Hei! Ser ut som det blir noen timer på OSL idag og i den forbindelse lurer jeg på om det er såkalt gullstue innenlands eller er det bare 1 SAS lounge innenlands?
SAS har bare en lounge innenlands. Den er dessverre ikke veldig stor eller fancy, men de bygger heldigvis en ny nå, som skal være klar i septemer tror jeg.
Jeg tviler sterkt på at de deler opp loungen, jeg har ikke hørt snakk om det hverken her inne eller på Flyprat. Samtidig sirkulerer det en mulig plantegning som skisserer juicebar, spiseområde og kaffebar. Det ser ikke ut til at det er noen for for sperringer mellom de områdene. Så er spørsmålet hva de skulle tilbudt i en nye innenriks gullstue, dagens servering av øl og vin er i en gråsone, så brennevin vil nok være langt over streken.
Gym and Spa kunne for eksempel ha vært Gold-only (tenker ikke bare egoistisk her, men det kan fort bli veldig, veldig fullt og vanskelig å utnytte seg av i praksis om det ikke er en form for begrensning på hvem som kan komme inn...)
Da Gardermoen åpnet var dagens gullstue også åpen for EBG innlandspassasjerer Inngangen var da rett innenfor security .. Matsortementet og drikkesortementet var bedre enn i dag. Og det var eget røykerom ..
Noen som vet hvor den nye loungen kommer? Skal den ikke åpne i November? Står i alle fall det i Scandinavian Traveler: https://webcache.googleusercontent....ck-pa-oslo-lufthavn+&cd=1&hl=en&ct=clnk&gl=no (Google Cache-link siden nettsidene virker nede...)
... overlevde det også, sluttet å røyke for sytten år siden år siden og nå blir jeg så dårlig av brunt brennevin at jeg lurer på om jeg er allergisk .... Unntaket er akevitt, det er så godt at jeg kan spise hva som helst til!
Selvbetjent alkoholservering i et lokale tilgjengelig for offentligheten, mao. svært lite kontroll over hvem som tar seg et glass. All tvil om alder og edruelighet skal egentlig være fjernet før du sender over glasset. Men det går sånn ca. siden de kun serverer svakere alkohol, samt ikke markedsfører med at her er det gratis alkohol. Et lite sidenotat, jeg er ikke jurist, men har såpass mye erfaring fra studentfrivilligheten at jeg vet hvor firkanta det regelverket kan tolkes.