Norges mest omtalte skilt. Et godt eksempel på at austlendinger mangler ironi, mens Bergensere står der og lurer på "ja er vi sikker på dette da?"
God ettermiddag fra Grenland. 40 timer på jobb på tre dager starter om to timer. Ferdig fredag kl 23, og avreise fra Osl kl 0600 lørdag morgen. Greit å jobbe mye på kort tid på røde dager. Blir til lommepenger i Roma. Ha en fin påske
Vel, min østlending-tolking etter å ha vært der mange ganger er todelt: 1)enten er de som satt opp skiltet usikre på om de skrev riktig bynavn, så de slengte på et spørsmålstegn bakerst Eller 2)skiltet skal virke som en slags advarsel, typ "du er i Bergen nå, ønsker du virkelig dette?" Ps: alt over er kun misunnelig ironi - og jeg synes Bergen er en herlig vestlands-hovedstad
God morgen fra Hudson! Lenge siden jeg har sovet så masse men det gjør veldig godt. Klokket inn 10 timer Pizza i går og eplet faller vel ikke så langt fra stammen når det gjelder å finne på ulike hacks
God morgen fra strande i cancun. Nyter en kaffe på terrassen før vi skal tusle bort å få oss lutt frokost. I dag blir en rolig dag på stranden. Etter gårsdagens dykkeutflukt til Dos Ojos cenoten kan det være greit å samle kreftene litt før neste eventyr.
Jeg synes det er morsomst når amerikanere skal forsøke seg på høflighetsfraser i Thailand. Høres ut som de de sier "Say what da crap"
Avkom avlevert hos sin mor. Sekken er pakket T-1 til årets andre nye land. Turen går til Tsjekkia og hovedstaden Praha. Det blir nok fint. Prisnivå ser ut til å være meget hyggelig for en med norsk pass Fortsatt god påske og god tur til alle som fyker rundt i verden
Ja og man kan til og med legge på na så blir det svært dannet. Mange i hotell og reiseliv ser ut til å bruke det etter setninger. Array na ka? Hva sier De? Khop khun na ka! Hjertelig takk skal De ha. Så ka (kvinne) er en selvfølge og na legges på som en ytterligere høflighetsartikkel.