Guide: Widerøes Norge Rundt-billett

Tråd i 'SAS EuroBonus' startet av Php7980, 28. april 2015.

  1. Php7980

    Php7980 Nytt Medlem

    Innlegg:
    16
    Likes mottatt:
    16
    Bonuspoeng:
    3
    Heisann, er det noen som har planlagt en Norge rundt reise for å få Gullkortet. Det er visst en del ruter som ikke gir opptjening og noen som gir.

    Lurte på om noen hadde tatt jobben med å legge opp en reiserute som gir utbetaling, så kopierer jeg den ;-)

    Må ha ca 25 turer som gir opptjening.
     
  2. Php7980

    Php7980 Nytt Medlem

    Innlegg:
    16
    Likes mottatt:
    16
    Bonuspoeng:
    3
    Regnet med at det var mye arbeid, men forstår at du ikke gidde å havne i en masse diskusjoner da :)

    Tenkte ikke skadet å gjøre et forsøk ;-
     
  3. Jørgen

    Jørgen Livsnyter

    Innlegg:
    2,805
    Likes mottatt:
    2,115
    Bonuspoeng:
    113
    @Ida: Du får sende den til han privat om du ikke ønsker diskusjoner på åpent forum! Tror ikke en sånn rute hadde medført veldig mye kritiske røster heller ;)
     
    anders82 and Php7980 like this.
  4. Cecilie

    Cecilie Se! Jeg sitter i en flymotor.

    Innlegg:
    2,180
    Likes mottatt:
    2,364
    Bonuspoeng:
    113
    Eksempel: Bodø-Bergen-Bodø-Bergen-Bodø er det maksimale man kan fly på en Norge Rundt-billett direkte mellom Bodø og Bergen. Men, det finnes jo andre måter å komme seg mellom Bodø og Bergen på, enn kun direkte. Du kan for eksempel fly Bodø-Trondheim-Sandefjord-Bergen-Sandefjord-Trondheim-Bodø-Trondheim-Sandefjord-Bergen-Sandefjord-Trondheim-Bodø, eller Bodø-Tromsø-Bergen-Tromsø-Bodø-Tromsø-Bergen-Tromsø-Bodø.

    Bare på disse tre eksemplene er det 24 gyldige EuroBonus-segmenter.

    http://bonusfeber.no/guide-wideroes-norge-rundt-billett/
     
    Brunello, mhsalv, Fnate and 1 other person like this.
  5. mhsalv

    mhsalv 278 and counting!

    Innlegg:
    151
    Likes mottatt:
    152
    Bonuspoeng:
    43
    Jeg laget en plan tidligere i år (for morro skyld), har også lagt den ut her i en tidligere tråd (uten at det skapte noen nevneverdig reaksjon, verken i den ene eller andre retningen). 54 flights hvorav 41 gir segment-opptjening. Skader ikke å legge den ut igjen:)

    To små ting som er verdt å huske:
    1) Da jeg sjekket (et par måneder siden) var det ledig på samtlige av disse, men tilgjengeligheten kan ha endret seg. Sjekk her: http://www.wideroe.no/explore/all/avail_def.aspx?language=no
    2) Dag 1 i min plan er 18. juni (første dag man kan bruke billetten), og da har ikke sommerprogrammet til Widerøe slått inn enda. Derfor har jeg kunnet plukke litt flere ruter enn man kan hvis man reiser i f.eks. i midten av juli.

    Screen Shot 2015-04-28 at 17.54.54.png
    Screen Shot 2015-04-28 at 18.39.21.png

    For kart og distanser så laget jeg den her også:
    http://www.gcmap.com/mapui?P=cph-kr...o-ret-lkn-svj-boo-trd-boo-nvk-boo-trd-trf-cph :p

    Lykke til med søkingen! :)
     
  6. Php7980

    Php7980 Nytt Medlem

    Innlegg:
    16
    Likes mottatt:
    16
    Bonuspoeng:
    3
    Flott, tusen takk for hjelpen :)

    I owe you one ;-)
     
    mhsalv liker dette
  7. mhsalv

    mhsalv 278 and counting!

    Innlegg:
    151
    Likes mottatt:
    152
    Bonuspoeng:
    43
    Bare hyggelig det, du får gi en liten oppdatering på hva det til slutt ender opp med :)
     
    Last edited: 28. april 2015
    Php7980 liker dette
  8. Dash

    Dash Medlem

    Innlegg:
    160
    Likes mottatt:
    95
    Bonuspoeng:
    28
    Hvilke bookingklasser er det som gjelder i år? Samme som i fjor(V og Y)?
     
  9. Travellingalf

    Travellingalf Ut på tur - aldri sur InsideFlyer Ambassadør

    Innlegg:
    5,685
    Likes mottatt:
    10,234
    Bonuspoeng:
    293
    Den der er virkelig bare rå! Hadde jeg hatt tid så skulle jeg ha prøvd meg på den routingen der selv. Men jeg må nok nøye meg med mine fire bookede Widerøe flights denne sommeren tror jeg.
     
    Php7980 and mhsalv like this.
  10. Cecilie

    Cecilie Se! Jeg sitter i en flymotor.

    Innlegg:
    2,180
    Likes mottatt:
    2,364
    Bonuspoeng:
    113
    Y-, D- og V-klasse.
     
    Php7980, mhsalv and Dash like this.
  11. Cecilie

    Cecilie Se! Jeg sitter i en flymotor.

    Innlegg:
    2,180
    Likes mottatt:
    2,364
    Bonuspoeng:
    113
    OPPDATERING!

    Med Norge Rundt-billetten kan du altså fly så "mye" du vil i to uker. Den eneste begrensningen er at du ikke kan fly en strekning mer enn fire ganger.
    Eksempel: Bodø-Bergen-Bodø-Bergen-Bodø-Bergen-Bodø-Bergen-Bodø er det maksimale man kan fly på en Norge Rundt-billett direkte mellom Bodø og Bergen.

    Men, det finnes jo andre måter å komme seg mellom Bodø og Bergen på, enn kun direkte.

    Du kan for eksempel fly Bodø-Trondheim-Sandefjord-Bergen-Sandefjord-Trondheim-Bodø-Trondheim-Sandefjord-Bergen-Sandefjord-Trondheim-Bodø-Trondheim-Sandefjord-Bergen-Sandefjord-Trondheim-Bodø-Trondheim-Sandefjord-Bergen-Sandefjord-Trondheim-Bodø;

    eller Bodø-Tromsø-Bergen-Tromsø-Bodø-Tromsø-Bergen-Tromsø-Bodø-Tromsø-Bergen-Tromsø-Bodø-Tromsø-Bergen-Tromsø-Bodø.

    Altså hver flight kan flys maksimalt fire ganger.

    Bare på disse tre eksemplene er det 48 gyldige EuroBonus-segmenter.


    Warning:
    Dette er sinnsykt mye propellflyvning, så jeg vil virkelig anbefale enten gode ørepropper eller noise-cancelling hodetelefoner!
     
    Sunni, Php7980, mhsalv and 1 other person like this.
  12. SORENEDITION

    SORENEDITION Nytt Medlem

    Innlegg:
    14
    Likes mottatt:
    7
    Bonuspoeng:
    3
    Tjener man poeng på Norges billetten
     
  13. blystan

    blystan Senior Medlem

    Innlegg:
    555
    Likes mottatt:
    243
    Bonuspoeng:
    63
    På alle ruter som ikke inneholder ambuds ruter
     
    Php7980 liker dette
  14. alexanderln

    alexanderln Nytt Medlem

    Innlegg:
    30
    Likes mottatt:
    30
    Bonuspoeng:
    18
    Har selv købt enkeltbilletter pånær en rejse hvor jeg har transfer. Flyver:
    SVG-TRF-TRD (altså uden anbudsruter) i D og Y (WF447 og WF486). Vil jeg så få 1750 før bonus for denne tur?
     
  15. blystan

    blystan Senior Medlem

    Innlegg:
    555
    Likes mottatt:
    243
    Bonuspoeng:
    63
  16. Are

    Are EBD - Eurobonusekspert? InsideFlyer Ambassadør

    Innlegg:
    13,340
    Likes mottatt:
    19,549
    Bonuspoeng:
    293
    Her tror jeg vi snakker god valuta for pengene ved å legge 2k på bordet for et sett Bose :D
     
    mhsalv liker dette
  17. kristtorp

    kristtorp Aktivt Medlem

    Innlegg:
    400
    Likes mottatt:
    193
    Bonuspoeng:
    43
    Hei,

    Ganske ny i dette gamet, men har lest litt rundt på Widerøe sin Norge rundt billett. Hvis man velger alle sonene så betaler man en nette sum av 3990,- og kan fly så mye man vil. Vil dette si at ila en sommer, så kan man opptjene seg gull status i SAS?
     
  18. Cecilie

    Cecilie Se! Jeg sitter i en flymotor.

    Innlegg:
    2,180
    Likes mottatt:
    2,364
    Bonuspoeng:
    113
    Heisann!

    Det er enkelte begrensninger, slik som at du kan maks fly en strekning 4 ganger hver vei. Eksempel TRF-BGO x 4 og BGO-TRF x 4 er det maksimale du kan reise på direkteruta mellom Torp og Bergen. I tillegg har billetten "kun" 2 ukers gyldighet, fra du tar første flyreisen.

    Husk at det er mange av Widerøes flyvninger som er anbudsruter og som ikke teller for kvalifiserende poeng eller segmenter.

    Les mer her: http://bonusfeber.no/guide-wideroes-norge-rundt-billett/
     
  19. kristtorp

    kristtorp Aktivt Medlem

    Innlegg:
    400
    Likes mottatt:
    193
    Bonuspoeng:
    43
    Takk for svar :)

    Både matpakke, lite søvn og støy overlever man alltids for en liten periode.

    Jeg får sjekke ut den linken når bonusfeber sin side fungerer igjen!
     
  20. Petter B-C

    Petter B-C Senior Medlem

    Innlegg:
    1,274
    Likes mottatt:
    1,579
    Bonuspoeng:
    113
    Denne tråden følger jeg med stor interesse, da jeg og min gode halvdel har tenkt å prøve oss på dette stuntet i sommer. Pr juni trenger vi 30 segmenter. Jeg har en drøss med spørsmål til SAS og Widerøe som jeg må få avklart før jeg begynner på dette, blant annet om det er 4 t/r pr strekning som Cecilie skriver her, eller om det er 4 enkeltreiser, altså 2 t/r. Håper selvfølgelig at førstnevnte er riktig. Er det sistnevnte blir det vanskeligere/mer kluss. Har sjekka litt forskjellige datoer, og en fin måte å få >30 raske segmenter på fra Kristiansand (der vi forutsetter at vi hver kveld kommer hjem til Kjevik som vi bor like ved :) ) er å ta KRS-SVG-TRF-HAU v.v. 4 dager, og så KRS-CPH-HAU v.v. 2 dager. Da burde vi ha 32 segmenter og være i boks. Det bringer meg til et spørsmål her: Kan man reise via Widerøes utenlandsruter så lenge endepunktet er i Norge? Ser at det på Widerøes egne availability-side for NR-billetten at det fra Kristiansand til flere innenrikssteder går an å reise via København. Et annet flott alternativ er KRS-SVG-ABZ-BGO. Dette hadde vært greit å få svar på dette med "via utlandet" hvis noen allerede har sjekket dette med Widerøe :)
     

Del denne siden