Hei og hå Hadde jeg reist i First idag hadde jeg ikke turt poste denne. Men det gjør jeg jo ikke. Jeg reiser i business sammen med 1000 trillioner andre skrotinger. Når jeg kom til JFK og skulle sjekke inn så jeg det var kø i businesskranken så jeg subbet videre rundt hjørnet til First skranken. Der var det fullstendig kaos med kø. Så jeg ruslet tilbake til Business, der køen var kortere. Men... Der ble de EGENTLIGE First passasjerene geleidet forrerst i køen slik at den ikke beveget seg. De kunne jo ikke la disse pax'ene vente i den lange First køen. Tenkte de sikkert. Så Business køen rørte seg ikke. Vi var var 4-5 stk i køen men vi kom aldri fremover. Det er nemlig slik i USA, kan det virke som, at det er ganske mange som kjøper seg VIP-pakker. De går OGSÅ foran køen. Særlig i business. De har en fyr som bærer bagasjen sin og blir geleidet rundt. Anyway... Jeg var jo en sølle dust i business. Jeg kan leve med alt dette ståket her borte. Det er ikke noe stress. MEN - om jeg hadde kjøpt First og ble kjørt igjennom denne kverna ville jeg blitt skikkelig sur (dette er ikke en situasjon som er helt tatt ut av luften). Personlig... - Synes jeg at First er First. Hvordan du har fått billetten bør være et fett. - Men jeg synes også at alle vi skrotingene med gullkort og pandion og GGL og Exec Plat og Platinum og sånt tull egentlig burde vært nektet access til First ground service. Hva mener dere?
Ble det litt repetering her, eller? Uansett helt enig med deg, First bør være kun for de som flyr First. Her har man betalt for det øverste premiumproduktet man kan kjøpe i et flyselskap, da bør det kun være de som har betalt for produktet som har tilgang til det.
Tja. Jeg synes heller de bør oppbemanne skrankene for First enn å kutte fordeler. Emerald krever en god del mer enn Sapphire, så når de først skal ha et slikt nivå bør det gi bedre service på bakken.
Det ble det i høyeste grad. For det første var det en delvis P.U.I (Posting Under the Influence), og delvis gikk noe galt i det jeg skulle poste. Noe som ikke skyldtes rødvin, men som fikk all teksten til å gå helt i ball. Jo, det er jeg sånn sett enig i. Jeg synes bare First opplevelsen er nokså stusselig når man står og stamper i køer og må albue seg rundt siden så altfor mange har samme access. Men så er vel ikke BA akkurat A-laget på First bakkservice heller da.
Fløy BA F fra JFK på tirsdag, og da fotfulgte de oss F pax forrerst i security-køen (som fortsatt bare var premium).
Jeg synes selvsagt at de som har betalt 1 000 000 rubler for billetten bør slippe å stå i kø bak idioter som meg selv, men på en annen side er det ikke ofte jeg har sett (lengre) køer i F-skranken og da er det en grei måte å spre køen på...
Skjønner ikke hva det snakkes om?! Opplevde ingen kø da jeg leverte Porscha på FCT og gikk inn der?!?
Ja, jeg ser problemet. Hvis det er BA sin insjekk på JFK du prater om, så kan de jo for eksempel starte med å kutte ut Business-insjekk for Bronze. I alle fall utenfor ferieperiodene. Det hadde luket ut litt. Så kunne de også kuttet ut First-innsjekk for Gold/Emerald, ettersom det da hadde blitt mindre trøkk på Business-innsjekk. Klart, mange hadde av prinsipp blitt sure for å minste en fordel de har hatt lenge, men jeg kan ikke helt se den store verdien i First-innsjekk kontra Business-innsjekk. Jeg hadde heller vært mer bekymret dersom de vurderte å fjerne adgang for Gold/Emerald til First-lounger. Den er verre. Dog har jo BA forsøkt å være litt smarte på LHR/JFK når det gjelder lounger ved å få "fjernet" Gold/Emerald fra den egentlige First-loungen ved å kalle den "CCR" og så kalle nivået under for "First" på LHR/JFK.
Enig. Men, det løser seg selv. Hvis ikke man får en First experience, så slutter folk å kjøpe First. Så flyselskapene biter seg selv i halen hvis de slipper løs Gold og høyere på First features uten å kompensere for det ekstra trøkket med flere sluser/folk.