Håndbagasje på KLM

Tråd i 'Øvrige flyselskap' startet av Robert H, 31. des 2016.

1. Robert H

Robert H Senior Medlem

Likes mottatt:
    2,109
    Bonuspoeng:
    93
    I dag bråvåknet jeg med herlig reisefeber, samtidig som en ny bekymring meldte seg.

Jeg skal fly med KLM fra Oslo til Amsterdam i morgen tidlig (1. nyttårsdag), og deretter videre med Aeromexico (som betjenes av KLM) til Mexico. Jeg har to separate billetter med tre timers opphold i Amsterdam, som kanskje er litt risikosport - faktisk er jeg supernervøs for om det vil gå bra, men jeg sparte 15 000 på å droppe gjennomgående billett, så valget tvang seg fram.

Spørsmålet er om jeg skal sjekke inn bagasje i Oslo eller ikke? Jeg reiser som vanlig med kun en standard kabinkoffert og en liten sekk. Ettersom jeg ikke har gjennomgående billett har jeg begynt å bekymre meg for alt styret med å hente bagasjen i Amsterdam, og om jeg egentlig rekker å gjøre det :confused:

Gode råd (og eventuell beroligende ord for å dempe frynsete nerver) mottas med stor takk :)

2. Herlov

Herlov Poengsanker

Likes mottatt:
    6,002
    Bonuspoeng:
    183
    Jeg hadde tatt den med i kabinen, uten å mukke. Hvis det skulle bli trangt med tid (noe som ikke er veldig sannsynlig), sparer du dyrebare minutter i Amsterdam. Hvis du absolutt vil bli kvitt den, og du har tid til overs, kan du jo bare sjekke den inn når du har kommet til Amsterdam. God tur; det høres spennende ut!

Last edited: 31. des 2016
    Robert H liker dette
  3. Are

Are EBD - Eurobonusekspert? Moderator

Likes mottatt:
    19,630
    Bonuspoeng:
    293
    Jeg hadde gått til innsjekk og spurt om de kan sende den hele veien med en gang.
    Har fått det til tidligere når jeg booket BRU-ADD-CPT og egen billett til Brussel. I Norge ble det fikser på 1.5 minutt. I Cape Town tok det ca 45 minutter, men de fikk det til til slutt:)

4. Elo

Elo Snuteflyger

Likes mottatt:
    466
    Bonuspoeng:
    63
    Dette er også min erfaring ved små endringer utenfor normalen. Bare utenfor skandinavia blir alt veldig vanskelig som er uhyre lett i utgangspunkt. Hvorfor skal det ta 1 min med manuell innsjekk i Norge vs 5 i USA f.eks?

5. Are

Are EBD - Eurobonusekspert? Moderator

Likes mottatt:
    19,630
    Bonuspoeng:
    293
    Det kan være at de som jobber i Skandinavia har bedre opplæring, erfaring og systemkjennskap til dette enn det de har i utlandet.
    Antakeligvis er lønnen til å leve av i Norge, men i andre land er det dårlig betalt og man blir ikke værende så lenge..
    (Kun synsing her altså..)

Del denne siden