Guide: Qatar Airways Privilege Club

Tråd i 'Øvrige flyselskap' startet av Bizflyer, 14. des 2014.

  1. Bizflyer

    Bizflyer Veteran

    Innlegg:
    3,818
    Likes mottatt:
    3,024
    Bonuspoeng:
    113
    Arve, Henning and Baldrick like this.
  2. ccurrahee

    ccurrahee Helt hekta

    Innlegg:
    9,652
    Likes mottatt:
    34,854
    Bonuspoeng:
    293
    Hei
    Jeg ser på en reise for 6 personer med Qatar tur retur Bangkok i sommer. De har for tiden salg og jeg ser de også gir ekstra bonus poeng for tiden.

    Spørsmålet mitt er om jeg bør bruke BA eller Qatar sitt bonusprogram, er medlem begge steder uten å ha store mengder poeng noen av stedene.

    Tanken er selvfølgelig å melde inn de 5 andre i samme program for så å overføre poengene til meg for tilsammen å bygge opp et antall poeng som er brukbart til noe.

    Er det noen som har erfaring med OneWorld eller muligheten til å gjøre dette i de to programmene?
     
  3. sexten

    sexten Senior Medlem

    Innlegg:
    581
    Likes mottatt:
    733
    Bonuspoeng:
    93
    Eg veit ikkje om QR Privilege Club har støtte for opptjening for heile familien? Men godt mogleg dei har det.

    På generelt grunnlag så vil eg sei at for min del iallfall, så fungerer Qmiles best til upgrades (awards er ganske vanskelig å finna) medan BA Avios fungerer best til f.eks. (forholdsvis) korte turar på økonomi, og då helst forskjellige destinasjon til/frå USA slik at du slepp dei absurde avgiftene til BA frå LHR. Eg har både poeng og status i begge programmer (BA Silver og QR Platinum), men har dumpa begge to til fordel for AA Advantage som eg føler gjer meg meir verdi når det gjeld langreiser i business (som er min foretrukne måte å bruka miles på).
     
  4. AndersWE

    AndersWE Medlem

    Innlegg:
    138
    Likes mottatt:
    153
    Bonuspoeng:
    43
    Qatar har familieprogram, men kjenner ikke noe mer til det.
     
  5. peterfox

    peterfox EBD-QR Platinum- HH Gold - Carlson Rewards - Gold

    Innlegg:
    2,145
    Likes mottatt:
    2,214
    Bonuspoeng:
    113
    Qatar har familie program.
    Litt "stress" ved registrering (du må vedlegge attest fra Folkeregisteret på Engelsk) at du er "eier" av barnas poeng, eller fungerer det veldig bra.
    Som Sølv medlem blir det nesten "double" up når du tar med poeng til 2 barn.
    Attestene til Altinn, bestiller du bare på altinn, med bank ID - et tips er å "sladde"personnummer før du laster dette opp til QR Member service....
     
  6. ccurrahee

    ccurrahee Helt hekta

    Innlegg:
    9,652
    Likes mottatt:
    34,854
    Bonuspoeng:
    293
    Takk for Svar. Etter litt mer leting på div hjemmesider ser jeg at BA lar meg overføre poeng fra andre reisende som ikke er nære familiemedlemmer. Mens QR krever nært slektskap.
     
  7. peterfox

    peterfox EBD-QR Platinum- HH Gold - Carlson Rewards - Gold

    Innlegg:
    2,145
    Likes mottatt:
    2,214
    Bonuspoeng:
    113
    Hjelp....
    Jeg kommer til å havne på 299 Q-points, og et short til GULL, anyone any tips?
     
  8. TO-777

    TO-777 Nytt Medlem

    Innlegg:
    46
    Likes mottatt:
    42
    Bonuspoeng:
    18
    Den er kjip! Men billigste er vel en tur til LHR med BA, eller Finnair til HEL. Begge alternativene gir 10 Qpoints i billigste bookingklasse. (Gjelder t/r).

    Har dessverre ikke noen andre strålende tips! ;)
     
  9. Robert H

    Robert H Senior Medlem

    Innlegg:
    675
    Likes mottatt:
    2,109
    Bonuspoeng:
    93
    Har dessverre bare dårlige erfaringer når det gjelder oppgraderingsforsøk med miles og credits fra økonomi til business med Qatar. Er gullmedlem, men har fått avslag ved alle fire forsøk, til tross for at det ved boarding iallefall i to tilfeller viste seg at det var ledige seter i business.

    Eksempelvis tror jeg nok at damen i innsjekkingsskranken på OSL koste seg litt ekstra når hun korrigerte kollegaen som først fortalte at det var to ledige seter i business - "nei, det er det ikke, skjønner du...bla, bla, bla..." Ved boarding spurte jeg den samme snurpemunnen om det var noen "no-show" - men det kunne hun med et infamt smil bekrefte at det ikke var. Ombord viste det seg imidlertid å være to ledige seter i biz.

    Sukk - på tide å skifte beite?
     

Del denne siden