Guttakrutt prøver fire av de beste First configene som kan kjøpes for poeng.

Tråd i 'Reisebrev' startet av Fredrik81, 23. febr 2017.

1. Fredrik81

Fredrik81 EBG BA Sølv og HHGull

Likes mottatt:
    2,661
    Bonuspoeng:
    113
    I følge Star allianse så holder det ikke med mitt gullkort og C med Lufthansa for å komme inn. Tipper man må minst ha diamantkort om man flyr annet en United i C.
    Uansett topnotch for å være C og mitt på treet for oss som sammenligner med F. Ligger under begge LH loungene omtrent likt med ANA og over Asiana F Lounge. Servicen og størrelsen på loungen gjør at det større antallet( bare litt mer, ikke som på OSL innenlands), ikke trekker ned. Kvaliteten i alle ledd er en F loung verdig( erstatter tidligere F Lounge om jeg forstår rett.

Last edited: 01. mars 2017
  2. Fredrik81

Likes mottatt:
    2,661
    Bonuspoeng:
    113
    IMG_3272.JPG Det har vært en helt magisk overfart. Kan ikke rapportere om andre kunder i F forde det var ingen andre en oss.
    IMG_3271.JPG
    Fikk rask servering og lysene ble raskt dempet slik at vi fikk sover fem timer til en nydelig frokost. Servicen var helt upåklagelig. Fikk pysjamas og amendeti kit til min datter.
    IMG_3274.JPG
    IMG_3275.JPG
    IMG_3276.JPG
    Begynte som vanlig :)
    IMG_3277.JPG
    Surf an turf.
    IMG_3278.JPG
    Herlig dessert også.
    Må skynte meg, snart boarding til OSL.
    Så blir ikke mye tekst. De redde opp senger på raden bak oss
    IMG_3279.JPG
    Frokost
    IMG_3280.JPG
    IMG_3281.JPG
    Vi hadde kun 3 timer å våken tilstand og da ble det spist for det meste.

Last edited: 01. mars 2017
    Are, Edin, mathiasfe and 14 others like this.
  3. ccurrahee

ccurrahee GFL :) endelig…. Så ikke helt statusløs mer…

Likes mottatt:
    39,955
    Bonuspoeng:
    293
    Hvordan har det gått med 12 åringen og mat Ombord. Jeg sitter og smiler av menyvalgene og hadde gått for asiatisk og eksotisk hele veien. Men har han fått tilbud om mer barne/ ungdomsvennlig mat og drikke. Eller tilpassede måltider?

Fredrik81 liker dette
  4. bighc

bighc Bonusjeger

Likes mottatt:
    4,719
    Bonuspoeng:
    113
    Mange frekke ninja-moves på guttungen :D

jayeff, geddi and Fredrik81 like this.
  5. MadsVaHa

MadsVaHa Veteran

Likes mottatt:
    5,784
    Bonuspoeng:
    183
    Man dabber ekstra bra i pysj :D
    Takk for turen så langt :)

6. olekvi

olekvi Aktivt Medlem

Likes mottatt:
    540
    Bonuspoeng:
    93
    Dette ser ut som en fantastisk tur. Takk for at du deler inntrykkene med oss som sitter i regn og sludd hjemme i Norge :-D

Fredrik81 liker dette
  7. Earl

Earl Veteran

Likes mottatt:
    9,059
    Bonuspoeng:
    183
    Så kult dere fikk avslutte med kabinen alene ombord hos Lufthansa, da er det nesten synd det var nattflight... God tur siste etappen hjem, blir vel litt nedtur etter dette ;)

Fredrik81 liker dette
  8. RoadKing

RoadKing Helt hekta

Likes mottatt:
    35,102
    Bonuspoeng:
    293
    Hvor mange kilo har vekten økt med? ;)

9. Fredrik81

Likes mottatt:
    2,661
    Bonuspoeng:
    113
    Skal være dabbing. Det er noe ungdommen liker.

mathiasfe, Baldrick and tommy777 like this.
  10. Fredrik81

Likes mottatt:
    2,661
    Bonuspoeng:
    113
    Det tør jeg ikke tenke på engang :)

RoadKing liker dette
  11. Fredrik81

Likes mottatt:
    2,661
    Bonuspoeng:
    113
    Han har nok gått for vestlandsdiet( det heter jo ikke det, men var et forsøk på å være morsom, kan funke med litt innabords eller døgnvill slik jeg er nå.) Har alltid vært mye å velge i og drikke menyen hans har stortsett vært sprite eller 7up.

12. Fredrik81

Likes mottatt:
    2,661
    Bonuspoeng:
    113
    Fikk to timer i München loungen også, ikke like bra som på FRA, men det var sannelig ikke langt i fra heller. Flyplassen var veldig grei å finne frem på, så det alene kan være engrunn til å gå for LH via MUC. Fikk tatt en dusj også og litt mat, men var egentlig sprekk mett så det ble på trass jeg spiste Sushi for den sushien jeg hadde fått hos ANA var noko anna.
    IMG_3283.JPG
    IMG_3284.JPG

IMG_3286.JPG
    IMG_3288.JPG
    Det var meny man kunne bestille fra og masse sitte plasser, men gikk amok med speilrefleksen, så glemte helt å ta bilder med mobilen. Cigar loung, bar osv her flott :)

Bolle, geddi, view and 8 others like this.
  13. tommy777

tommy777 Founder

Likes mottatt:
    6,448
    Bonuspoeng:
    183
    Vanvittig bra. Takk for at du deler!

Sjefen1234 and Fredrik81 like this.
  14. Fredrik81

Likes mottatt:
    2,661
    Bonuspoeng:
    113
    Hva sitter vi/jeg igjen med, en utrolig tur som har bestått av 50timer total i lufta på 5 dager. 44 av disse i F, 9 leg, 4 hotell opphold. 5 byer om Oslo teller, 5flotte lounger, pluss en bedriten Swis C Lounge , dragen påsto hardnakket at vi ikke hadde adgang til First delen hos Swis selv etter to forsøk,9 F pysjer, 9 amenity kit. En drøss med boarding pass, 8 par slipper(tok ikke med fra hotellene), 10 000yen, så da får jeg reise bort ditt i yen engang tenker nå jeg, to glass som falt oppi sekken med et uhell tror jeg. Spurte pent hos Asiana og da sa dragen at det var for farlig så det kunne jeg ikke. Jaja fikk ta det en annen gang da. Klarte å holde kleptoman fingrene unna det meste selv om salt og pepperbøssen til LH fristet veldig etter å hørt en plass at noen har klart å rote de med seg i affekt. Mobilen som er magnetisk prøvde i herdig å dra med seg bestikket ved et par anledninger, men jeg klarte å sette en stopper for dette og avverget katastrofen.
    Uansett en kjekk tur og med en god tur kamerat som ikke vil ha kaviaren sin hver eneste gang. Hjem fra ORD spurte vertinnen om jeg skulle ha mer kaviar, men da måtte høflig takke nei da jeg tilsto å hadde spist to porsjoner. Duppet også av ti min mens jeg ventet på maten, var egentlig stup trøtt og flyet var forsinket en time. Så da jeg senere spurte om hun kunne reopp sengene, tvitret hun at det hadde hun allerede gjort, smilte litt beklemt tilbake å sa, så flott :)
    Turen hjem til OSL i C var helt grei, men selvfølgelig en gedigen nedtur i forhold til First. Blokkert mitt sete er et must i C intra Europa, kan ikke fatte og begripe at SAS gjør det samme og kjører opp servicen tilsvarene. Jaja nå venter SAS go minus så her fortsetter ned turen helt hjem. Nå er tre timer på OSL snart over og jeg kommer meg hjem til SVG og min egen seng.
    IMG_3290.JPG
    IMG_3289.JPG

chrt, Are, Edin and 12 others like this.
  15. Fredrik81

Likes mottatt:
    2,661
    Bonuspoeng:
    113
    Bare hyggelig, regner med Are kommer med noe litt mer strukturer angående rapportering av F produktene, så får jeg skyte inn noen kommentarer når det kommer. Har er det meste skrevt uhøytidelig, med et forsøk på å være litt morsom og underholdende. Takk Tommy777 for et flott forum :)

16. holmen

holmen "Ung" og "lovende"

Likes mottatt:
    79,078
    Bonuspoeng:
    293
    Kult å følge dere på tur!
    Jeg gleder meg enda mer til Asiana fra ICN nå!

Fredrik81 liker dette
  17. RoadKing

RoadKing Helt hekta

Likes mottatt:
    35,102
    Bonuspoeng:
    293
    Gøy å følge dere, må ha vært en herlig opplevelse :)

Noen som reiste før jul sa at det ikke lenger var cigarer å få i cigarloungen, stemmer det?

Fredrik81 liker dette
  18. CB1

CB1 Aktivt Medlem

Likes mottatt:
    689
    Bonuspoeng:
    93
    Fantastisk rapport og bilder, må ærlig inrømme at jeg selv falt for fristelsen til å "miste" en LH salt- og pepperbørse i håndbagasjen for 1 1/2 mnd siden:)

19. Stuttfeiten

Stuttfeiten Veteran Moderator

Likes mottatt:
    18,769
    Bonuspoeng:
    183
    Tusen takk Fredrik, det har vore heilt knall å få vere reisefølgje på turen! Eg gledar meg til du har ete opp dei neste 13000 bananene så du kan reise ut på tur igjen ;)

chrt, Are, Misterix and 10 others like this.
  20. LN-FHU

LN-FHU Freaked out member Moderator

Likes mottatt:
    10,332
    Bonuspoeng:
    183
    Flott rapport og takk for at du deler :):):)

Fredrik81 liker dette

Del denne siden