeng:
    293
    Jøss, du kan jo snart slutte å jobbe du nå.
     
    Last edited: 15. febr 2020
    drsyk, flying_all, Mavo and 4 others like this.
  3. HaraldOslo

    HaraldOslo Veteran

    Innlegg:
    2,363
    Likes mottatt:
    4,167
    Bonuspoeng:
    113
    Jeg bytter akkurat bort fra GE, fordi de tar et månedsgebyr for å ikke ha avtalegiro. Og siden jeg ønsker å betale med app for å bruker kredittkort har jeg ikke avtalegiro..
     
  4. October

    October Senior Medlem

    Innlegg:
    932
    Likes mottatt:
    2,091
    Bonuspoeng:
    93
    Skjønner jeg godt. Ingen skal gis lov til å trekke penger rett fra din konto annet enn deg selv. Pluss at avtalegiro hører 90-tallet til...
     
    Oggiwara1 and Eddie47 like this.
  5. Oggiwara1

    Oggiwara1 Nytt Medlem

    Innlegg:
    9
    Likes mottatt:
    6
    Bonuspoeng:
    3
    Aksepterer de ikke e-post faktura? Det pleier å vær gratis. Og da kan en vel velge hvilket kort en skal betale med? (tror jeg?)
     
  6. HaraldOslo

    HaraldOslo Veteran

    Innlegg:
    2,363
    Likes mottatt:
    4,167
    Bonuspoeng:
    113
    epostfaktura kan ikke betales i app som trenger efaktura
     
  7. HaraldOslo

    HaraldOslo Veteran

    Innlegg:
    2,363
    Likes mottatt:
    4,167
    Bonuspoeng:
    113
    Trumf Strømavtale - GE Spot er en spotprisavtale med et påslag på 3,75 øre/kWh (inkl. i prisen oppgitt under). Avtalen gir 2% Trumf-bonus på strømforbruk. Etter 6 måneder endres påslaget til 7,5 øre/kWh. El-sertifikater er inkludert.

    Som ny* kunde får du i tillegg 225 kroner i velkomstbonus per strømavtale. * Egne betingelser gjelder. Se avtalevilkår.

    Avtalen har krav om AvtaleGiro og eFaktura/e-postfaktura. Dersom dette ikke er opprettet tilkommer fakturagebyr på henholdsvis kr 49,- for manglende AvtaleGiro og kr 49,- for manglende eFaktura/e-postfaktura

    Så hvis du får faktura på epost, og ikke har avtalegiro, betaler du 49 kr per måned. De trumfpoengene blir fort dyre da.
     
    Oggiwara1 liker dette
  8. Oggiwara1

    Oggiwara1 Nytt Medlem

    Innlegg:
    9
    Likes mottatt:
    6
    Bonuspoeng:
    3
    Da er det jo lureri av selskapene å skrive at e-post faktura er gratis.
     
  9. HaraldOslo

    HaraldOslo Veteran

    Innlegg:
    2,363
    Likes mottatt:
    4,167
    Bonuspoeng:
    113
    Hvis du ser de som ligger på topp (lavest pris) på strømsammenligningstjenestene så ser du at det er lureri rundt hele fjøla.

    Selv har jeg hatt GE sin vinterspot 2019, som nå krever avtalegiro. Da jeg klagde til de så fikk jeg beskjed om at jeg kunne bytte til vinterspot 2020 som ikke krever dette. Tidligere opererte de med sommerspot-kampanjer også..

    Som forbruker er det håpløst å måtte forholde seg til lokketilbud som blir forverret med en prisendring hvert halvår/kvartal. Joda, som bonusjeger så er jeg vant til å måtte forholde meg til regler og kampanjer for å melke ut mest mulig bonus, men overskuddet mitt til å da måtte ha kontroll på strømregningene også for en skarve hundrelapp i måneden blir litt for mye.

    Takket ja til å bytte til vinterspot 2020, så får jeg heller prøve å se om jeg finner en litt dyrere strømleverandør jeg slipper å følge opp. Spotpris + et greit påslag per kWh, det er der jeg vil være. :) (og får jeg regningene som efaktura uten avtalegiro kan jeg bruke billkill for å betale og samle bonuspoeng).

    Drømmen hadde vært å bli belastet kredittkortet, men da spises vel marginene til strømleverandørene opp.
     
  10. HaraldOslo

    HaraldOslo Veteran

    Innlegg:
    2,363
    Likes mottatt:
    4,167
    Bonuspoeng:
    113
    Liten oppdatering: jeg hadde sagt opp GE for å bytte til yetz, men ble i dag oppringt av winback-avdelingen. Ender foreløpig opp med å bytte til markedskraft spotpris, som har et påslag på 6.9øre/kWh. For mitt strømforbruk (12000kWh/år) er det snakk om en reell kostnad på 828 kr/år. I tillegg spanderer de de første 3 månedenes påslag, så grovt regnet 621 kroner for det neste året.

    Hvis jeg bytter til trumf-avtalen så er påslaget 7.5 øre etter kampanjeperioden, eller 900 kroner per år. Men man får 2% trumf av hele strømforbruket, som med dagens strømpris er ca 2245 kr/år = ca 45 trumfkroner per år. (når strømprisen går opp så øker også trumfkronene såklart). Det forutsetter derimot at man har avtalegiro.

    Hvis man kun samler eurobonus, så er dette en god deal, selv om 45 trumf ikke blir allverdens eurobonuspoeng (ca 600?). Jeg samler primært eurobonus men fyller også på NCC ved hjelp av billkill-appen. 2245 kr = 224 poeng i NCC, som heller ikke er allverden.

    Så da er spørsmålet hvilket bonusprogram som er mest verdt? Jeg heller mot eurobonus, men i en periode vil jeg fokusere på NCC for å kunne få nok poeng til en helg, ikke bare 1 natt som man fikk med velkomstpoengene. :)
     
    drsyk liker dette
  11. morpheus77

    morpheus77 Medlem

    Innlegg:
    51
    Likes mottatt:
    12
    Bonuspoeng:
    8
    Jeg som trodde at efaktura ikke vil medføre gebyr. Ønsker ikke avtalegiro. Forslag til gode avtaler med bonus og som godtar efaktuta/kredittkort betaling mottas med takk :)
     
  12. Spielhaug

    Spielhaug Veteran

    Innlegg:
    3,162
    Likes mottatt:
    7,922
    Bonuspoeng:
    183
    Med nettleie inkludert på samme faktura (hvis du får det, da) så kan du vel legge til endel mer NCC-poeng?
     
  13. HaraldOslo

    HaraldOslo Veteran

    Innlegg:
    2,363
    Likes mottatt:
    4,167
    Bonuspoeng:
    113
    Det er sant, det tenkte jeg ikke på! :-D

    Hadde jeg bare fått restskatt på efaktura også..
     
    drsyk liker dette
  14. Spielhaug

    Spielhaug Veteran

    Innlegg:
    3,162
    Likes mottatt:
    7,922
    Bonuspoeng:
    183
    Men spøk til side, mener restskatten kom som efaktura ifjor? Eller kanskje det var avtalegiro...?
     
  15. Nuvolari

    Nuvolari EBD

    Innlegg:
    1,006
    Likes mottatt:
    1,393
    Bonuspoeng:
    113
  16. HaraldOslo

    HaraldOslo Veteran

    Innlegg:
    2,363
    Likes mottatt:
    4,167
    Bonuspoeng:
    113

Del denne siden